SSM: In ce conditii poate beneficia un angajat de acordarea ajutoarelor pentru procurarea dispozitivelor medicale?

Mara Dobrin
Mara Dobrin
21 Noiembrie 2016
21 Noiembrie 2016
Mara Dobrin
Mara Dobrin
acordare ajutor dispozitive medicalessm angajatoriaccident de muncaboli profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inca de la inceput trebuie specificat ca orice angajat, in calitate de asigurat va beneficia, la cerere specifica, de acordarea anumitor ajutoare pentru a putea procura dispozitive medicale necesare recuperarii, pentru cazurile de accidente de munca ori pentru boli profesionale.


 
 
Ce trebuie sa faca un angajat care doreste sa beneficieze de aceste ajutoare, cum se procedeaza? Ce acte sunt necesare?


 
 
Pentru a reusi sa intre in posesia acestor dispozitive medicale, angajatul in cauza trebuie sa solicite decontarea contravalorii, iar acesta trebuie sa depuna o cerere la Casa teritoriala de pensii pe raza careia isi au domiciliul.
 

 
 
IMPORTANT: Modelul cererii pentru acordarea de dispozitive medicale este prevazut in Anexa nr. 8 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale.
 


 
Ce acte trebuie sa insoteasca cererea mai sus mentionata?

 
 
 
1. Formularul de inregistrare a accidentului de munca ( daca este cazul) sau procesul-verbal avizat de Inspectoratul Teritorial de Munca ce a confirmat caracterul de munca al accidentului, ori de adeverinta de confirmare a inregistrarii accidentului de munca la Inspectoratul Teritorial de Munca – in cazul accidentelor de munca;

 
 
2. Fisa de declarare a cazului de boala profesionala (BP2) sau de adeverinta de confirmare de la Directia de sanatate publica – in cazul bolilor profesionale;


 
 
3. Obligatorie este recomandarea medicului curant


 
 
Ce se petrece daca angajatului tocmai ii inceteaza contractul de munca, respectiv contractul de asigurare?


 
 
In acest caz, i se acorda dreptul la servicii medicale doar daca face dovada, conform legii, cu documente medicale, ca este victima unei boli profesionale cauzate de factori de risc specifici locului/locurilor de munca in care a fost angajat.
 
 
 
DE RETINUT: Daca dosarul nu va cuprinde fise BP2 sau adeverinta de confirmare emisa de Directia de sanatate publica, Casele teritoriale de pensii nu vor efectua decontarile mai sus precizate.




Sursa: PortalSSM



 

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]