Covid-19 - Omicron. OBLIGATII la locul de munca, ce trebuie sa faca toti angajatii

Ordinul nr. 30/1/2022obligatii angajat covid-19obligatii angajatori covid-19
Covid-19 - Omicron. OBLIGATII la locul de munca, ce trebuie sa faca toti angajatii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 30/1/2022 al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 25 din 07.01.2022.
 
Art. 1. — (1) Incepand cu data de 8.01.2022 se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie doar de tip medical cu 3 pliuri sau FFP2 (N95), astfel incat sa acopere gura si nasul, in toate spatiile publice inchise si deschise. 
 
(2) In intelesul prezentului ordin sunt considerate neconforme mastile care sunt confectionate din material textil si/sau plastic. 
 
Art. 2. — (1) Se excepteaza de la masura prevazuta la art. 1 urmatoarele categorii de persoane: 
 
a) copiii cu varsta mai mica de 5 ani; 
b) persoanele care sunt singure in birou; 
c) prezentatorii TV si invitatii acestora, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane; 
d) reprezentantii cultelor religioase, in timpul slujbelor, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane; 
e) vorbitorii aflati in spatii inchise sau deschise cu conditia respectarii distantei de minimum 3 metri intre acestia si oricare din celelalte persoane din public; 
f) persoanele care desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta etc.) sau activitati sportive; 
g) persoanele cu dizabilitati cognitive.
(2) Persoanele care sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare, dupa evaluarea riscului efectuata de medicul de medicina muncii al unitatii, pot fi exceptate de la masura prevazuta la art. 1 la locul de munca. 
 
Art. 3. — Pe durata starii de alerta se instituie obligativitatea institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa se asigure, la intrarea in sediu, efectuarea triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
 
ANEXA —INSTRUCTIUNI GENERALE privind masurile de igiena 
 
I. Portul mastii 
 
1. Obligatii la nivelul angajatorului/conducatorului institutiei: 
 
a) angajatorul va lua masuri pentru elaborarea propriilor proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei; 
b) medicii de medicina muncii vor efectua evaluarea de risc si vor stabili conditiile purtarii mastii pentru angajatii care sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare, in vederea exceptarii acestora de la masura purtarii mastii de protectie de tip medical sau FFP2 la locul de munca;
c) responsabilul cu securitatea si sanatatea in munca va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca (SSM). 
 
2. Utilizarea corecta a mastilor: 
 
a) mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun; 
b) inainte de a pune masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul; 
c) masca de tip medical trebuie schimbata o data la 4 ore si ori de cate ori aceasta s-a umezit ori s-a deteriorat; 
d) masca nu se atinge in timpul purtarii; in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun); 
e) dupa folosire, masca se arunca imediat, intr-un cos de gunoi, preferabil cu capac, urmata de igienizarea mainilor; 
f) nu se recomanda reutilizarea mastilor medicale; 
g) in cazul aparitiei febrei, tusei si stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (de exemplu, in spatiile deschise, la domiciliu). 
 
II. Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor 
 
A. Pentru personalul angajat 
 
1. La intrarea intr-un sediu sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. 
 
2. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in: 
 
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C), la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului; 
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata); 
c) in cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus; 
d) daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este trimisa pentru consult la medicul de familie; daca persoana: 
(i) se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie ii va recomanda testarea;
(ii) nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul catre alta afectiune. 
 
3. Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a dispune triajul observational al angajatilor din subordinea directa. 
 
4. Medicul de medicina muncii: 
 
a) are obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor; 
b) va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (securitatea si sanatatea in munca); 
c) va realiza o evaluare a riscului pentru a decide daca sunt si alte zone unde nu este obligatorie masca. 
 
B. Pentru alte persoane decat personalul angajat 
 
1. Intrarea intr-o incinta este permisa doar pentru persoanele care, in mod rezonabil, au motive justificate de a se afla in acea incinta. 
 
2. In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de precautie. 
 
3. Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. 
 
4. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in: 
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C); 
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata). 
In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus. 
Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta. 
Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3°C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea biroului/camerei/departamentului unde va merge.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul nr. 30/1/2022obligatii angajat covid-19obligatii angajatori covid-19

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Covid-19 - Omicron. OBLIGATII la locul de munca, ce trebuie sa faca toti angajatii Nota: 4.2 din 5 - 5 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]