"Va rog sa ma informati daca am doar doi angajati, imi trebuie instruire SSM si SU si daca DA cine o face?"
Raspunsul specialistilor:
Organizarea activitatilor de prevenire si protectie (SSM) este reglementata prin HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Organizarea si desfasurarea activitatii de aparare impotriva incendiilor (SU) este impusa prin Ordinul nr. 163/2007 emis de Ministerul Administratiei si Internelor.
Orice angajator din Romania, indiferent de numarul de salariati, trebuie sa asigure conditii ca acestia sa primeasca o instruire suficienta si adecvata, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului.
Aceste informatii trebuie aduse la cunostinta salariatiilor prin cele 3 tipuri de instructaje:
- Instructaj introductiv – general;
- Instructaj la locul de munca
- Instructaj periodic
Pentru o microintreprindere de pana la 9 salariati (cazul de fata), angajatorul (administratorul) poate sa se ocupe de activitatile de securitate si sanatate in munca, inclusiv cele 3 tipuri de instructaje ale salariatilor, dar trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
- sa fi urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
De asemenea, si in domeniul situatiilor de urgenta instruirea salariatilor poate fi efectuata tot de angajator, cu conditia ca acesta sa detina un certificat de cadru tehnic PSI.
Alta varianta, dar mai costisitoare, ar fi sa apeleze la servicii externe de prevenire si protectie care sa organizeze activitatile de respective pe baza de contract.
Un raspuns oferit in iulie 2023, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri despre sanatate si securitate in munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Imputernicire director economic societateIntrebare: In cazul unei firme cu unic asociat care este angajat in functia de administrator si care are angajata o alta persoana in functia de director economic, pentru ca acesta din urma sa poata semna acte oficiale in numele administratorului este nevoie de imputernicire notariala sau este suficienta fisa postului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incetare CIM in temeiul art. 31 alin. (3) din Codul muncii din initiativa angajatoruluiIntrebare: O persoana care a avut un contract de munca timp de 20 de ani, si-a dat demisia, apoi fara sa existe pauza intre contracte, s-a angajat la o alta firma pe o perioada nedeterminata cu proba de 3 luni, poate solicita indemnizatia de somaj in cazul in care i se incheie contractul conform Articolului 31 alin. (3) din CM dupa primele 2 saptamani de activitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<