Diurna fara secrete: calcul diurna pentru personalul roman trimis in strainatate

12 Martie 2012
12 Martie 2012
diurnaangajat strainatateangajatorplafon deductibilitateacordarea diurnei
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X





In primul rand, in ceea ce priveste unele drepturi in lei si valuta ale personalului roman trimis in strainatate, putem intelege ca sunt reduse cu 25% urmatoarele drepturi acordate bugetarilor, respectiv cuantumul drepturilor reprezentand salarizarea in valuta si alte drepturi in valuta si in lei ale:

- personalului trimis in misiune permanenta in strainatate si, respectiv,
- personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, prevazute in:
- anexa nr. V/3 la Legea-cadru nr. 330/2009 (care cuprinde "Salarizarea in valuta si alte drepturi in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate")
- Hotararea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare in valuta si celelalte drepturi in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
- Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificarile si completarile ulterioare;

Ulterior, prin art. 10 alin. (1) din Legea 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, cuantumul aflat in plata in luna octombrie 2010 s-a majorat cu 15%. Incepand cu luna ianuarie 2011, drepturile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a), b) si d) si alin. (4), art. 13 si 14 din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar, cu modificarile si completarile ulterioare, se majoreaza cu 15% fata de cuantumul aflat in plata in luna octombrie 2010.

Din punctul nostru de vedere diurna, fiind un drept acordat personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, diminuarea cu 25% si ulterior majorarea cu 15% vizeaza suma reprezentand diurna acordata pe perioada delegarii personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice, rezultata din inmultirea numarului de zile cu nivelul/plafonul in valuta si nu insasi plafonul in valuta. Masura de diminuare nu se aplica decat personalului "bugetar" la care face referire Legea nr. 118/2010, nu si personalului celorlalti angajatori.

Cu privire la aceste aspecte, atragem atentia asupra tendintei administratia fiscala de a conferi diminuarii cu 25% a drepturilor primite aplicata potrivit Legii nr. 118/2010 si ulterior majorii acestora conform Legii 285/2010, o abordare si in ceea ce priveste diminuarea plafonului deductibilitatii la calculul impozitului pe profit, facandu-se din punctul nostru de vedere o confuzie intre dreptul acordat unei categorii de persoane care se vede diminuat potrivit Legii nr. 118/2010 si nivelul diurnei stabilite de anexa nr. 1 la H.G. nr. 518/200 ramas neschimbat.

Astfel, in cazul diurnei pentru o zi de deplasare al carei nivel potrivit H.G. nr. 518/1995 este spre exemplu de 35 euro, ar insemna in abordarea administratiei fiscale ca deductibilitatea de 2,5 la calculul impozitului pe profit s-ar calcula diminuand si apoi majorand astfel nivelul diurnei: {35 euro - (35 euro x 25%) + [35 euro - (35 euro x 25%)] x 15%} x 2,5, respectiv 75,48 euro. Astfel in abordarea aceasta plafonul deductibilitatii ar fi de 75,47 euro si nu de 87,50 euro (35 euro x 2,5).

Putem mentiona de asemenea intentia administratiei fiscale de extindere a bazei impozabile a impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii prin includerea in veniturile salariale si impozitarea indemnizatiei primite de catre toti angajatii pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, pentru partea care depaseste nivelul legal stabilit pentru personalul din institutiile publice prin hotarare a Guvernului, concomitent cu deducerea integrala a acesteia la nivelul angajatorului.

Astfel desi a fost propusa astfel eliminarea in contrapartida a limitarii deductibilitatii fiscale a cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor la 2,5 fata de nivelul pentru institutii publice, O.G. nr. 30/2011 astfel cum a fost aprobata si publicata in Monitorul Oficial nu a preluat aceasta intentie de modificare. Se dorea ca suma primita de angajati sub forma indemnizatiei pe perioada delegarii si detasarii sa faca obiectul impozitului pe salarii si contributiilor sociale pentru partea care depaseste nivelul legal stabilit pentru personalul din institutiile publice, indiferent de tratamentul fiscal aplicat la nivelul angajatorului.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]