Comunicare Regulament Intern catre salariati. Ce mijloace de transmitere putem folosi?

regulament interncomunicare modificari regulamenttransmitere modificari regulament intern
Comunicare Regulament Intern catre salariati. Ce mijloace de transmitere putem folosi?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In contextul pandemic actual, pentru a evita deplasarea salariatilor la sediul central in vederea semnarii, societatea poate aduce la cunostiinta salariatilor modificarile in Regulamentul Intern, prin mijloace electronice (in sensul de a trimite fiecaruia pe telefonul personal si sau de serviciu, documentul oficial scanat, document care constituie act aditional la RI si care prevede integral modificarile produse)?
 
Raspunsul specialistului:
 
Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
 
Codul muncii reglementeaza aspectele care tin de regulamentul intern prin articolele 241 – 246.
Astfel, in cuprinsul art. 243 din Codul muncii se precizeaza ca, Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
 
Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator, modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern stabilindu-se prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.
 
Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.
 
Asadar, in situatia in care angajatorul dispune de mijloace de comunicare electronica a regulamentului intern catre salariati, iar in cuprinsul contractului colectiv de munca sau al regulamentului intern se precizeaza ca salariatii vor fi informati cu privire la continutul respectivului RI prin intermediului internetului, prin transmiterea pe adresa de e-mail a fiecarui angajat sau prin afisare pe pagina proprie de internet sau prin alta modalitate, inclusiv prin comunicarea acestora pe whatsapp, apreciem ca acest lucru este posibil si se incadreaza in dispozitiile legale sus-citate.
 
Ca o masura suplimentara, angajatorul poate solicita salariatilor sa transmisa un mesaj de luare la cunostinta, aceasta fiind modalitatea de aducere la cunostinta salariatilor a Regulamentului intern.  
 
Codul muncii nu conditioneaza informarea salariatilor de existenta semnaturii olografe a acestora, fiind necesar doar ca angajatorul sa isi indeplineasca aceasta obligatie corespunzator, rezultand instiintarea si transmiterea respectivului document catre toti salariatii. Insa, pentru ca informarea sa fie considerata a fi realizata conform legii, angajatorul ar trebui sa cunoasca faptul ca toti salariatii au whatsapp, iar aceasta modalitate de comunicare sa fie considera oficiala in cadrul respectivului angajator.  
 
 
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament interncomunicare modificari regulamenttransmitere modificari regulament intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 Octombrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Comunicare Regulament Intern catre salariati. Ce mijloace de transmitere putem folosi? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Prevederi in CIM. Program de lucruIntrebare: 1.Programul nostru in CIM este 9-18 insa am salariati care lucreaza si in alte intervale care se tot schimba; lucreaza tot 8h pe zi / 40h pe sapt si cu 2 zile repaus ; de ex posibil 4h dimineata , 4 h seara. Este in regula sa le fac act aditional cu aceasta formulare?: "Programul de lucru se desfasoara inegal (durata turei poate varia), in intervalul 00:00-24:00, conform intelegerii dintre salariat si manager si se reflecta in programul ERP Intern."
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Program inegalIntrebare: In luna mai am redus programul de lucru al salariatilor cu 50% lunar-kurzarbeit. Primele 4 zile si ultimele 2 zile (6 zile total) nu s-a lucrat deloc, 12 zile s-a lucrat 6 ore si 2 zile 4 ore. In situatia in care, s-a stat zilele de la inceputul lunii (cele 4) si apoi in cursul lunii unii salariati au adus concediu medical, la finalul lunii, orele prestate nu mai sunt egale cu orele reduse (50%-50%), sunt ex 50 lucrate si 70 reduse. In aceasta situatie, pe platforma aici.gov cum completam in pdf...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]