Potrivit art. 163 din Codul muncii, republicat, salariul este confidential, angajatorul avand obligatia de a lua masurile necesare pentru asigurarea confidentialitatii. In scopul promovarii intereselor si apararii drepturilor salariatilor, confidentialitatea salariilor nu poate fi opusa sindicatelor sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor, in stricta legatura cu interesele acestora si in relatia lor directa cu angajatorul.
Asadar, in Regulamentul intern se poate prevedea o interdictie generala pentru salariati de a divulga salariul obtinut. Salariul este insa confidential numai in ceea ce priveste salariatii din sectorul privat, nu si in ceea ce priveste functionarii publici sau salariatii din sectorul de stat, al caror salariu este public, fiind stabilit potrivit actelor normative aplicabile.
Totusi, cu prilejul negocierii colective, confidentialitatea salariilor nu poate fi pastrata fata de sindicat, nici in cadrul firmelor private. Sindicatul va putea pretinde angajatorului grila de salarizare, desfasurand negocierea cu luarea la cunostinta a acestei informatii. Bineinteles, reprezentantii sindicali prezenti la negociere vor putea semna in prealabil, un angajament de confidentialitate, in care sa se prevada obligatia acestora de a mentine confidentialitatea salariilor in raport cu ceilalti salariati.
Confidentialitatea salariilor, considerata uneori chiar un principiu de drept al muncii, este importanta, de la caz la caz:
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
– in raport cu firmele concurente;
– in raport cu alti salariati ai propriei companii.