Un pas inainte pentru integrarea electronica a serviciilor si beneficiilor sociale. Anuntul facut de ministrul Muncii

ministrul muncii raluca turcanservicii socialebeneficii sociale
Un pas inainte pentru integrarea electronica a serviciilor si beneficiilor sociale. Anuntul facut de ministrul Muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan, a anuntat ca a semnat marti contractul de finantare pentru realizarea primului hub de servicii publice electronice care va integra toate informatiile privind serviciile si beneficiile sociale.
 
"Primul Hub de servicii publice electronice care va integra toate informatiile privind serviciile si beneficiile sociale va fi implementat in Romania, pana la finalul anului 2023. Am semnat astazi (marti, n.r.) contractul de finantare pentru demararea proiectului in valoare de 133 milioane de lei, proiect de care vor beneficia peste 2 milioane de cetateni si furnizori de servicii sociale, publici si privati. Interactiunea beneficiarilor cu ministerul si institutiile aflate in subordine si coordonare se va realiza astfel printr-un singur punct de contact, pe portalul ministerului", a anuntat ministrul de resort, Raluca Turcan, pe pagina sa de socializare. 
 
In opinia ministrului, dupa implementarea acestui proiect, solicitantii de servicii sociale nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze la ghiseele institutiilor.
 
"Oamenii nu vor mai avea nevoie sa vina la ghiseu pentru a depune cererile de beneficii de asistenta sociala si servicii sociale, dosarele cu hartii vor deveni dosare electronice si vor putea fi consultate oricand online. Mai mult, implementarea Hub-ului de servicii inseamna si crearea unei platforme de interconectare intre minister si institutiile din subordine. Se pun astfel bazele unei administratii publice moderne si eficiente, care are rolul de a creste calitatea serviciilor electronice oferite cetatenilor si de a reduce timpul de solutionare a cererilor", a precizat ministrul. 
 
Mai mult, solicitantii vor putea urmari in timp real etapele de solutionare a cererii inaintate. 
 
"Noua platforma va asigura instrumentele necesare pentru verificari incrucisate de date, care sa asigure mecanisme de preventie, de semnalare automata a suspiciunii de frauda si care sa furnizeze date corecte. In acelasi timp, cetatenii si firmele vor putea afla in timp real, la momentul depunerii solicitarilor, care este statusul specific al cererii (daca au mai beneficiat in trecut, daca exista suprapuneri cu alte beneficii, conditionalitati legate de drepturile legale etc.). O alta facilitate a Hub-ului de servicii vizeaza asigurarea interoperabilitatii sistemelor informatice in plan intern, national si european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene), astfel incat sa se asigure gestionarea unitara a informatiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate sociala acordate din fonduri publice. Acesta este, pana in acest moment, cel mai important proiect de digitalizare demarat la nivelul Ministerului Muncii. Ne-am propus ca, in perioada urmatoare, sa atragem fonduri europene pentru digitalizarea tuturor institutiilor care tin de Ministerul Muncii", a scris Raluca Turcan. 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ministrul muncii raluca turcanservicii socialebeneficii sociale

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Aprilie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Un pas inainte pentru integrarea electronica a serviciilor si beneficiilor sociale. Anuntul facut de ministrul Muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Tichete de masa. Regim acordareIntrebare: O intrebare daca luna are 21 de zile lucratoare si un angajat lucreaza 20 de zile lucratoare are o zi de concediu de odihna si mai lucreaza si o sambata si o duminica pentru aceste zile nu se ia recuperare cum se pot acorda tichete pt zilele de weekend sub ce forma si ce contributii trebuiesc platite pt ele?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri primite de la un angajator din Olanda. Impozit pe venit. Contributii sociale. Modalitate de declarare.Intrebare: O companie din Olanda care nu are sediu social/permanent/reprezentanta in Romania si nu este inregistrata fiscal in Romania, angajeaza cu contract de munca cetateni romani care isi vor desfasura activitatea pe teritoriul Romaniei si vor obtine venituri sub forma de salariu. Optiunea angajatorului este ca salariatii sa fie inregistrati fiscal in Romania pentru declararea si plata contributiilor sociale, in baza unui acord in acest sens. Va rugam sa ne comunicati ce documente trebuie sa depunem la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]