Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Regulile privind starea de alerta au fost adoptate. Noile masuri intra in vigoare de la 18 mai

institutii publicepandemie covid-19regim de telemuncastare de alerta
Proiectul de Lege privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost adoptat de ambele camere ale Parlamentului.
 
Desi starea de urgenta se incheie la 15 mai, noile reglementari vor intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial, incepand cu 18 mai. 
 
Un aspect important il reprezinta faptul ca decizia Curtii Constitutionale a decis ca restrangerea drepturilor si libertatilor fundamentale se poate face doar prin lege, nu prin ordonanta de urgenta.
 
Sunt cateva modificari in domeniul muncii si protectiei sociale - printre cele mai importante:
 
“Art. 11 - Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei de COVID-19, pot dispune detasarea cu acordul prealabil al angajatului si al angajatorului care detaseaza, cu conditia ca angajatorul la care se face detasarea sa fie din acelasi domeniu de activitate.
 
Art. 12 - Pe durata starii de alerta, angajatorul poate dispune, cu consimtamantul angajatului, desfasurarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu, modificarea locului de munca ori a atributiilor acestuia.
 
Art. 13 - Pe durata starii de alerta, in functie de specificul activitatii si de nevoi, conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea pandemiei, de COVID-19, precum si a efectelor acesteia, pot dispune unilateral intreruperea concediilor de odihna, de odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala ale personalului angajat si reluarea activitatii pentru personalul."
 
***
“Art. 20 - (1) Pe durata starii de alerta, angajatii din sistemul public vor ramane disponibili pentru efectuarea sarcinilor de serviciu, in functie de volumul de activitate al institutiei in vederea realizarii scopului prezentei legi. 
 
(2) Aplicarea alin. (1) se va face cu respectarea unui numar de maximum 48 ore pe saptamana, inclusiv orele suplimentare.
 
Art. 21. - (1) Pe durata starii de alerta, pentru neindeplinirea grava a atributiilor de serviciu legate de instituirea si aplicarea masurilor prevazute de prezenta lege, persoanele din institutiile publice care au in atributii prevenirea contaminarii si combaterii efectelor COVID-19 pot fi suspendate din functie, potrivit normei proprii de organizare si functionare a institutiei sau autoritatii publice, dupa caz. Suspendarea inceteaza de drept la data incetarii starii de alerta”.
 
 
 
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
institutii publicepandemie covid-19regim de telemuncastare de alerta

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Regulile privind starea de alerta au fost adoptate. Noile masuri intra in vigoare de la 18 mai Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decizie suspendare CIM pentru somaj tehnicIntrebare: Sunt o societate cu aproape 200 de salariati in somaj tehnic, la intrarea in somaj tehnic am facut decizie de suspendare in baza art. 52 alin. (1) lit. c) incepand cu data de 19.03.2020 iar modelul de decizie generat din program nu specifica si pana la ce data, intrebarea mea este - pentru fiecare modificare in Revisal ar trebui sa am o decizie sau poate fi folosita doar decizia in care este specificata doar data de inceput, sau in baza deciziei initiale se poate face o decizie colectiva de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediere individuala. Model preavizIntrebare: Dat fiind contextual actual, societatea intampina problemesi este nevoita sa-si reduca foarte mult activitatea, din lipsa comenzilor de la client. Datorita faptului ca nu se stie durata acestei situatii, angajatorul s-a gandit la concedierea individuala, prin reducerea numarului de posturi. Mentionez ca avem un nr de 80 de salariati activi. Puteti sa-mi spuneti care este procedura legala in acest context? De asemenea as avea rugamintea de a ne trimite un model de preaviz, stiu ca este nevoie de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]