Studiu de caz: Reguli generale in cazul programului de lucru si de odihna

program de lucruangajatorRegulament Internsalariati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valabil la 2.09.2011

Pentru stabilirea programului de lucru si de odihna in cadrul unei societati, se va tine cont de prevederile in vigoare care privesc mai multe aspecte aferente activitatii in cauza.

Astfel, trebuie stiut ca programul de lucru al fiecarui salariat este de 8 ore zilnic si se stabileste individual, prin contractul individual de munca.  In schimb, in cazul tinerilor in varsta de pana la 18 ani, durata programului de lucru este de 6 ore pe zi.

 Angajatorul isi rezerva dreptul de a modifica programul de lucru al salariatilor in functie de necesitatile curente ale acestuia. Superiorul direct (supervizorul) fiecarui salariat va comunica acestuia modificarea de program, cat si solicitarea de ore suplimentare.

De asemenea, nu este permisa intarzierea salariatilor la serviciu sau plecarea inaintea terminarii programului. Timpul alocat echiparii si dezechiparii nu este inclus in programul normal de lucru. Este considerata intarziere la serviciu orice sosire dupa programul de incepere stabilit. Daca un salariat va avea frecvente intarzieri la programul de lucru, supervizorul  va informa imediat conducerea magazinului/ directorul de departament, care va lua masurile necesare ce se impun.

In plus, angajatilor nu le este permisa parasirea locului de munca fara autorizarea expresa a supervizorului direct, cu exceptia indeplinirii sarcinilor de serviciu. Salariatilor nu le este permisa prezentarea la serviciu sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor, respectiv consumul bauturilor alcoolice sau al drogurilor in timpul programului de lucru.

Salariatii pot parasi locul de munca in timpul programului de lucru pentru motive bine intemeiate si in ocazii speciale (denumite invoiri) numai cu acordul expres si prealabil al Supervizorul ui, prin completarea cererii de invoire motivata. Numarul invoirilor nu poate fi mai mare de 3 in decursul a 3 luni consecutive. Absentele nemotivate ale salariatului sunt considerate abateri disciplinare si se sanctioneaza conform dispozitiilor prezentului Regulament Intern.

Salariatii din magazin care doresc modificarea programului de lucru pot apela la varianta schimbului de tura cu un coleg, cu acordul prealabil al respectivului coleg si al conducerii magazinului. Schimbul de tura se aproba printr-o "Cerere de schimb de tura" intocmita de solicitant si de persoana care il inlocuieste si aprobata de catre un membru al conducerii magazinului.
Cererea va fi pastrata la administratia magazinului timp de 30 de zile de la efectuarea schimbului de tura.

Nerespectarea dispozitiilor cuprinse in prezentul capitol poate duce la aplicarea de sanctiuni disciplinare in raport cu gravitatea abaterii savarsite si cu respectarea dispozitiilor legale prevazute de Codul muncii sau la desfacerea disciplinara a contractului individual de munca in temeiul art. 61 lit.(a) din Codul muncii.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
program de lucruangajatorRegulament Internsalariati

Data aparitiei: 01 Septembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Studiu de caz: Reguli generale in cazul programului de lucru si de odihna Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]