Model fisa postului pentru Jurnalist investigatii

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
21 Martie 2017
21 Martie 2017
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
model fisa postului jurnalist 2017fisa postului jurnalist de investigatiemodel fisa postului 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului: ............

2.   Denumirea postului: Jurnalist investigatii

[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR / Cod:

 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.   Departamentul / locatia:Mass-media

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5.  Nivelul postului: Executie

6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza sefului de departament.

 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]

II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului
Reporterul de investigatii asigura prezentarea informatiilor cat mai amanuntite despre un eveniment dupa ancheta jurnalistica.

 [În functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Competente personale:

    sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
    sa fie apt din punct de vedere medical


3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

Atributii
  •     sa utilizeze corect sursele de informare
  •     sa faca documentarea despre caz
  •     sa verifice supozitiile despre ipoteza creata
  •     sa pastreze relatia cu sursele oficiale de informatii si cu institutiile statului
  •     sa se asigure ca indeplineste conditiile pentru obtinerea acreditarii specifice domeniului in care activeaza
  •     sa respecte reglementarile specifice in vigoare si principiile deontologice privind colectarea informatiilor si lucrul cu sursele de informatii
  •     sa pastreze confidentialitatea surselor
  •     sa scrie materialul de presa prin prezentarea amanuntita si fidela a informatiilor
  •     sa asigure stocarea notelor anchetei, pentru o reluare intr-o alta ancheta, mai tarziu.
  •     sa culeaga informatiile referitoare la subiectele repartizate
  •     sa dezvolte strategii de indeplinire a obiectivelor de pe ordinea de zi a redactiei
  •     sa stabileasca pasii anchetei
  •     sa fie capabil sa controleze calitatea colectarii informatiilor
  •     sa identifice elemente care pot influenta activitatea din punct de vedere informational si sa asigure corecta lor gestionare
  •     sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
  •     sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
  •     sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
  •     sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
  •     sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
  •     sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
  •     sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
  •     sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
  •     sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
  •     sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
  •     sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
  •     sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:
  • nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
  • sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
  • este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;

5.Conditiile de lucru ale postului

a. Desfasurarea activitatii pe teren si la birou

Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;

Acesta isi desfasoara activitatea la birou sau pe teren.

Va fi raspunzator pentru:

    Echipamente informatice
    Baze de date

b. Conditii de formare profesionala

 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.

 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
Doar in situatii de urgenta

[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii –  superioare
Experienta in domeniu

[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini personale

    incredere in sine;
    gandire laterala
    atentie;
    ascultare activa
    indemanare;
    concentrare;
    punctualitate;
    capacitatea de a invata;
    aptitudini tehnice;
    limba straina;
    dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte

 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru

Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.

Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
               S-D: ..................................................

Data

Numele si semnatura titularului postului,                                   Numele si semnatura superiorului ierarhic,
       
APROBAT

Director General


NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]