Ulterior aprobarii acestui memorandum, se va elabora si aproba schema de ajutor de minimis prin hotarare de Guvern care va cuprinde si procedurile necesare de accesare a acestui tip de ajutoare de minimis de catre intreprinderile care au angajati din domeniul IT (programatori), cercetare-dezvoltare, persoane fizice cu handicap grav sau accentuat si angajati sezonieri.
Principalele caracteristici ale schemei de ajutor de minimis
Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de minimis, in care se vor emite decizii de aprobare a cererilor pentru finantare si vor fi efectuate platile, va fi 2018-2020, iar numarul total estimat de beneficiari pe intreaga durata de valabilitate este de 8.760 de intreprinderi, cu o medie anuala de 2.920 de beneficiari.
Ajutorul de minimis urmeaza sa fie acordat sub forma de sume nerambursabile, alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice, in baza unor decizii de aprobare a cererilor de finantare. Bugetul total prevazut pentru acordarea acestui ajutor de minimis este de 300 milioane lei, suma repartizata in mod egal pentru cei trei ani calendaristici ai perioadei de valabilitate a schemei de ajutor.
Beneficiarii masurii de finantare trebuie sa indeplineasca cumulativ mai multe criterii, inclusiv cel de a avea angajati in baza unor contracte de munca cu norma intreaga valabile in luna decembrie 2017, care beneficiaza de scutiri in baza art. 60 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Portal Codul Muncii
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Informatii suplimentare:
In conformitate cu prevederile reglementate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2018, contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate sunt transferate din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, fiind datorate de acesta in cota de 25%, respectiv 10%. In sarcina angajatorului ramane ca obligatie din perspectiva celor doua contributii sociale doar contributia de asigurari sociale datorata pentru conditii deosebite de munca sau pentru conditii speciale de munca, astfel cum sunt prevazute de lege.
In acest cadru legal, cheltuielile angajatorului reprezentand contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale datorate pana la 31 decembrie 2017 ar trebui sa se transfere, in procent de 20%, in costurile salariale ale angajatorului aferente angajatului. Pentru mentinerea efectului neutru din punct de vedere fiscal, la nivelul angajatului, s-a redus concomitent si cota de impozit pe venit, de la 16% la 10%.
In aceste conditii, angajatii scutiti de la plata impozitului pe venit, conform art. 60 din Codul fiscal, care nu beneficiaza de efectele reducerii cotei de impozit, sunt intr-o situatie speciala, fiind necesara o majorare suplimentara a cheltuielilor angajatorului pentru a putea fi mentinut nivelul veniturilor primite de categoriile de angajati mentionate.
Sursa: Guvernul Romaniei