Regasiti mai jos un model de
fisa de post pentru “magazionar sau gestionar” care cuprinde atributiile/sarcinile functiei, inclusiv documentele care trebuie intocmite de acesta pentru miscarea (intrari - iesiri) bunurilor din magazie/depozit.
La finalul articolului puteti descarca fisa postului de gestionar in format editabil (Word).
Gestionar
(Magaziner)
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ...........
2. Denumirea postului: Gestionar (Magaziner)
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR. Denumirea din COR pentru acest post este Magaziner.]
3. Pozitia in COR / Cod: 432102
4. Departamentul / locatia: Departament Aprovizionare / Productie
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului:
• Conducere / coordonare: Nu este cazul
• Executie: Specialist
6. Relatiile:
a) Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
• se subordoneaza: Directorului de Aprovizionare si / sau Sefului de Depozit
• are in subordine: Nu este cazul
b) Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate Sectiile de Productie
c) Reprezentare (colaborare, consultanta): Nu este cazul
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si
organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Gestionarea materiei prime si a produselor finite primite din sectiile de productie.
[In functie de marimea, specificul si
organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
• Intocmirea documentelor de evidenta a receptiilor cantitative / calitative a materiei prime.
• Intocmirea avizelor de insotire a marfii pentru livrarea produselor din magazie.
• Asigurarea evidentei stocurilor de materii prime si produse.
[In functie de marimea, specificul si
organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
• La intrarea in schimb ia in primire magazia prin inventariere, numarare, cantarire.
• Intocmeste si urmareste semnarea zilnica a fisei de magazie pentru predarea / primirea produselor rezultate din fabricatie.
• Intocmeste pe fiecare schimb proces-verbal de predare-primire a produselor finite intrate in magazie.
• La primirea materiei prime efectueaza cantarirea mijloacelor de transport auto pline / goale, afla tara, in vederea stabilirii corecte a cantitatii de materie prima.
• Intocmeste situatia zilnica a depozitarii de materie prima, pe silozuri.
• Intocmeste documentele de evidenta a receptiilor cantitative si calitative.
• Intocmeste avizele de insotire a marfii pentru produsele livrate din magazie, in conformitate cu cantitatile inscrise in factura.
• Verifica corectitudinea elementelor inscrise pe documente primite.
• Intocmeste registrul de stocuri notand evidenta livrarilor zilnice.
• Verifica, centralizeaza si controleaza daca toate cantitatile de produse finite si subproduse predate la magazie corespund cu procesul-verbal de predare-primire.
• Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si
organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
4. Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
• Raspunde de corectitudinea si promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de activitate.
• Sesizeaza superiorului ierarhic ori de cate ori apar probleme ce depasesc competenta personala de rezolvare.
b) Fata de echipamentul din dotare
• Respecta regulile privind exploatarea si intretinerea echipamentelor si activelor utilizate.
• Raspunde de utilizarea corecta a echipamentului si instrumentarului de protectie din dotare, in conformitate cu reglementarile firmei.
•
Este obligat sa poarte echipamentul de
protectia muncii din dotare pe care il mentine in conditii corespunzatoare.
• Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
c) In raport cu obiectivele postului
• Raspunde de manipularea si stivuirea sacilor / lazilor incarcati in magazie, pentru evitarea deteriorarii acestora.
• Raspunde de modul de stivuire a sacilor / lazilor in depozitul de produse finite, astfel incat sa nu blocheze caile de acces.
• Raspunde de depozitarea materialelor in conformitate cu normele de Securitatea si Sanatatea Muncii in vigoare.
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
• Respecta normele de Securitatea si Sanatatea Muncii si PSI, pentru a evita producerea de accidente.
• Participa la instructaje si isi insuseste corect masurile de prim-ajutor, in vederea actionarii cu competenta in caz de accident.
• Raspunde de verificarea periodica a starii tehnice a echipamentelor de protectie si de stingere a incendiilor la locul de munca, in conformitate cu normele specifice si raporteaza eventualele neconformitati persoanelor abilitate.
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
• Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
• Respecta toate procedurile si instructiunile de lucru in activitatea pe care o desfasoara.
• Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
• Pastreaza confidentialitatea datelor si informatiilor la care are acces.
[In functie de marimea, specificul si
organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
5. Conditiile postului de lucru
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
[Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]
b. Conditiile materiale
• ambientale Lucreaza in conditii de praf, zgomot, umiditate, alternanta temperatura scazuta / ridicata etc.
• spatiu Isi desfasoara activitatea in magazia de materii prime si produse finite.
• conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon fix / mobil, PC.
c. Conditii de formare profesionala Participa la diverse cursuri de instruire pe linie profesionala.
d. Buget Are responsabilitate conform Legii gestiunii nr. 22/1969.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
a. Autoritate asupra altor posturi …….
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si
organigrama firmei.]
b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• inlocuieste pe: Alt Gestionar sau pe Seful de Depozit, cu responsabilitati limitate.
• este inlocuit de: Alt Gestionar sau de Seful de Depozit.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Indicatori de performanta
• Reducerea greselilor in evidenta gestiunii cu ...%.
• Diminuarea pierderilor din gestiune cu ...%.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
8. Perioada de evaluare a performantelor
Anual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
9. Evolutii posibile
Poate evolua pe postul de Sef Depozit.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Minimum studii medii (bacalaureatul) sau liceu economic.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Calificarea necesara
• Traininguri pentru cunoasterea si aplicarea legislatiei in domeniu (Legea gestiunii nr. 22/1969).
• Operare PC: Word, Excel, programe de baze de date.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
3. Competentele postului (pachet de competente)
• cunoasterea legislatiei in vigoare cu privire la Legea gestiunii;
• operare pe calculator;
• prezenta de spirit;
• corectitudine;
• rigurozitate in tinerea evidentei si intocmirea rapoartelor;
• echilibru emotional si psihic;
• dinamism, loialitate fata de firma;
• gandire logica, memorie buna;
• capacitate de comunicare;
• rezistenta la efort si stres.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 1 an experienta in domeniu.
[Experienta solicitata depinde de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General
Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)