In prezent, constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, se face conform Criteriilor de performanta aprobate prin Ordinul nr. 51 din 15 martie 2024, publicat in M..O nr. 291 din 3 aprilie 2024.
Personalul angajat pe functiile specifice, precum si cel care indeplineste prin cumul functia de sef serviciu, sef compartiment pentru prevenire si sef echipa specializata trebuie sa aiba calificarea sau competentele profesionale specifice, atestate potrivit reglementarilor in vigoare.
In situatia in care, la data avizarii unui serviciu, nu sunt indeplinite prevederile de mai sus, cu exceptia functiilor de sef serviciu si servant pompier, personalul specificat detine cel putin calificarea sau competentele specifice de cadru tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, inspector protectie civila sau de servant pompier..mai multe explicatii AICI.
Sef Serviciu Privat pentru Situatii de Urgenta - obligatii
In primul rand, va aducem la cunostinta ca seful serviciului trebuie desemnat dintre persoane care indeplinesc urmatoarele conditii:
- sa aiba avizul inspectoratului judetean competent;
- sa fie apt din punct de vedere medical si psihologic.
Seful serviciului voluntar si al serviciului privat are urmatoarele obligatii principale:
- intocmeste documentele de organizare si functionare a activitatii serviciului voluntar/serviciului privat;
- planifica si conduce activitatea de pregatire a personalului serviciului voluntar/serviciului privat;
- asigura respectarea prevederilor actelor normative specifice in vigoare;
- organizeaza activitatea de prevenire;
- verifica intretinerea autospecialelor, utilajelor si materialelor din dotare;
- conduce actiunile de interventie in limita competentelor stabilite;
- intocmeste rapoartele de interventie.
Utilizati acum Manualul de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta elaborat de specialistii Rentrop & Straton! Se adreseaza tuturor acelora care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei indiferent de forma de proprietate!
Manualul de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta va ofera toata legislatia in vigoare aferenta domeniului, insotita de comentarii, sfaturi si recomandari practice ale specialistilor din domeniu, COMANDA ACUM >>>
Model decizie numire Sef Serviciu Privat pentru Situatii de Urgenta
Model decizie numire Sef Serviciu Privat pentru Situatii de Urgenta, conform PortalSSM:
DECIZIA nr. ……..
din …….…….……
Directorul General (Administrator, Director, Manager etc.) domnul _________________ numit in baza ________________; Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale 250 Modele Fise de Post
Avand in vedere prevederile:
• art. 17 alin. (1) si (2), art. 32 alin. (3) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile si completarile ulterioare,
• art. 15 alin. (1) si (4) din Legea nr. 481/2004 privind protectia civila, republicata, cu modificarile ulterioare,
• art. 1 alin. (2) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 363/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
• art. 38 alin. (2) din Anexa Ordinului nr. 96/2016 pentru aprobarea Criteriilor de performanta privind constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta,
Decide:
Art. 1. Incepand cu data de ____________, potrivit prevederilor art. ___ din Contractul Colectiv de Munca aplicabil, dl/dna _______________ se numeste in functia de Sef Serviciu Privat pentru Situatii de Urgenta;
Art. 2. Cu aceeasi data, dl/dna _________________ beneficiaza de un salariu de baza lunar brut de ____ lei;
Art. 3. Fisa postului aferenta acestei functii se anexeaza la prezenta decizie;
Art. 4. Compartimentul de Resurse Umane, Compartimentul Economic si persoana desemnata vor duce la indeplinire prevederile prezentei decizii.
Directorul General (Administrator, Director, Manager etc.)
___________________________
Vizat pentru indeplinirea conditiilor legale:
Compartiment Juridic
_________________
Compartiment Resurse Umane
____________________