Va reamintim ca trebuie sa modificati Regulamentul Intern. Cu alte cuvinte, au intrat in vigoare acte normative noi – OUG 57/2022 si Legea 144/2022 – care vizeaza introducerea in RI a unor prevederi legate de:
- concediul de ingrijitor
- formule flexibile de lucru
- accesul online al salariatilor si al fostilor salariati in Revisal, in privinta datelor care ii privesc
Iar acestor prevederi obligatorii li se adauga altele, relativ recente, privind utilizarea semnaturii electronice, egalitatea de sanse si de tratament intre barbati si femei, supravegherea video in firma, incalcarea demnitatii personale a angajatilor, actiunile de discriminare, hartuirea psihologica etc.
Actualizarea RI conform noilor reglementari se anunta a fi, asadar, un demers extrem de anevoios. Dar, ca intotdeauna, avem o veste buna! Va oferim un ghid cu informatii complete, care va ajuta sa completati impecabil acest act intern vital al firmei, evitand astfel amenzi de pana la 10.000 de lei!
Ce alte mentiuni trebuie sa contina Regulamentul intern? Ce verifica inspectorii veniti in control?
Va prezentam aceste mentiuni obligatorii pe stick-ul „Regulamentul intern in avantajul dvs.”, impreuna cu alte informatii extrem de utile privind modul cum trebuie adus la zi acest document prin prisma recentelor schimbari legislative privind:
- procedura de desemnare a persoanei cu atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati
- procedura privind identificarea cazurilor de hartuire la locul de munca
- procedura de sactionare disciplinara a angajatilor care incalca demnitatea personala a altor angajati
- clauza privind obligatia de a stabili programe individualizate de munca la unitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati
- stabilirea zilelor libere pentru salariatii care apartin unui alt cult religios legal
- procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor in contextul modificarii Codului muncii cu privire la consultantul extern vs expert in legislatia muncii, detalii AICI >>>
Prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern!
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:
1. Protectia datelor personale ale salariatilor
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale.
2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc.
3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
4. Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei
De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc.
5. Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului
Precizati noile abateri disciplinare in aceasta sfera: comunicari online in scopuri private, sau dincolo de o anumita durata, sau intr-un anumit interval al programului de lucru etc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Imputernicire director economic societateIntrebare: In cazul unei firme cu unic asociat care este angajat in functia de administrator si care are angajata o alta persoana in functia de director economic, pentru ca acesta din urma sa poata semna acte oficiale in numele administratorului este nevoie de imputernicire notariala sau este suficienta fisa postului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incetare CIM in temeiul art. 31 alin. (3) din Codul muncii din initiativa angajatoruluiIntrebare: O persoana care a avut un contract de munca timp de 20 de ani, si-a dat demisia, apoi fara sa existe pauza intre contracte, s-a angajat la o alta firma pe o perioada nedeterminata cu proba de 3 luni, poate solicita indemnizatia de somaj in cazul in care i se incheie contractul conform Articolului 31 alin. (3) din CM dupa primele 2 saptamani de activitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<