Mentinerea statutului fiscal special pentru angajati din domeniul IT, cercetare-dezvoltare, persoane cu dizabilitati si sezonieri. Ce masuri a luat Guvernul

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
03 Ianuarie 2018
03 Ianuarie 2018
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
impozite angajati it 2018scutire plata impozit venit 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In conformitate cu legislatia in domeniul ajutorului de stat, Guvernul a aprobat in urma cu cateva zile, prin Memorandum, declansarea procedurilor necesare pentru instituirea unei scheme de ajutor pentru intreprinderile cu angajati ce beneficiaza de scutiri la plata impozitului pe venit, conform art. 60 din Codul fiscal, astfel incat sa se mentina acest statut fiscal special, iar salariile nete pentru salariatii din aceasta categorie sa nu fie diminuate in contextul transferului contributiilor aferente angajatorului catre angajat, incepand cu 1 ianuarie 2018.

Ulterior aprobarii acestui memorandum, se va elabora si aproba schema de ajutor de minimis prin hotarare de Guvern care va cuprinde si procedurile necesare de accesare a acestui tip de ajutoare de minimis de catre intreprinderile care au angajati din domeniul IT (programatori), cercetare-dezvoltare, persoane fizice cu handicap grav sau accentuat si angajati sezonieri.

Principalele caracteristici ale schemei de ajutor de minimis

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de minimis, in care se vor emite decizii de aprobare a cererilor pentru finantare si vor fi efectuate platile, va fi 2018-2020, iar numarul total estimat de beneficiari pe intreaga durata de valabilitate este de 8.760 de intreprinderi, cu o medie anuala de 2.920 de beneficiari.

Ajutorul de minimis urmeaza sa fie acordat sub forma de sume nerambursabile, alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice, in baza unor decizii de aprobare a cererilor de finantare. Bugetul total prevazut pentru acordarea acestui ajutor de minimis este de 300 milioane lei, suma repartizata in mod egal pentru cei trei ani calendaristici ai perioadei de valabilitate a schemei de ajutor.

Beneficiarii masurii de finantare trebuie sa indeplineasca cumulativ mai multe criterii, inclusiv cel de a avea angajati in baza unor contracte de munca cu norma intreaga valabile in luna decembrie 2017, care beneficiaza de scutiri in baza art. 60 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Informatii suplimentare:

In conformitate cu prevederile reglementate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2018, contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate sunt transferate din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, fiind datorate de acesta in cota de 25%, respectiv 10%. In sarcina angajatorului ramane ca obligatie din perspectiva celor doua contributii sociale doar contributia de asigurari sociale datorata pentru conditii deosebite de munca sau pentru conditii speciale de munca, astfel cum sunt prevazute de lege.

In acest cadru legal, cheltuielile angajatorului reprezentand contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale datorate pana la 31 decembrie 2017 ar trebui sa se transfere, in procent de 20%, in costurile salariale ale angajatorului aferente angajatului. Pentru mentinerea efectului neutru din punct de vedere fiscal, la nivelul angajatului, s-a redus concomitent si cota de impozit pe venit, de la 16% la 10%.

In aceste conditii, angajatii scutiti de la plata impozitului pe venit, conform art. 60 din Codul fiscal, care nu beneficiaza de efectele reducerii cotei de impozit, sunt intr-o situatie speciala, fiind necesara o majorare suplimentara a cheltuielilor angajatorului pentru a putea fi mentinut nivelul veniturilor primite de categoriile de angajati mentionate.


Sursa: Guvernul Romaniei




NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]