Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan, a anuntat ca a semnat marti contractul de finantare pentru realizarea primului hub de servicii publice electronice care va integra toate informatiile privind serviciile si beneficiile sociale.
"Primul Hub de servicii publice electronice care va integra toate informatiile privind serviciile si beneficiile sociale va fi implementat in Romania, pana la finalul anului 2023. Am semnat astazi (marti, n.r.) contractul de finantare pentru demararea proiectului in valoare de 133 milioane de lei, proiect de care vor beneficia peste 2 milioane de cetateni si furnizori de servicii sociale, publici si privati. Interactiunea beneficiarilor cu ministerul si institutiile aflate in subordine si coordonare se va realiza astfel printr-un singur punct de contact, pe portalul ministerului", a anuntat ministrul de resort, Raluca Turcan, pe pagina sa de socializare.
In opinia ministrului, dupa implementarea acestui proiect, solicitantii de servicii sociale nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze la ghiseele institutiilor.
"Oamenii nu vor mai avea nevoie sa vina la ghiseu pentru a depune cererile de beneficii de asistenta sociala si servicii sociale, dosarele cu hartii vor deveni dosare electronice si vor putea fi consultate oricand online. Mai mult, implementarea Hub-ului de servicii inseamna si crearea unei platforme de interconectare intre minister si institutiile din subordine. Se pun astfel bazele unei administratii publice moderne si eficiente, care are rolul de a creste calitatea serviciilor electronice oferite cetatenilor si de a reduce timpul de solutionare a cererilor", a precizat ministrul.
Mai mult, solicitantii vor putea urmari in timp real etapele de solutionare a cererii inaintate.
"Noua platforma va asigura instrumentele necesare pentru verificari incrucisate de date, care sa asigure mecanisme de preventie, de semnalare automata a suspiciunii de frauda si care sa furnizeze date corecte. In acelasi timp, cetatenii si firmele vor putea afla in timp real, la momentul depunerii solicitarilor, care este statusul specific al cererii (daca au mai beneficiat in trecut, daca exista suprapuneri cu alte beneficii, conditionalitati legate de drepturile legale etc.). O alta facilitate a Hub-ului de servicii vizeaza asigurarea interoperabilitatii sistemelor informatice in plan intern, national si european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene), astfel incat sa se asigure gestionarea unitara a informatiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate sociala acordate din fonduri publice. Acesta este, pana in acest moment, cel mai important proiect de digitalizare demarat la nivelul Ministerului Muncii. Ne-am propus ca, in perioada urmatoare, sa atragem fonduri europene pentru digitalizarea tuturor institutiilor care tin de Ministerul Muncii", a scris Raluca Turcan.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<