SSM: agentii biologici in unitatile spitalicesti, ce trebuie sa faca inspectorii muncii

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
01 Februarie 2017
01 Februarie 2017
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
agenti biologici ssmssm angajatorissm 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cine lucreaza in domeniul sanitar este de la bun inceput supus unor riscuri majorare, in ceea ce priveste bolile cauze de diversi agenti biologici, prezenti in astfel de unitati.

In cazul imbolnavirilor profesionale din sectorul sanitar cele mai multe sunt cauzate de agentii biologici (microorganisme, virusuri HIV, hepatita B, C, sange contaminat etc.)
 
Asadar, profesionistii in domeniul securitatii si sanatatii in munca trebuie sa evalueze cu atentie riscurile care apar la aceste locuri de munca, pentru a se realiza o protectie eficienta impotriva acestor riscuri majore.

Ce trebuie sa aiba in vedere evaluarile acestora?
  • virulenta naturala a agentului patogen
  • capacitatea sa de a supravietui in mediul ambient
  • gravitatea bolii
  • doza sau nivelul de expunere necesare pentru a provoca boli sau infectii
  • moduri de transmitere
  • situatia epidemiologica
 
Pentru a face o evaluare serioasa a riscurilor cauzate de agentii biologici in sectorul sanatate este util sa se ia in considerare fiecare agent patogen, dar grupati pe anumite criterii.


...citeste mai multe pe PortalSSM >>>


Stabilirea masurilor preventive in ceea ce priveste angajatii acestor unitati

 
Odata ce se vor identifica factorii de risc si se vor defini prioritatile, urmatorul pas este de a stabili masurile adecvate pentru a elimina sau reduce aceste riscuri.

Masurile de prevenire trebuie prioritizate. In conformitate cu aceasta ierarhie, cautam mai degraba sa evitam riscul inainte de a inlocui, de exemplu, substantele periculoase cu substante mai putin periculoase.

In plus, prin implementarea masurilor preventive se vor  lua in considerare, prioritar, solutiile tehnice si organizatorice, si doar in ultima instanta masurile de protectie individuala/comportamentale.

Masurile tehnice trebuie sa conduca la reducerea riscurilor existente prin utilizarea dispozitivelor si echipamentelor tehnice sau prin reamenajarea locului de munca.
 
Masuri organizatorice - o buna planificare a activitatii si intocmirea de proceduri si instructiuni pe diferite faze de lucru ce pot elimina sau reduce riscurile.
 
Masuri individuale/comportamentale - instructiuni si individuale si sesiunile de formare repetate sunt necesare pentru obtinerea de efecte durabile pentru sanatatea si securitatea lucratorilor.


...citeste mai multe pe PortalSSM >>>



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]