Modalitate desfasurare activitati PSI

24 Septembrie 2013
24 Septembrie 2013
PSIincendiilegi
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Potrivit prevederilor Legii 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Normelor generale de aparare impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei si internelor 163/2007, in cadrul operatorilor economici, in functie de nivelul riscului de incendiu si de specificul activitatii, se constituie, dupa caz, urmatoarele structuri cu atributii de aparare impotriva incendiilor:

a) compartiment de aparare impotriva incendiilor, compus din doua sau mai multe cadre tehnice sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
b) cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor numit exclusiv pentru aceasta activitate, conform legii;
c) serviciu public voluntar sau privat pentru situatii de urgenta.

De asemenea, prevederile legale mentionate anterior statueaza si faptul ca, in vederea indeplinirii atributiilor pe linia apararii impotriva incendiilor, operatorii economici care nu au obligatia, prin lege, sa angajeze cel putin un cadru tehnic cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor sau personal de specialitate, pot desemna din randul personalului propriu un salariat care sa indeplineasca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor sau pot incheia un contract cu o persoana fizica sau juridica atestata, in conditiile legii.
In acest context, Ordinul ministrului administratiei si internelor 106/2007 stabileste la art 1 criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca un operator economic pentru a fi obligat sa angajeze un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, respectiv:
a) detin sau isi desfasoara activitatea in:
1. cladiri civile din categoriile de importanta exceptionala si deosebita (A/B), incadrate conform
reglementarilor tehnice specifice, indiferent de aria construita, regimul de inaltime sau destinatie;
2. cladiri pentru comert cu suprafata desfasurata mai mare de 1.000 m2;
3. structuri de primire turistica cu functiuni de cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, bungalow-uri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice si altele similare, inclusiv unitatile de alimentatie din incinta acestora, cu peste 200 de locuri la nivelul operatorului economic;
4. cladiri sau spatii amenajate in cladiri, având destinatia de ingrijire a sanatatii, cu peste 100 de
paturi;
5. teatre, cu peste 200 de locuri;
6. sali de sport, sali de spectacol, cladiri pentru activitati sportive cu peste 600 de locuri;
b) desfasoara activitati in constructii si instalatii cu risc mediu si mare de incendiu, definit conform reglementarilor tehnice specifice si au peste 50 de angajati.

In situatia in care nu va incadrati in aceste criterii, va sunt aplicabile prevederile art 3 din Ordinul 106/2007
care va dau posibilitatea sa desemnati din randul personalului propriu un salariat care sa indeplineasca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Totodata, potrivit Legii securitatii si sanatatii in munca 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si Normelor metodologice de aplicare aprobate prin HG 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, lucratorul cu atributii de securitate si sanatate in munca trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare, cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.

In concluzie, in cazul in care societatea dvs. nu indeplineste criteriile mai sus mentionate, puteti stabili in sarcina lucratorului cu atributii de securitate si sanatate in munca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]