Fisa de identificare a factorilor de risc profesional: ce trebuie sa stie angajatorii

ssm angajatorifisa identificare factori risc profesionalmedic medicina muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice companie angajatoare trebuie sa aiba in vedere importanta unei bune gestionari a tot ceea ce tine de sanatatea si securitatea in munca a angajatilor.

 
In acest sens, exista multe norme pe care angajatorii sunt OBLIGATI sa le indeplineasca, iar nerespectarea acestora poate duce la sanctiuni contraventionala cu aplicarea amenzilor aferente. 

 
Conform Legii nr. 319/2006, orice angajator trebuie sa ia toate masurile prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.

 
 
 
Prin HG nr.355/2007 s-au stabilit cerintele minime pentru supravegherea sanatatii lucratorilor fata de riscurile pentru securitate si sanatate, pentru prevenirea imbolnavirii lucratorilor cu boli profesionale cauzate de agenti nocivi chimici, fizici, fizico-chimici sau biologici, etc.

 
Sanatatea angajatilor este asigurata prin medicii specializati in medicina muncii

 
 
Asadar, supravegherea sanatatii salariatilor este asigurata prin medicii specializati in medicina muncii.
 
 
La angajare, angajatorul va cere examenul medical pentru viitorul angajat, iar apoi va trimite fisa de identificare a factorilor de risc profesional (conform modelului prevazut in anexa nr. 3 din HG nr. 355/2007) unui cabinet de medicina muncii in baza unui contract de prestari servicii.
 
Aceasta fisa de identificare a factorilor de risc profesional trebuie completata in mod OBLIGATORIU la toate rubricile si semnata de catre angajatorul in cauza.


 
 
ATENTIE: Fisa de identificare a factorilor de risc profesional si dosarul medical al salariatului se pastreaza la cabinetul de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.

 
 
Desigur ca la solicitarea angajatului, acestuia i se vor inmana copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional. Daca acesta decide sa se angajeze in alta parte, va avea nevoie de aceste copii, pentru a fi predate noii structuri de medicina a muncii.

 
 
Chiar daca fisa de identificare a factorilor de risc profesional ramane in arhiva cabinetului de medicina muncii, este recomandabil ca angajatorul sa pastreze o copie a acesteia, intrucat este necesara pentru completarea dosarului de cercetare in situatia producerii unui eventual accident de munca.

 

Sursa: PortalSSM





 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssm angajatorifisa identificare factori risc profesionalmedic medicina muncii

Data aparitiei: 18 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fisa de identificare a factorilor de risc profesional: ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 3.06 din 5 - 9 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]