PSI: Organizarea interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca

Maria Nicutar
Maria Nicutar
07 Aprilie 2016
07 Aprilie 2016
Maria Nicutar
Maria Nicutar
psiaparare incendiiaparare impotriva incendiilorstingere a incendiilor la locul de muncaincendii la locul de muncaincendiu la locul de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legea nr. 307 din 2006 si Ordinul nr. 163 din 2007 reprezinta cele doua acte normative ce reglementeaza notiunea de organizare a interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca.

Cine este responsabil pentru modul de organizare a interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca?

Administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, este obligat sa stabileasca modul in care se organizeaza interventia de stingere a incendiilor la locul de munca.

Ce cuprinde organizarea interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca:

- Stabilirea mijloacelor tehnice de alarmare si alertare in caz de incendiu a:

1. personalului aflat la locul de munca
2. a serviciilor profesioniste/ voluntare/ private pentru situatii de urgenta
3. a conducatorului locului de munca,
4. a proprietarului/ patronului/ administratorului
5. a specialistilor si altor forte stabilite sa participe la stingerea incendiilor.

- Stabilirea sistemelor, instalatiilor si a dispozitivelor de limitare a propagarii si de stingere a incendiilor, a stingatoarelor si a altor aparate de stins incendii, a mijloacelor de salvare si de protectie a personalului. Mare atentie la faptul ca trebuie sa se precizeze in mod clar numarul de mijloace tehnice care trebuie sa existe la fiecare loc de munca. Se va stabili numarul optim de mijloace si aparate menite sa stinga un potential incendiu. Capacitatea acestora trebuie aleasa in functie de mediul de lucru, numarul de lucratori aflati in unitate, echipamentele aflate la mediul de lucru si nu numai.

- Stabilirea componentei echipelor care vor asigura salvarea si evacuarea persoanelor si bunurilor, pe schimburi de lucru si in afara programului;

- Organizarea efectiva a interventiei.


Vom nominaliza personalul responsabil sa utilizeze sau sa puna in functiune mijloacele tehnice din dotare de stingere si de limitare a propagarii arderii. De asemenea, vom nominaliza lucratorii care vor efectua manevre si alte operatiuni al instalatiile utilitare si, dupa caz, la echipamentele si utilajele tehnologice prezente in unitate.


Ce presupune in mod concret interventia de stingere a incendiilor la locul de munca:

1. Se alerteaza imediat personalul de la locul de munca sau utilizatorii prin mijloace specifice.

Se alerteaza imediat si fortele de interventie, prin mijloace tehnice si la dispecerat, acolo unde ele sunt constituite.

2. Se va salva rapid si in siguranta tot personalul, conform planurilor stabilite. Este esential ca toti lucratorii sa isi pastreze calmul si sa cunoasca numarul si identitatea celor care se aflau in unitate alaturi de ei pentru ca nicio persoana sa nu fie lasata in urma.

3. Se va intrerupe imediat alimentarea cu energie electrica, gaze si fluide combustibile a consumatorilor si se vor efectua alte interventii specifice la instalatii si utilaje de catre persoanele desemnate.

4. Se va actiona conform planului asupra focarului de incendiu cu ajutorul mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor din dotare. Se va verifica in mod obligatoriu si intrarea in functiune a instalatiilor si a sistemelor automate si, dupa caz, actionarea lor manuala.

5. Se va asigura protectia personalului de interventie impotriva efectelor negative ale incendiului: fum, temperatura, gaze toxice si nu numai.

6. Se vor verifica toate locurile in care se poate propaga incendiul, unde pot aparea noi focare de incendiu, actionandu-se corespunzator pentru stingerea lor.

7. Se vor evacua bunurile periclitate de incendiu si se vor proteja echipamentele care pot fi deteriorate in timpul interventiei.


Evident, pe primul loc vom pune evacuarea si salvarea personalului aflat la locul de munca. Nimeni nu trebuie sa intarzie procesul de evacuare pentru a-si salva bunurile personale si nici bunurile colective (laptop-urile de serviciu, dulapuri cu documente samd.). Riscul este de pierdere a vietilor omenesti, unul pe care nu il vom pune niciodata in balanta cu cel de pierdere a bunurilor din companie.

Lucratorii sunt rugati sa isi pastreze calmul in eventualitatea declansarii unui incendiu la locul de munca. Acestia vor alerta personalul cu privire la existenta unui incendiu sau a unor semne ca un astfel de eveniment se poate produce. De asemenea, lucratorii trebuie sa verifice ca toti colegii sa fie evacuati si salvati.

Demn de retinut este faptul ca toti lucratorii trebuie sa nu intarzie procesul de evacuare. Este dezirabil ca evacuarea lor sa aiba loc intr-un spatiu deschis, aerisit. Fiecare lucrator este dator sa aiba grija ca toti colegii sai sa se afle in acest loc de evacuare. In caz contrar, cand un lucrator lipseste dupa ce un incendiu s-a declansat, personalul desemnat pentru interventie va fi alertat imediat.

Amenda este de 1.000 - 2.500 de lei pentru neindeplinirea de catre administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, a obligatiei de a asigura intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea acestora in orice moment.

Amenda este de 1.000 - 2.500 de lei pentru necunoasterea si nerespectarea de catre utilizator a masurilor de aparare impotriva incendiilor, stabilite de administrator, proprietar sau importator, dupa caz.

Amenda este de 1.000 - 2.500 de lei pentru nedelimitarea, nemarcarea si nedotarea locurilor special amenajate pentru fumat.

Amenda de 500 - 1.000 de lei pentru fumatul in locurile cu pericol de incendiu, stabilite prin regulamente interne.

Amenda de 1.000 - 2.500 de lei pentru neindeplinirea de catre administrator sau conducatorul institutiei a obligatiei de a elabora instructiunile de aparare impotriva incendiilor si de stabilire a atributiilor ce revin salariatilor la locurile de munca.

Amenda de 2.500 - 5.000 de lei pentru neindeplinirea de catre administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, a obligatiei de a stabili prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea sa, de a le actualiza ori de cate ori apar modificari si de a le aduce la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate.

Amenda de 2.500 - 5.000 de lei pentru nerespectarea de catre persoanele fizice si juridice a obligatiei de a respecta normele de aparare impotriva incendiilor, specifice activitatilor pe care le organizeaza sau le desfasoara.

Amenda de 2.500 - 5.000 de lei pentru neindeplinirea de catre persoanele fizice si juridice a obligatiilor ce le revin in situatii de forta majora determinate de incendii.







NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]