CNAS a facut mai multe precizari privind inregistrarea, procesarea, validarea si decontarea sumelor privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate de catre angajatori.
Avand in vedere situatia epidemiologica de risc, cauzata de virusul SARS-Cov-2 si aplicabilitatea Ordin 1395/830/2020, Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti recomanda evitarea deplasarii publicului la sediul institutiei si depunerea online a cererilor de recuperare concedii medicale din FNUASS pentru angajatori prin intermediul platformei online de pe site-ul www.casmb.ro.
"Incepand cu data de 04.01.2021 va rugam sa utilizati modulul de registratura online disponibil
aici pentru transmiterea cererii de recuperare concedii medicale din FNUASS", transmite CNAS.
Documentele necesare depunerii online a cererilor de recuperare concedii medicale din FNUASS sunt disponibile pe site-ul institutiei astfel:
Cererea de restituire va contine in mod obligatoriu numarul de telefon si adresa de e-mail a persoanei cu atributii in intocmirea ÅŸi transmiterea cererii si a Declaratiei 112.
Solicitarea angajatorilor de a deconta sumele aferente concediilor medicale din FNUASS se depune online prin utilizarea
Platformei de transmitere online a cererilor catre CASMB disponibila pe site-ul institutiei. Documentele transmise prin intermediul platformei (Cerere + Centralizator) se inregistreaza, proceseaza si verifica in Sistemul Informatic Unic Integrat al Asigurarilor de Sanatate din Romania.
In cazul in care nu exista erori din punct de vedere medical in procesarea Declaratiei 112 transmisa de catre anagajator la ANAF si nici erori/discrepante din punct de vedere economic intre datele inscrise pe documentele incarcate in platforma si cele declarate de catre angajator in Declaratia 112, angajatorul este anuntat prin intermediul e-mailului de ACCEPTUL inregistrarii cererii de recuperare.
In cazul in care exista erori din punct de vedere medical in procesarea Declaratiei 112 transmisa de catre anagajator la ANAF si in cazul in care exista erori/discrepante din punct de vedere economic intre datele inscrise pe documentele incarcate in platforma si cele declarate de catre angajator in Declaratia 112, angajatorul este anuntat prin intermediul e-mailului de RESPINGEREA inregistrarii cererii de recuperare.
Erorile constatate se comunica angajatorului, acesta avand la dispozitie un termen de 90 de zile de la data primirii comunicarii sa depuna o noua cerere de recuperare (in conformitate cu art. 64 alin (10) din OUG 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare). Obligatoriu la redepunerea dosarului sa fie anexata si dovada RESPINGERII cererii initiale, impreuna cu erorile constatate.
Constituie refuzuri justificate la plata indemnizatiilor urmatoarele situatii:
a). necompletarea cererii si a centralizatorului cu informatiile corespunzatoare si/sau neconcordante intre datele inscrise si cele existente pe Declaratia 112;
b). eroarea procesarii Declaratiei 112 transmisa la ANAF de catre angajator, din punct de vedere medical in SIUI (ex. lipsa aviz medic expert, lipsa aviz medicina muncii, raportare multipla CM, depasirea nr. de zile pentru: sarcina si lauzie 126 zile, ingrijire copil bolnav, etc);
c). neindeplinirea stagiului complet de asigurare, cu exceptiile prevazute de Ordinul 158/2005 privind concediile ÅŸi indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, actualizata;
d). depunerea eronata a modelului de cerere de recuperare sume din FNUASS si a modelului de centralizator privind inscrisurile existente la nivelul exemplarelor de concediu medical emise de catre medicii prescriptori;
e).orice alta situatie survenita in cadrul procesarii, verificarii si validarii Declaratiei 112 in SIUI.
Dosarele de recuperare se solutioneaza cronologic iar propunerea la plata a dosarului este comunicata angajatorului care are obligatia de a transmite prin serviciul postal certificatele roz in original impreuna cu confirmarea acceptarii inregistrarii cererii. Documentele se transmit de catre angajator cu OPIS/nota de inventar. Termenul de transmitere este de 30 zile in conformitate cu art. 2 alin (8) OUG 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
Indemnizatiile de asigurari de sanatate pot fi solicitate pe baza actelor justificative, in termen de 90 de zile de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite, conform prevederilor art.69 din Ordinul nr.15/1.311/2018 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.158/2005 privind concediile ÅŸi indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
Termenul de 90 de zile se calculeaza incepand cu data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza indemnizatiile (asiguratilor) de asigurari de sanatate. Nedepunerea in termenul legal de 90 de zile a cererii de recuperare a sumelor pentru concedii medicale, insotita de toate documentele justificative mentionate mai sus atrage dupa sine respingerea cererii ca tardiv formulata.
Nedepunerea in termen de 90 de zile de la respingerea cererii, insotita de toate documentele justificative mentionate mai sus atrage dupa sine respingerea cererii ca tardiv formulata.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediere individuala. Numar salariatiIntrebare: Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate pe parcusul unui an calendaristic? De exemplu : luna septembrie: salariati 110- concediati individual 4; luna octombrie salariati 101 cati salariati se pot concedia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Revisal. Data incetare CIM incheiat pe durata determinataIntrebare: Referitor la un CIM perioada determinata pe perioada cuprinsa intre data de 24.09.2024 si data de 24.10.2024 cand se opereaza in Revisal data incetare? Este corect data incetare 25.10.2024 cu ultima zi de lucru 24.10.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<