Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Fisa de identificare a factorilor de risc profesional: ce trebuie sa stie angajatorii

ssm angajatorifisa identificare factori risc profesionalmedic medicina muncii
Orice companie angajatoare trebuie sa aiba in vedere importanta unei bune gestionari a tot ceea ce tine de sanatatea si securitatea in munca a angajatilor.


 
In acest sens, exista multe norme pe care angajatorii sunt OBLIGATI sa le indeplineasca, iar nerespectarea acestora poate duce la sanctiuni contraventionala cu aplicarea amenzilor aferente. 

 
Conform Legii nr. 319/2006, orice angajator trebuie sa ia toate masurile prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.

 
 
 
Prin HG nr.355/2007 s-au stabilit cerintele minime pentru supravegherea sanatatii lucratorilor fata de riscurile pentru securitate si sanatate, pentru prevenirea imbolnavirii lucratorilor cu boli profesionale cauzate de agenti nocivi chimici, fizici, fizico-chimici sau biologici, etc.

 
Sanatatea angajatilor este asigurata prin medicii specializati in medicina muncii

 
 
Asadar, supravegherea sanatatii salariatilor este asigurata prin medicii specializati in medicina muncii.
 
 
La angajare, angajatorul va cere examenul medical pentru viitorul angajat, iar apoi va trimite fisa de identificare a factorilor de risc profesional (conform modelului prevazut in anexa nr. 3 din HG nr. 355/2007) unui cabinet de medicina muncii in baza unui contract de prestari servicii.
 
Aceasta fisa de identificare a factorilor de risc profesional trebuie completata in mod OBLIGATORIU la toate rubricile si semnata de catre angajatorul in cauza.


 
 
ATENTIE: Fisa de identificare a factorilor de risc profesional si dosarul medical al salariatului se pastreaza la cabinetul de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.

 
 
Desigur ca la solicitarea angajatului, acestuia i se vor inmana copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional. Daca acesta decide sa se angajeze in alta parte, va avea nevoie de aceste copii, pentru a fi predate noii structuri de medicina a muncii.

 
 
Chiar daca fisa de identificare a factorilor de risc profesional ramane in arhiva cabinetului de medicina muncii, este recomandabil ca angajatorul sa pastreze o copie a acesteia, intrucat este necesara pentru completarea dosarului de cercetare in situatia producerii unui eventual accident de munca.

 

Sursa: PortalSSM





 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssm angajatorifisa identificare factori risc profesionalmedic medicina muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 18 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fisa de identificare a factorilor de risc profesional: ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 3.86 din 5 - 7 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Varstei Standard De PensionareIntrebare: In adeverinta primita de la Casa Judeteana de Pensii sunt mai multe luni in care figureaza atat zile lucrate in conditii de munca normale cat si zile lucrate in conditii de munca deosebite. De exemplu in luna iunie 2009 sunt 4 zile in conditii normale si 17 zile in conditii deosebite. In dreptul acelor 4 zile de conditii normale, in coloana "Tip asigurare", apare "OUG28/09 iar pentru zilele cu conditii deosebite apare "CM". Va rog sa-mi spuneti daca acele 17 zile lucrate in conditii deosebite co
 

Raspuns: CM - inseamna contract de munca.Da, cele 17 zile de conditii deosebite se cumuleaza cu perioadele lu... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]