Sanatatea in munca: Modalitati de combatere a stresului la locul de munca

15 Martie 2013
15 Martie 2013
SSM si PSIsanatatea in muncastresul la locul de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce actiuni trebuie sa intreprindeti dvs., in calitate de angajator, pentru diminuarea si combaterea stresului la locul de munca?

Pentru a intocmi un plan de actiuni trebuie sa identificati si sa tineti seama de urmatorii factorii de risc:

- cultura organizatiei si modul de abordare a problemei stresului in munca;
- solicitarile locului de munca – sarcina de munca si expunerea la riscuri fizice din mediul de munca;
- controlul asupra propriei munci – cat de mult pot influenta angajatii modul in care realizeaza propria lor munca?
- relatiile de munca, in special intimidarile si hartuirea la locul de munca;
- schimbari in organizarea locului de munca – cum sunt conduse si comunicate schimbarile organizatorice;
- rolul – daca angajatii inteleg bine rolul lor in cadrul organizatiei si, daca in cadrul acestui rol, sunt evitate conflictele;
- sprijinul din partea colegilor si a managerilor;
- instruirea pentru a oferi angajatilor cunostintele necesare pentru indeplinirea sarcinilor lor de munca.

La nivelul organizatiei:

- Angajati personal nou atunci cand este necesar acest lucru.
- Asigurati formarea profesionala a angajatilor.
- Asigurati dotarea tehnica corespunzatoare.
- Creati posibilitati de promovare pentru angajatii firmei dvs.
- Clarificati sarcinile si rolurile fiecarui angajat.
- Introduceti munca in part-time.
- Organizati intalniri de informare, in care sa se prezinte noutatile si sa se clarifice aspecte ale colaborarii intre departamente.
- Solicitati personalului de conducere sa adopte o atitudine politicoasa fata de toti angajatii companiei.
- Rezolvati pe loc sau cat mai rapid conflictele si problemele aparute.
- Respectati programul de lucru de 8 ore, precum si perioadele saptamanale de odihna.
- Examinati conditiile de lucru si gasiti solutii ergonomice.
- Recomandati-le angajatilor sa practice tehnici de relaxare, eventual chiar organizate la locul de munca.
- Asigurati supravegherea medicala a angajatilor si analizati riscurile de la locurile de munca.
- Asigurati integrarea coerenta in procesul muncii a personalului care traverseaza o perioada de stres sau epuizare.
- Organizati in firma cursuri prin care angajatii sa invete sa previna si sa gestioneze stresul si atacurile la sanatate.

La nivelul grupului de lucru:

- Eliminati activitatile inutile.
- Procedati la rotirea posturilor.
- Solicitati-le sefilor de departamente/de echipe sa manifeste atentie in vederea detectarii primelor simptome de stres si sa stabileasca relatii de lucru constructive cu subalternii lor.
- Organizati cursuri de formare periodica (in domeniile care privesc serviciul, cat si in ceea ce priveste aptitudinile de ordin social).
- Imbunatatiti comunicarea in organizatie, optimizati procesul de luare a deciziilor si gestionati eficient conflictele.
- Contribuiti la crearea spiritului de echipa si a bunei colaborari intre angajatii companiei.
- Incurajati feedback-ul, fie el pozitiv sau negativ.
- Incurajati suportul social intre membrii echipei.
- Asigurati repartitia echitabila a sarcinilor si responsabilitatilor.
- Introduceti pauze in programul de lucru.
- Creati un climat de lucru in care angajatii sa nu se simta vinovati ca au acumulat stres si epuizare.
- Acordati sustinere si atentie colegilor care reiau lucrul dupa o problema de sanatate generata de stres.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]