Regulile privind starea de alerta au fost adoptate. Noile masuri intra in vigoare de la 18 mai

institutii publicepandemie covid-19regim de telemuncastare de alerta
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiectul de Lege privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost adoptat de ambele camere ale Parlamentului.
 
Desi starea de urgenta se incheie la 15 mai, noile reglementari vor intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial, incepand cu 18 mai. 
 
Un aspect important il reprezinta faptul ca decizia Curtii Constitutionale a decis ca restrangerea drepturilor si libertatilor fundamentale se poate face doar prin lege, nu prin ordonanta de urgenta.
 
Sunt cateva modificari in domeniul muncii si protectiei sociale - printre cele mai importante:
 
“Art. 11 - Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei de COVID-19, pot dispune detasarea cu acordul prealabil al angajatului si al angajatorului care detaseaza, cu conditia ca angajatorul la care se face detasarea sa fie din acelasi domeniu de activitate.
 
Art. 12 - Pe durata starii de alerta, angajatorul poate dispune, cu consimtamantul angajatului, desfasurarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu, modificarea locului de munca ori a atributiilor acestuia.
 
Art. 13 - Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei, de COVID-19, precum si a efectelor acesteia, pot dispune unilateral intreruperea concediilor de odihna, de odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala ale personalului angajat si reluarea activitatii pentru personalul."
 
***
“Art. 20 - (1) Pe durata starii de alerta, angajatii din sistemul public vor ramane disponibili pentru efectuarea sarcinilor de serviciu, in functie de volumul de activitate al institutiei in vederea realizarii scopului prezentei legi. 
 
(2) Aplicarea alin. (1) se va face cu respectarea unui numar de maximum 48 ore pe saptamana, inclusiv orele suplimentare.
 
Art. 21. - (1) Pe durata starii de alerta, pentru neindeplinirea grava a atributiilor de serviciu legate de instituirea si aplicarea masurilor prevazute de prezenta lege, persoanele din institutiile publice care au in atributii prevenirea contaminarii si combaterii efectelor COVID-19 pot fi suspendate din functie, potrivit normei proprii de organizare si functionare a institutiei sau autoritatii publice, dupa caz. Suspendarea inceteaza de drept la data incetarii starii de alerta”.
 
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul intern!


Legea nr. 283, intrata in vigoare in 22 octombrie 2022, a modificat radical art. 243 din Codul muncii!

Astfel, conform noilor prevederi, sunteti obligat sa aduceti la cunostinta fiecarui salariat prevederile regulamentului intern, in prima zi de lucru, si sa faceti dovada indeplinirii acestei obligatii.

Regulamentul intern poate fi transmis pe suport de hartie sau in format electronic si isi produce efectele fata de salariat de la momentul luarii la cunostinta.



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
institutii publicepandemie covid-19regim de telemuncastare de alerta

Data aparitiei: 14 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Regulile privind starea de alerta au fost adoptate. Noile masuri intra in vigoare de la 18 mai Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Societate cooperativa. Conventie de munca. CIMIntrebare: Societatea Cooperativa Mestesugareasca X, are in totalitate 12 angajati: Un nr de 11 angajati au contract individual de munca (CIM) si 1 angajat are conventie individuala de munca (CIV specifica cooperatiei) Angajatul cu CIV are functia de administrator dar este si unul din cei 5 asociati aii Societatii Cooperative Mestesugaresti X Intrebare: Poate angajatul sa ramana asociat la SCM X dar sa treaca de la la CIV la CIM cu transmitere in Revisal? Cum trebuie procedat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediu fara plata dupa CCCIntrebare: Avem o salariata care are contractul de munca suspendat pentru Concediu crestere si ingrijire copil pana la varsta de 2 ani - pentru al 2-lea copil, suspendare care expira la data de 07.07.2023. Salariata ne anunta ca ar fi insarcinata cu al 3 -lea copil si ne intreba daca putem sa o trecem in concediu fara salariu pana la data cand va naste copilul al 3 lea? Mentionam ca NU a prezentat pana in prezent un document de la medicul de familie ca ar fi insarcinata. Va rugam sa ne spuneti, cum ar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz"
MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]