In atentia angajatorilor si a persoanelor angajate care doresc sa solicite inscrierea la pensie pentru limita de varsta, pensie anticipata/anticipata partiala sau pensie de invaliditate.
Legea nr.76/2022 pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice reglementeaza obligatia caselor teritoriale de pensii de a comunica angajatorului – in 5 zile de la emiterea unei decizii de pensionare – o informare care va cuprinde numele si prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum si data emiterii acesteia.
Pentru a putea comunica angajatorului informatiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicita inscrierea la pensie trebuie sa prezinte, pe langa documentele prevazute de legislatia cadru in domeniul pensiilor, o adeverinta eliberata de angajatorul la care isi desfasoara activitatea la data solicitarii inscrierii la pensie, din care sa rezulte datele de identificare ale angajatorului, (adresa, e-mail, fax, nr. telefon).
Facem precizarea ca, in cazul persoanelor care desfasoara concomitent activitate la mai multi angajatori, la dosarul de pensie se vor depune adeverinte eliberate de fiecare angajator in parte.
OFICIAL! Casa teritoriala de pensii, OBLIGATA sa comunice angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare
Va informam ca legea potrivit careia casa teritoriala de pensii este obligata sa comunice angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare pentru limita de varsta, anticipata, anticipata partiala sau de invaliditate a fost promulgata de catre presedintele Iohannis.
Autoritatile vor avea la dispozitie 5 zile pentru a anunta angajatorul, de la data emiterii deciziei de pensionare.
In acest sens, art.106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice va fi completat....mai multe despre
decizia de pensionare aici >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contract de munca temporara vs contract pe durata nedeterminataIntrebare: Va rugam sa ne spuneti modalitatea de angajare a unui salariat temporar cu contract pe perioada nedeterminata. Noi ca agent de munca temporara dorim sa incheiem un contract pe perioada nedeterminata cu un salariat care va lucra la dispozitia utilizatorului, salariat temporar cu misiunea conform contractului de punere la dispozitie. La schimbarea misiunii se va intocmi un act aditional? Va rugam sa ne ajutati si cu un astfel de model de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Persoana cu handicap este persoana invalida gradul III in contextul incadrarii in muncaIntrebare: Daca am grad de handicap accentuat permanent 28 ani vechime dovedit din portalul CNNP si recomandarea din partea comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap cu timp partial de lucru 4 ore pe zi, pentru pensionare grad invaliditate III, Ce documente ar trebui depuse la comisia de expertiza medicala (certificat de handicap altul fata de cel permanent avut acum, documente medicale etc.?)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<