Regulile privind starea de alerta au fost adoptate. Noile masuri intra in vigoare de la 18 mai

institutii publicepandemie covid-19regim de telemuncastare de alerta
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiectul de Lege privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost adoptat de ambele camere ale Parlamentului.
 
Desi starea de urgenta se incheie la 15 mai, noile reglementari vor intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial, incepand cu 18 mai. 
 
Un aspect important il reprezinta faptul ca decizia Curtii Constitutionale a decis ca restrangerea drepturilor si libertatilor fundamentale se poate face doar prin lege, nu prin ordonanta de urgenta.
 
Sunt cateva modificari in domeniul muncii si protectiei sociale - printre cele mai importante:
 
“Art. 11 - Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei de COVID-19, pot dispune detasarea cu acordul prealabil al angajatului si al angajatorului care detaseaza, cu conditia ca angajatorul la care se face detasarea sa fie din acelasi domeniu de activitate.
 
Art. 12 - Pe durata starii de alerta, angajatorul poate dispune, cu consimtamantul angajatului, desfasurarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu, modificarea locului de munca ori a atributiilor acestuia.
 
Art. 13 - Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei, de COVID-19, precum si a efectelor acesteia, pot dispune unilateral intreruperea concediilor de odihna, de odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala ale personalului angajat si reluarea activitatii pentru personalul."
 
***
“Art. 20 - (1) Pe durata starii de alerta, angajatii din sistemul public vor ramane disponibili pentru efectuarea sarcinilor de serviciu, in functie de volumul de activitate al institutiei in vederea realizarii scopului prezentei legi. 
 
(2) Aplicarea alin. (1) se va face cu respectarea unui numar de maximum 48 ore pe saptamana, inclusiv orele suplimentare.
 
Art. 21. - (1) Pe durata starii de alerta, pentru neindeplinirea grava a atributiilor de serviciu legate de instituirea si aplicarea masurilor prevazute de prezenta lege, persoanele din institutiile publice care au in atributii prevenirea contaminarii si combaterii efectelor COVID-19 pot fi suspendate din functie, potrivit normei proprii de organizare si functionare a institutiei sau autoritatii publice, dupa caz. Suspendarea inceteaza de drept la data incetarii starii de alerta”.
 
 
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
institutii publicepandemie covid-19regim de telemuncastare de alerta

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Regulile privind starea de alerta au fost adoptate. Noile masuri intra in vigoare de la 18 mai Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariat apt conditionat.Obligatii angajatorIntrebare: In cadrul societatii se lucreaza in 3 schimburi, deci inclusiv schimb de noapte. Unul dintre angajati efectuand medicina muncii (controlul anual, in acest caz) a primit apt conditionat, cu urmatoarea recomandare: fara ture de noapte. Ce obligatii are angajatorul? Un alt loc de munca vacant, in acest moment, unde sa nu lucreze si schimb de noapte, nu exista.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariat pensionar. Baza de calcul concediu medicalIntrebare: Societatea a angajat o persoana care are si calitatea de pensionar. Baza de calcul al indemnizatiei de concediu medical poate fi constituita din veniturile obtinute din pensie, in cazul in care concediul medical ar interveni intr-un interval de timp mai mic de 6 luni de la data angajarii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]