Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Incheierea din eroare a CIM unui director de spital

contract de muncaCIMcodul muncii
Enunt:
In urma concursului pentru ocuparea unui post de director a fost angajata, cu contract individual de munca, o persoana din afara unitatii medicale.
Contractul de administrare a incetat din dispozitia managerului intrucat directorul se afla intr-o situatie de conflict de interese depistata de conducerea unitatii.

Greseala:
Legea nr. 95/2006 prevede ca directorii trebuie sa incheie un contract de administrare cu managerul unitatii, contract care a fost incheiat doua luni mai tarziu de la angajare intrucat atunci a aparut modelul contractului de administrare aprobat prin ordin al ministrului sanatatii (Ordinul 1628/2007).

Consecinte:
Contractul individual de munca trebuia sa inceteze la incheierea contractului de administrare, lucru care nu s-a realizat din eroare.
Potrivit Codului muncii, trebuie sa inceteze contractul individual de munca care a fost inregistrat in carnetul de munca la data angajarii.

Potrivit alin. (6) al art. 183 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, contractul individual de munca al persoanelor care ocupa functii de conducere specifice comitetului director se suspenda de drept pe perioada exercitarii mandatului.

Intrucat, in situatia expusa, aceste dispozitii nu au fost respectate de angajator, contractul individual de munca astfel incheiat este lovit de nulitate.


Legislatia in domeniul medical se modifica mai des decat cea fiscala! Fiti informati: Legislatie pentru medici! Detalii aici >>>

Rezolvare:
In conformitate cu prevederile art. 183 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, membrii comitetului director care au ocupat postul prin concurs vor incheia cu managerul spitalului public un contract de administrare pe o perioada de maximum 3 ani, in cuprinsul caruia sunt prevazuti atat indicatorii specifici de performanta, cat si normele legale care reglementeaza drepturile si obligatiile partilor. Contractul de administrare poate fi prelungit la incetarea mandatului pe o perioada de 3 luni, maximum de doua ori, perioada in care se organizeaza concursul de ocupare a functiei. Contractul de administrare poate inceta inainte de termen in cazul neindeplinirii obligatiilor prevazute in acesta.

Membrii comitetului director isi pot desfasura activitatea numai in baza unui contract de administrare. In situatia in care membrii comitetului director sunt salariati ai unitatii contractul individual de munca se suspenda de drept pe perioada exercitarii mandatului.

Art. 57 alin. (1) din Codul muncii stabileste ca, nerespectarea oricareia dintre conditiile legale necesare pentru incheierea valabila a contractului individual de munca atrage nulitatea acestuia.

Constatarea nulitatii si stabilirea, potrivit legii, a efectelor acesteia se pot face prin acordul partilor. Daca partile nu se inteleg, nulitatea se pronunta de catre instanta judecatoreasca. Asadar, daca persoana in cauza nu este de acord cu declararea nulitatii contractului individual de munca, incetarea acestuia se poate produce prin obtinerea unei hotarari judecatoresti prin care instanta de judecata competenta constata nulitatea contractului individual de munca.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de muncaCIMcodul muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 23 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Incheierea din eroare a CIM unui director de spital Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


14-Feb-2012

aveti sfaturi foarte utile,sunt multumita de raspunsurile date tuturor intrebarilor

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decontarea procentului de 41,5% din salariu se realizeaza dupa plata taxelorIntrebare: Imi cer scuze daca va deranjez, insa intrebarea mea se refera la prevederile OUG 92/2020, coroborata cu OUG 99/2020 si anume: - compania noastra a decis sa beneficieze de amanarea platii taxelor salariale panain 25 oct conf OUG 99/2020; - totodata, am dori sa aplicam si pentru obtinerea a 41.5% din salariile brute aleangajatilor care au fost in somaj tehnic platit de stat; - intrebarea mea este legata de posibilitatea de putea primi cei 41,5% dupa indeplinirea conditiilor cumulative, respectiv...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare. Angajatorul obligat la plata drepturilor salarialeIntrebare: Este posibil ca unui salariat detasat de la unitatea A la unitatea B, prestand activitate pentru unitatea B, timp de 1 an, drepturile salariale sa-i fie platite de catre unitatea A- cea de ;a care a fost detasat.? Codul muncii {art.47), specifica ca plata salariului se face de catre unitatea la care s-a dispus detasarea, in cazul de fata,unitatea B.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]