Intrebare:
O societate a anuntat la AJOFM doua posturi vacante si a fost organizat un concurs la care au participat 10 persoane. Cele doua posturi au fost ocupate, iar unuia dintre angajati, aflat in perioada de proba, i-a fost incetat CIM-ul, astfel ca postul a redevenit vacant. Este societatea, in aceste conditii, obligata sa anunte din nou la AJOFM postul vacant sau va fi suficient sa fie angajata una dintre persoanele care au participat la concursul anterior si care a obtinut media imediat urmatoare?
Raspuns:
Potrivit art. 10 alin. (1) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.
Potrivit art. 3 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, prin locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) din lege, se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou create.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Astfel, in speta s-a produs o incetare a raportului de munca cu salariatul in perioada de proba, cerinta suficienta pentru indeplinirea obligatiei legale. In concluzie, in lipsa altor dispozitii legale care sa excepteze angajatorii de la obligarea comunicarii locurilor de munca vacante in situatia prezentata, apreciem ca sunteti obligat in calitate de angajator de a anunta AJOFM de vacantarea postului de care faceti vorbire.