Atributiile responsabilului PSI. Cine le preia?

01 Aprilie 2014
01 Aprilie 2014
psiaparare incendiiprevenire incendiiatributii psiresponsabil psi
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


In vederea indeplinirii atributiilor in domeniul PSI, angajatorii pot fie sa desemneze din randul personalului un salariat care sa preia aceste atributii, fie sa incheie un contract cu o persoana fizica sau juridica atestata, in conditiile legii, care sa desfasoare activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor.


In principiu, atributiile pe care responsabilul PSI trebuie sa le indeplineasca, sunt urmatoarele:

- planificarea activitatii de prevenire si stingere a incendiilor in cadrul organizatiei,
- organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor,
- monitorizarea activitatii de prevenire si stingere a incendiilor,
- acordarea asistentei tehnice de specialitate in situatii critice,
- elaborarea documentelor specifice activitatii PSI,
- avizarea documentatiilor privind prevenirea si stingerea incendiilor,
- controlul modului de respectare a masurilor de prevenire si stingere a incendiilor,
- investigarea contextului producerii incendiilor,
- instruirea celorlalti salariati in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor.


Conform prevederilor anexei ordinului ministrului administratiei si internelor 106/2007 operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, daca indeplinesc unul dintre urmatoarele criterii:

1) Detin sau isi desfasoara activitatea in:

- cladiri civile din categoriile de importanta exceptionala si deosebita, incadrate conform reglementarilor tehnice specifice, indiferent de aria construita, regimul de inaltime sau destinatie;

- cladiri pentru comert cu suprafata desfasurata mai mare de 1.000 m2;

- structuri de primire turistica cu functiuni de cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, bungalow-uri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice si altele similare, inclusiv unitatile de alimentatie din incinta acestora, cu peste 200 de locuri;

- cladiri sau spatii amenajate in cladiri, având destinatia de ingrijire a sanatatii, cu peste 100 de paturi;

- teatre cu peste 200 de locuri;

- sali de sport, sali de spectacol, cladiri pentru activitati sportive cu peste 600 de locuri;

2) Desfasoara activitati in constructii si instalatii cu risc mediu si mare de incendiu, definit conform reglementarilor tehnice specifice si au peste 50 de angajati.


sursa: PortalCodulMuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]