Pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta, a pensiei anticipate si a pensiei anticipate partial, cererea de inscriere la pensie prevazuta in anexa nr. 6 la Normele de aplicarea prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 257/2011, va fi insotita de urmatoarele documente:
- carnetul de munca (original si copie);
- carnetul de munca pentru membrii CAP (original si copie);
- carnetul de asigurari sociale pentru agricultori (original si copie);
- alte acte prevazute de lege privind vechimea in munca sau vechimea in serviciu realizata;
- actele de stare civila ale solicitantului: BI/CI, certificat de nastere si de casatorie (original si copie);
- livretul militar (original si copie);
- diploma de absolvire a invatamantului universitar (original si copie) si adeverinta din care sa rezulte durata normala, perioada studiilor si faptul ca acestea au fost urmate la zi;
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
- dovada echivalarii de catre statul roman a cursurilor desfasurate in cadrul unor institutii de invatamant universitar din strainatate;
- adeverinta privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca (original);
- adeverinta privind conditiile de munca deosebite, speciale si/sau alte conditii (original);
- procura speciala, pentru mandatar (original si copie);
- acte pentru dovedirea calitatii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, si/sau al Legii recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din Decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
- dovada incetarii calitatii de asigurat in cazul inscrierii la pensie anticipata sau pensie anticipata partiala, pentru persoanele care, la data solicitarii, nu mai au calitatea de asigurat (original);
- adeverinta care sa ateste perioadele de activitate realizate dupa data de 1 ianuarie 2011 (original);
- alte acte intocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;
Pentru acordarea pensiei de invaliditate:
- cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 7);
- actele mentionate pentru acordarea pensiei pentru limita de vasta, anticipata si anticipata partiala;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca (original);
- adeverinta din care sa rezulte data incetarii platii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca/copia ultimului certificat de concediu medical sau, dupa caz, adeverinta din care sa rezulte data incetarii calitatii de asigurat (original);
- copie a formularului pentru inregistrarea accidentului de munca (FIAM) sau copie a fisei de declarare a cazului de boala profesionala BP2 pentru accident de munca, respectiv boala profesionala.
Pentru acordarea pensiei de urmas:
- cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 8);
- actele mentionate pentru pensia pentru limita de varsta, anticipata si anticipata partiala, pentru cazurile in care sustinatorul decedat nu avea calitatea de pensionar;
- actele de stare civila ale urmasilor si ale reprezentantului legal, dupa caz (original si copie);
- decizia medicala asupra capacitatii de munca (original);
- decizia de pensie/talon de plata a pensiilor, pentru cazurile in care sustinatorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);
- adeverinta de studii, in cazul urmasilor copii in varsta de peste 16 ani (original);
- actul doveditor al cauzei decesului, cu exceptia situatiilor in care sustinatorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);
- copie FIAM, pentru decesul cauzat de accident de munca;
- copie BP2 si copie certificat medical constatator al decesului, pentru decesul cauzat de boala profesionala.
Copiile documentelor se certifica pentru conformitate cu originalul de catre structura de resurse umane care constituie dosarul de pensie, atunci cand acesta este inaintat conform art. 74 din normele de aplicare, iar documentele depuse direct de solicitant la Casa de Pensii Sectoriala se certifica pentru conformitate cu originalul de catre lucratorul caruia i-au fost prezentate originalele.