Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Organizarea PSI la locul de munca

Organizarea apararii impotriva incendiilorincendii

Organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca consta in:

- luarea in evidenta a materialelor si dotarilor tehnologice care prezinta pericol de incendiu, a surselor posibile de aprindere ce pot aparea si a mijloacelor care le pot genera si stabilirea si aplicarea masurilor specifice de prevenire a incendiilor;

- organizarea interventiei de stingere a incendiilor;

- afisarea instructiunilor de aparare impotriva incendiilor;

- organizarea salvarii utilizatorilor si a evacuarii bunurilor, prin intocmirea si afisarea planurilor de protectie specifice si prin mentinerea conditiilor de evacuare pe traseele stabilite;

- elaborarea documentelor specifice de instruire la locul de munca, desfasurarea instruirii si verificarea efectuarii acesteia;

- marcarea pericolului de incendiu prin montarea indicatoarelor de securitate sau a altor inscriptii ori mijloace de atentionare.

Pentru a se putea organiza interventia de stingere a incendiilor la locul de munca trebuie stabilite urmatoarele elemente:

- mijloacele tehnice de alarmare si de alertare a personalului de la locul de munca in caz de incendiu;

- serviciile profesioniste, voluntare sau private pentru situatii de urgenta;

- sistemele, instalatiile si dispozitivele de limitare a propagarii si de stingere a incendiilor;

- mijloacele de salvare si de protectie a personalului, precizandu-se numarul de mijloace tehnice care trebuie sa existe la fiecare loc de munca;

- componenta echipelor care trebuie sa asigure salvarea si evacuarea persoanelor si a bunurilor, pe schimburi de lucru si in afara programului.

Organizarea efectiva a interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca se realizeaza prin nominalizarea celor care trebuie sa utilizeze sau sa puna in functiune mijloacele tehnice de stingere si de limitare a propagarii arderii ori sa efectueze manevre sau alte operatiuni la instalatiile utilitare si, dupa caz, la echipamente si utilaje tehnologice.

Toate datele privind organizarea activitatii de stingere a incendiilor la locul de munca enumerate mai sus se vor inscrie intr-un formular tiparit pe un material rezistent, de regula carton, si se afiseaza intr-un loc vizibil, estimat a fi mai putin afectat in caz de incendiu.

Formularul va fi completat de conducatorul locului de munca si va fi aprobat de cadrul tehnic sau de persoana desemnata sa indeplineasca atributii de aparare impotriva incendiilor.

INFO
Structura-cadru a formularului pentru organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor se regaseste in anexa nr. 1 la normele generale de aparare impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul 163/2007 emis de ministrul administratiei si internelor si publicat in Monitorul Oficial nr. 216 din 29 martie 2007.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Organizarea apararii impotriva incendiilorincendii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 30 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Organizarea PSI la locul de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Somaj tehnic. Obligatia de informare si consultareIntrebare: Pentru a trimite in somaj tehnic salariatii societatii in baza ordonatei de urgenta 30 si 32, angajatorul trebuie sa consulte in prealabil sindicatul reprezentativ de la nivelul societatii sau reprezentantii salariatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cumul de contracte suspendate. Indemnizatia mai avantajoasaIntrebare: Coraborand cele doua puncte 9 si 10 de la art.XI din OUG nr 30/2020 modificata de OUG 32/2020 respectiv: (9) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1). (10) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]