Organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca consta in:
- luarea in evidenta a materialelor si dotarilor tehnologice care prezinta pericol de incendiu, a surselor posibile de aprindere ce pot aparea si a mijloacelor care le pot genera si stabilirea si aplicarea masurilor specifice de prevenire a incendiilor;
- organizarea interventiei de stingere a incendiilor;
- afisarea instructiunilor de aparare impotriva incendiilor;
- organizarea salvarii utilizatorilor si a evacuarii bunurilor, prin intocmirea si afisarea planurilor de protectie specifice si prin mentinerea conditiilor de evacuare pe traseele stabilite;
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Medicina muncii un aliat al angajatorului
- elaborarea documentelor specifice de instruire la locul de munca, desfasurarea instruirii si verificarea efectuarii acesteia;
- marcarea pericolului de incendiu prin montarea indicatoarelor de securitate sau a altor inscriptii ori mijloace de atentionare.
Pentru a se putea organiza interventia de stingere a incendiilor la locul de munca trebuie stabilite urmatoarele elemente:
- mijloacele tehnice de alarmare si de alertare a personalului de la locul de munca in caz de incendiu;
- serviciile profesioniste, voluntare sau private pentru situatii de urgenta;
- sistemele, instalatiile si dispozitivele de limitare a propagarii si de stingere a incendiilor;
- mijloacele de salvare si de protectie a personalului, precizandu-se numarul de mijloace tehnice care trebuie sa existe la fiecare loc de munca;
- componenta echipelor care trebuie sa asigure salvarea si evacuarea persoanelor si a bunurilor, pe schimburi de lucru si in afara programului.
Organizarea efectiva a interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca se realizeaza prin nominalizarea celor care trebuie sa utilizeze sau sa puna in functiune mijloacele tehnice de stingere si de limitare a propagarii arderii ori sa efectueze manevre sau alte operatiuni la instalatiile utilitare si, dupa caz, la echipamente si utilaje tehnologice.
Toate datele privind organizarea activitatii de stingere a incendiilor la locul de munca enumerate mai sus se vor inscrie intr-un formular tiparit pe un material rezistent, de regula carton, si se afiseaza intr-un loc vizibil, estimat a fi mai putin afectat in caz de incendiu.
Formularul va fi completat de conducatorul locului de munca si va fi aprobat de cadrul tehnic sau de persoana desemnata sa indeplineasca atributii de aparare impotriva incendiilor.
INFO
Structura-cadru a formularului pentru organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor se regaseste in anexa nr. 1 la normele generale de aparare impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul 163/2007 emis de ministrul administratiei si internelor si publicat in Monitorul Oficial nr. 216 din 29 martie 2007.