"Va rog sa ma informati daca am doar doi angajati, imi trebuie instruire SSM si SU si daca DA cine o face?"
Raspunsul specialistilor:
Organizarea activitatilor de prevenire si protectie (SSM) este reglementata prin HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Organizarea si desfasurarea activitatii de aparare impotriva incendiilor (SU) este impusa prin Ordinul nr. 163/2007 emis de Ministerul Administratiei si Internelor.
Orice angajator din Romania, indiferent de numarul de salariati, trebuie sa asigure conditii ca acestia sa primeasca o instruire suficienta si adecvata, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului.
Aceste informatii trebuie aduse la cunostinta salariatiilor prin cele 3 tipuri de instructaje:
- Instructaj introductiv – general;
- Instructaj la locul de munca
- Instructaj periodic
Pentru o microintreprindere de pana la 9 salariati (cazul de fata), angajatorul (administratorul) poate sa se ocupe de activitatile de securitate si sanatate in munca, inclusiv cele 3 tipuri de instructaje ale salariatilor, dar trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
- sa fi urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
De asemenea, si in domeniul situatiilor de urgenta instruirea salariatilor poate fi efectuata tot de angajator, cu conditia ca acesta sa detina un certificat de cadru tehnic PSI.
Alta varianta, dar mai costisitoare, ar fi sa apeleze la servicii externe de prevenire si protectie care sa organizeze activitatile de respective pe baza de contract.
Un raspuns oferit in iulie 2023, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri despre sanatate si securitate in munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Prelucrarea datelor personale in cadrul relatiilor de munca. Acordul salariatuluiIntrebare: Buna am atasat un model de acord prelucrare date cu caracter personal, model pe care il folosim la angajarea angajatilor. Va rog sa ne spuneti daca mai trebuie adaugat ceva. De asemenea ne intereseaza pe partea de supraveghere video daca trebuie specificat ceva anume. Suntem o pizzerie restaurant cu serviciu de livrare si avem camere video montate in incinta bucatariei, sala servire, pult, magazii, terasa, exterior pizzerie.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Acte de studii si sau calificareIntrebare: Va rog sa ne spuneti daca in REGES trebuie sa trecem studiile care le are angajatul, avand la baza acte de studii/diplome sau trebuie sa trecem studiile necesare ocuparii postului, adica ce studii cerem noi la angajare pt postul ocupat
vezi AICI raspunsul specialistilor <<