Obiectivele schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor“ sunt:
- cresterea calitatii angajarii si imbunatatirea conditiilor de munca prin asigurarea securitatii si protectiei sanatatii la locul de munca;
- prevenirea riscurilor profesionale;
- informarea si instruirea lucratorilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
- asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.
Prin urmare, activitatile eligibile in cadrul schemei de ajutor de minimis sunt activitati si interventii pentru:
- asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca;
- prevenirea bolilor profesionale;
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
40 Modele de Regulament Intern
Portal Codul Muncii
- informarea si instruirea lucratorilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
- asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.
Cine poate beneficia de facilitatile prevazute in schema de ajutor de minimis „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor“?
Pot beneficia de facilitatile prevazute in schema de ajutor de minimis intreprinderile care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt legal constituite in Romania si isi desfasoara activitatea in Romania;
b) sunt eligibile pentru finantare conform prevederilor Documentului-cadru de implementare pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ si ale Ghidului solicitantului;
c) nu sunt in stare de insolventa, nu au afacerile administrate de un judecator-sindic, nu au nicio restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente intre creditori sau nu se afla intr-o alta situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementate prin lege;
d) nu inregistreaza datorii publice si si-au platit la timp taxele, obligatiile si alte contributii la bugetul de stat, bugetele speciale si bugetele locale, prevazute de legislatia in vigoare;
e) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata in ultimii 3 ani de catre nicio instanta de judecata din motive profesionale sau etic-profesionale;
f) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru frauda, coruptie, implicare in organizatii criminale sau in alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Comunitatii Europene;
g) reprezentantul legal al intreprinderii nu furnizeaza informatii false;
h) nu sunt „intreprinderi in dificultate“ conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate;
i) sunt direct responsabile de pregatirea si implementarea proiectului si nu actioneaza ca intermediari pentru proiectul propus a fi finantat;
j) nu au fost subiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
k) valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intreprinderea pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 euro (100.000 euro in cazul intreprinderilor care activeaza in sectorul transporturilor).
Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau comunitare;
l) indeplinesc si alte conditii specificate in cererea de propuneri de proiecte si in Ghidul solicitantului, fara a aduce atingere prevederilor in materie de ajutor de minimis.
Ajutorul de minimis se va acorda sub forma de finantare nerambursabila, esalonat, pe etape de implementare a proiectului.
Pentru a beneficia de finantare nerambursabila in cadrul schemei de ajutor de minimis, beneficiarul va inainta o cerere se finantare administratorului schemei de ajutor de minimis, in conformitate cu Ghidul solicitantului si va da o declaratie pe propria raspundere privind ajutoarele de minimis primite in acel an fiscal si in ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare).
Administratorul schemei de ajutor de minimis va acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a intreprinderii, faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali si anul fiscal in curs), fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile schemei, nu depaseste pragul de 200.00 euro (echivalentul in lei). Pentru intreprinderile care activeaza in domeniul transporturilor, plafonul este de 100.000 euro (echivalentul in lei).
Util
Administratorul schemei de ajutor de minimis este Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ sau prin organismele intermediare.