Regasiti mai jos un model de
fisa de post pentru “magazionar sau gestionar” care cuprinde atributiile/sarcinile functiei, inclusiv documentele care trebuie intocmite de acesta pentru miscarea (intrari - iesiri) bunurilor din magazie/depozit.
La finalul articolului puteti descarca fisa postului de gestionar in format editabil (Word).
Gestionar
(Magaziner)
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ...........
2. Denumirea postului: Gestionar (Magaziner)
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR. Denumirea din COR pentru acest post este Magaziner.]
3. Pozitia in COR / Cod: 432102
4. Departamentul / locatia: Departament Aprovizionare / Productie
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului:
• Conducere / coordonare: Nu este cazul
• Executie: Specialist
6. Relatiile:
a) Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
• se subordoneaza: Directorului de Aprovizionare si / sau Sefului de Depozit
• are in subordine: Nu este cazul
b) Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate Sectiile de Productie
c) Reprezentare (colaborare, consultanta): Nu este cazul
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Gestionarea materiei prime si a produselor finite primite din sectiile de productie.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
• Intocmirea documentelor de evidenta a receptiilor cantitative / calitative a materiei prime.
• Intocmirea avizelor de insotire a marfii pentru livrarea produselor din magazie.
• Asigurarea evidentei stocurilor de materii prime si produse.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
• La intrarea in schimb ia in primire magazia prin inventariere, numarare, cantarire.
• Intocmeste si urmareste semnarea zilnica a fisei de magazie pentru predarea / primirea produselor rezultate din fabricatie.
• Intocmeste pe fiecare schimb proces-verbal de predare-primire a produselor finite intrate in magazie.
• La primirea materiei prime efectueaza cantarirea mijloacelor de transport auto pline / goale, afla tara, in vederea stabilirii corecte a cantitatii de materie prima.
• Intocmeste situatia zilnica a depozitarii de materie prima, pe silozuri.
• Intocmeste documentele de evidenta a receptiilor cantitative si calitative.
• Intocmeste avizele de insotire a marfii pentru produsele livrate din magazie, in conformitate cu cantitatile inscrise in factura.
• Verifica corectitudinea elementelor inscrise pe documente primite.
• Intocmeste registrul de stocuri notand evidenta livrarilor zilnice.
• Verifica, centralizeaza si controleaza daca toate cantitatile de produse finite si subproduse predate la magazie corespund cu procesul-verbal de predare-primire.
• Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
4. Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
• Raspunde de corectitudinea si promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de activitate.
• Sesizeaza superiorului ierarhic ori de cate ori apar probleme ce depasesc competenta personala de rezolvare.
b) Fata de echipamentul din dotare
• Respecta regulile privind exploatarea si intretinerea echipamentelor si activelor utilizate.
• Raspunde de utilizarea corecta a echipamentului si instrumentarului de protectie din dotare, in conformitate cu reglementarile firmei.
•
Este obligat sa poarte echipamentul de
protectia muncii din dotare pe care il mentine in conditii corespunzatoare.
• Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
c) In raport cu obiectivele postului
• Raspunde de manipularea si stivuirea sacilor / lazilor incarcati in magazie, pentru evitarea deteriorarii acestora.
• Raspunde de modul de stivuire a sacilor / lazilor in depozitul de produse finite, astfel incat sa nu blocheze caile de acces.
• Raspunde de depozitarea materialelor in conformitate cu normele de Securitatea si Sanatatea Muncii in vigoare.
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
• Respecta normele de Securitatea si Sanatatea Muncii si PSI, pentru a evita producerea de accidente.
• Participa la instructaje si isi insuseste corect masurile de prim-ajutor, in vederea actionarii cu competenta in caz de accident.
• Raspunde de verificarea periodica a starii tehnice a echipamentelor de protectie si de stingere a incendiilor la locul de munca, in conformitate cu normele specifice si raporteaza eventualele neconformitati persoanelor abilitate.
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
• Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
• Respecta toate procedurile si instructiunile de lucru in activitatea pe care o desfasoara.
• Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
• Pastreaza confidentialitatea datelor si informatiilor la care are acces.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
5. Conditiile postului de lucru
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
[Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]
b. Conditiile materiale
• ambientale Lucreaza in conditii de praf, zgomot, umiditate, alternanta temperatura scazuta / ridicata etc.
• spatiu Isi desfasoara activitatea in magazia de materii prime si produse finite.
• conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon fix / mobil, PC.
c. Conditii de formare profesionala Participa la diverse cursuri de instruire pe linie profesionala.
d. Buget Are responsabilitate conform Legii gestiunii nr. 22/1969.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
a. Autoritate asupra altor posturi …….
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• inlocuieste pe: Alt Gestionar sau pe Seful de Depozit, cu responsabilitati limitate.
• este inlocuit de: Alt Gestionar sau de Seful de Depozit.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Indicatori de performanta
• Reducerea greselilor in evidenta gestiunii cu ...%.
• Diminuarea pierderilor din gestiune cu ...%.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
8. Perioada de evaluare a performantelor
Anual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
9. Evolutii posibile
Poate evolua pe postul de Sef Depozit.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Minimum studii medii (bacalaureatul) sau liceu economic.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Calificarea necesara
• Traininguri pentru cunoasterea si aplicarea legislatiei in domeniu (Legea gestiunii nr. 22/1969).
• Operare PC: Word, Excel, programe de baze de date.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
3. Competentele postului (pachet de competente)
• cunoasterea legislatiei in vigoare cu privire la Legea gestiunii;
• operare pe calculator;
• prezenta de spirit;
• corectitudine;
• rigurozitate in tinerea evidentei si intocmirea rapoartelor;
• echilibru emotional si psihic;
• dinamism, loialitate fata de firma;
• gandire logica, memorie buna;
• capacitate de comunicare;
• rezistenta la efort si stres.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 1 an experienta in domeniu.
[Experienta solicitata depinde de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General