In urma concursului pentru ocuparea unui post de director a fost angajata, cu contract individual de munca, o persoana din afara unitatii medicale.
Contractul de administrare a incetat din dispozitia managerului intrucat directorul se afla intr-o situatie de conflict de interese depistata de conducerea unitatii.
Greseala:
Legea nr. 95/2006 prevede ca directorii trebuie sa incheie un contract de administrare cu managerul unitatii, contract care a fost incheiat doua luni mai tarziu de la angajare intrucat atunci a aparut modelul contractului de administrare aprobat prin ordin al ministrului sanatatii (Ordinul 1628/2007).
Consecinte:
Contractul individual de munca trebuia sa inceteze la incheierea contractului de administrare, lucru care nu s-a realizat din eroare.
Potrivit Codului muncii, trebuie sa inceteze contractul individual de munca care a fost inregistrat in carnetul de munca la data angajarii.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Potrivit alin. (6) al art. 183 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, contractul individual de munca al persoanelor care ocupa functii de conducere specifice comitetului director se suspenda de drept pe perioada exercitarii mandatului.
Intrucat, in situatia expusa, aceste dispozitii nu au fost respectate de angajator, contractul individual de munca astfel incheiat este lovit de nulitate.
Legislatia in domeniul medical se modifica mai des decat cea fiscala! Fiti informati: Legislatie pentru medici! Detalii aici >>>
Rezolvare:
In conformitate cu prevederile art. 183 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, membrii comitetului director care au ocupat postul prin concurs vor incheia cu managerul spitalului public un contract de administrare pe o perioada de maximum 3 ani, in cuprinsul caruia sunt prevazuti atat indicatorii specifici de performanta, cat si normele legale care reglementeaza drepturile si obligatiile partilor. Contractul de administrare poate fi prelungit la incetarea mandatului pe o perioada de 3 luni, maximum de doua ori, perioada in care se organizeaza concursul de ocupare a functiei. Contractul de administrare poate inceta inainte de termen in cazul neindeplinirii obligatiilor prevazute in acesta.
Membrii comitetului director isi pot desfasura activitatea numai in baza unui contract de administrare. In situatia in care membrii comitetului director sunt salariati ai unitatii contractul individual de munca se suspenda de drept pe perioada exercitarii mandatului.
Art. 57 alin. (1) din Codul muncii stabileste ca, nerespectarea oricareia dintre conditiile legale necesare pentru incheierea valabila a contractului individual de munca atrage nulitatea acestuia.
Constatarea nulitatii si stabilirea, potrivit legii, a efectelor acesteia se pot face prin acordul partilor. Daca partile nu se inteleg, nulitatea se pronunta de catre instanta judecatoreasca. Asadar, daca persoana in cauza nu este de acord cu declararea nulitatii contractului individual de munca, incetarea acestuia se poate produce prin obtinerea unei hotarari judecatoresti prin care instanta de judecata competenta constata nulitatea contractului individual de munca.