Cui sunt comunicate si cum sunt cercetate evenimentele care produc incapacitate temporara de munca
Ce este un eveniment care a produs incapacitate temporara de munca
Evenimentul care a produs incapacitate temporara de munca este acel accident care produce incapacitate temporara de munca (ITM) de cel putin 3 zile calendaristice consecutive, confirmata prin certificat medical sau, dupa caz, prin alte documente medicale, potrivit prevederilor legale.
Cui trebuie comunicate evenimentele care au produs incapacitate temporara de munca
Orice eveniment va fi comunicat de indata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Angajatorului ii revine obligatia de a comunica evenimentele, de indata, dupa cum urmeaza:
a) Inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul;
b) Asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) Organelor de urmarire penala, dupa caz.
Daca printre victimele evenimentului se afla si lucratori ai altor angajatori, evenimentul va fi comunicat si angajatorilor acestora de catre angajatorul la care s-a produs evenimentul.
SANCȚIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei nerespectarea obligatiei legale de a comunica evenimentele inspectoratului teritorial de munca si/sau asiguratorului, potrivit art. 39 alin. (5) din Legea nr. 319/2006.