Intrebare:
Un angajat cu CIM inregistrat in ReviSal in martie 2011 in cadrul unei firme care a accesat fonduri europene (in cadrul unui program POSDRU ) nu a primit drepturile salariale din luna martie 2011 pana in prezent ( oct 2011 ). Acesta nu stie daca stie daca taxale si contributiile au fost virate la buget. In aceste conditii, ce poate face salariatul in cauza (cui se poate adresa pentru obtinerea drepturilor salariale )?
Raspuns:
Potrivit art. 40 alin. (2) lit. c) din Codul muncii, republicat, angajatorului ii revine obligatia sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Legis Plus Legislatia Muncii
Salariul este un drept stabilit prin contractul individual de munca incheiat intre angajator si salariat.
Conform art. 268 alin. (1) lit. c) din Codul muncii , republicat, cererile in vederea solutionarii unui conflict de munca pot fi formulate in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul conflictului individual de munca consta in plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despagubiri catre salariat, precum si in cazul raspunderii patrimoniale a salariatilor fata de angajator.
In concluzie, salariatul se poate adresa instantei judecatoresti cu o cerere pentru obligarea angajatorului la plata drepturilor salariale neacordate.