Fisa postului pentru Manager Relatii Publice
Manager Relatii Publice
(Specialist Relatii Publice)
I. Identificarea postului
• Numele si prenumele titularului: ......................
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
• Denumirea postului: Manager Relatii Publice (Specialist Relatii Publice)
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
• Pozitia in COR / Cod: 243201
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor. In acest caz am ales codul pentru pozitia de Specialist Relatii Publice.]
• Departamentul / locatia: Departament Relatii Publice (PR)
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
• Nivelul postului:
• Conducere / coordonare: Middle
• Executie: Nu este cazul
• Relatiile:
a) Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
• se subordoneaza: Directorului General
• are in subordine: Specialistii in Relatii Publice
b) Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
c) Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu clientii, cu firme de publicitate, mass-media, cu autoritatile centrale si locale etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Coordonarea tuturor activitatilor de creare, transmitere si mentinere a unei imagini unitare a firmei, in acord cu politica generala a acesteia.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
• Elaborarea si implementarea strategiei de comunicare externa de Relatii Publice a firmei.
• Elaborarea politicilor si procedurilor de lucru ale firmei in domeniul Relatiilor Publice.
• Elaborarea si coordonarea campaniilor de promovare a imaginii firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
• Realizeaza proiecte de campanii de promovare si coordoneaza desfasurarea lor.
• Supervizeaza productia de reclame TV, spoturi audio, machete, stabileste canalele de comunicare.
• Selecteaza si coordoneaza implicarea agentiilor in procesul de promovare.
• Negociaza, semneaza si monitorizeaza contractele de promovare ale firmei.
• Coordoneaza si supervizeaza planul de media al firmei.
• Monitorizeaza si updateaza site-ul companiei.
• Efectueaza rapoarte pe baza analizarii evolutiei indicatorilor de imagine si prestigiu ai firmei in raport cu concurenta, eficienta campaniilor de comunicare, bugetul alocat.
• Elaboreaza si controleaza bugetul de Relatii Publice pentru companie.
• Implementeaza strategia de comunicare agreata cu managementul companiei si masoara eficienta activitatii de Relatii Publice.
• Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
• Coordoneaza activitatea echipei din subordine, in vederea atingerii obiectivelor de comunicare.
• Verifica pontajul lunar pentru personalul din subordine si-l transmite Departamentului Resurse Umane.
• Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine.
• Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.
• Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
4. Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
• Asigura relatii profesionale cu toti partenerii externi (agentii de publicitate, firme de sondare de piata, mass-media etc.).
• Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta in interiorul departamentului, in raporturile cu alte departamente, precum si in relatiile cu persoanele din afara firmei.
• Raspunde de mentinerea, in cadrul departamentului, a unui climat favorabil indeplinirii sarcinilor de lucru.
• Raspunde de corectitudinea informatiilor referitoare la imaginea firmei furnizate catre conducerea firmei, catre intreg personalul din subordine si catre toate departamentele din firma, precum si catre partenerii si clientii din exterior.
b) Fata de echipamentul din dotare
• Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea proprie si din dotarea departamentului si asigura respectarea acestora de catre intreg personalul din subordine (aproba convorbirile internationale, instalarea de noi softuri, utilizarea internetului si a echipamentului din Departamentul PR).
• Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
• Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in folosinta.
c) In raport cu obiectivele postului
• Mentine si transmite un standard de profesionalism in realizarea activitatilor departamentului.
• Respecta obiectivele propuse in acord cu strategia companiei.
• Organizeaza si conduce sedintele pentru sincronizarea activitatilor in vederea realizarii obiectivelor de comunicare / promovare a imaginii firmei si de Relatii Publice.
• Identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si asigura formarea continua a acestuia.
• Asigura sprijin personalului din subordine in vederea atingerii obiectivelor propuse, in conformitate cu politicile firmei.
• Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului din subordine, participand (alaturi de persoanele abilitate) la luarea acestor masuri, conform procedurilor interne si prevederilor legislative in vigoare.
• Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
• Respecta normele privind Securitatea si Sanatatea Muncii si PSI si raspunde de insusirea acestora de catre toti angajatii din subordine.
• Raspunde de efectuarea instruirii la locul de munca si a celei periodice a tuturor angajatilor din subordine.
• Consemneaza rezultatul instruirii in fisele de instruire individuala, cu indicarea materialului predat, a duratei si a datei instruirii.
• Raspunde de pastrarea fiselor de instruire individuala ale angajatilor din subordine.
• Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat.
• Raspunde de luarea tuturor masurilor tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite de angajator in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
• Respecta valorile companiei si strategia de promovare a imaginii firmei.
• Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare si asigura cunoasterea si respectarea acestor documente de catre personalul din subordine.
• Respecta toate procedurile si instructiunile de lucru in activitatea pe care o desfasoara.
• Raspunde de respectarea si aplicarea politicilor generale ale firmei in promovarea imaginii firmei si in activitatea de Relatii Publice.
• Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
5. Conditiile postului de lucru
• Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este cazul.
[Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]
• Conditiile materiale
• ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
• deplasari Are deplasari frecvente, participa la evenimente in afara firmei, in localitate, in tara si in strainatate.
• spatiu Are birou propriu.
• conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, reportofon, video / DVD player, automobil de serviciu.
• Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate etc.
• Buget Gestioneaza bugetul de PR al companiei.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
a) Autoritate asupra altor posturi ...........
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
b) Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• inlocuieste pe: Managerul de Marketing sau pe Directorul de Comunicare, cu responsabilitati limitate.
• este inlocuit de: Directorul de Comunicare sau de un Specialist in Comunicare / Relatii Publice, cu responsabilitati limitate.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Indicatori de performanta
• Cresterea numarului de clienti ca urmare a promovarii imaginii firmei cu ...%.
• Rezolvarea in proportie de peste 90% a situatiilor dificile referitoare la imaginea firmei.
• Cresterea gradului de loializare a angajatilor cu ...% ca urmare a imbunatatirii imaginii firmei.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
8. Perioada de evaluare a performantelor
Anual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
9. Evolutii posibile
Poate avansa pe pozitia de Manager Marketing.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Studii superioare, preferabil in domeniul comunicarii, jurnalism.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Calificarea necesara
• Cursuri postuniversitare in comunicare, MBA.
• Cunostinte limbi straine: limba engleza, de preferinta nivel avansat. Cunoasterea unei alte limbi straine de larga circulatie este un avantaj.
• Operare PC: Word, Excel, internet.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
3. Competentele postului (pachet de competente)
• competente la nivel profesionist in comunicare (cunoasterea de instrumente si modalitati de comunicare, elaborarea de chestionare pentru sondaje etc.);
• cunostinte de psihologie umana;
• foarte bune abilitati de negociere;
• diplomatie, toleranta, cunostinte in managementul conflictelor;
• cunoasterea tehnicilor si modalitatilor de promovare a imaginii firmei;
• receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
• stabilitate psihica, echilibru emotional, constanta in atitudini;
• atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza, dar si de a-i mobiliza pe altii;
• dorinta de dezvoltare a subordonatilor si capacitate de delegare;
• competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor;
• gandire si capacitate de analiza si sinteza;
• discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
• spirit de ordine si disciplina;
• capacitatea de a lucra in echipa;
• corectitudine si loialitate fata de firma;
• rezistenta la efort si stres;
• preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 3 ani experienta intr-o pozitie de coordonare in domeniul de specialitate.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului,
A P R O B A T
Director General