Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Facilitati la incadrarea in munca a somerilor

somerincadrare in munca

Facilitati la incadrarea in munca a somerilor

Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor si crearea de noi locuri de munca este una dintre masurile pentru stimularea ocuparii fortei demunca.

Potrivit art. 77 din Legea nr. 76/2002 stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

* subventionarea locurilor de munca;

* acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;

* acordarea unor facilitati.

Principala masura sociala a fost stabilita prin OUG nr. 13/2010 si vizeaza stimularea angajatorilor care incadreaza someri aflati in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca de cel putin 3 luni si ii mentin in activitate timp de 12 luni.

Astfel, pentru incadrarea persoanelor provenite din randul somerilor, angajatorii beneficiaza de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru o perioada de 6 luni.

Contributiile de asigurari sociale, in acceptiunea art. 2 alin. (3) din O.U.G. nr. 13/2010, cuprind contributiile datorate de angajatori potrivit legii, astfel cum sunt:

* contributia de asigurari sociale;

* contributia de asigurari pentru somaj;

* contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;

* contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;

* contributia pentru asigurarile sociale de sanatate,

* contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Angajatorii vor respecta urmatoarele conditii stabilite de actul normativ pentru acordarea scutirii de la plata contributiilor sociale datorate de angajatori:

* locurile de munca vor fi nou-create;

* persoanele angajate pe aceste locuri de munca trebuie sa fi fost inregistrate in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca cu cel putin 3 luni anterioare stabilirii raporturilor de munca;

* persoanele incadrate vor fi mentinute in activitate pe o perioada de cel putin 12 luni;

* angajatorii sa nu fi avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii;

* angajatorii sa nu incadreze persoane pe locuri de munca devenite vacante in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Atentie! Angajatorii sunt obligati sa plateasca contributiile de asigurari sociale de care au fost scutiti daca nu indeplinesc o serie de conditii, astfel:

* In situatia in care raporturile de munca ale persoanelor incadrate inceteaza anterior perioadei de 12 luni, ca urmare a acordului partilor, in temeiul art. 55 lit. b) din Codul muncii, sau ca urmare a desfiintarii locului de munca ocupat de salariat prin concediere din motive care nu tin de persoana salariatului, in temeiul art. 65 din Codul muncii;

* In situatia in care efectueaza si alte concedieri, pentru motive care nu tin de persoana salariatului, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG nr. 13/2010 si data expirarii perioadei de 12 luni in care sunt obligati sa mentina in activitate persoanele angajate.

In lipsa unor precizari cu privire la procedura de aplicare a OUG nr.13/2010 si avand in vedere metodologiile deja existente pentru acordarea de facilitati angajatorilor in conditiile Legii nr. 76/2002 incercam sa venim in ajutorul dvs. orientandu-va catre urmatoarele etape, pe care unele dintre agentiile teritoriale de ocupare a fortelor de munca le aplica ca urmare a solicitarilor angajatorilor:

1. Angajatorul va comunica "Situatia locurilor de munca vacante" prevazuta in anexa 1 la HG nr. 174/2002 pentru aplicarea Legii nr. 76/2002 cu modificarile si completarile ulterioare.

Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. In temeiul art. 3 din HG nr. 174/2002, prin locuri de munca vacante se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create, anexa 1 mentionata cuprinzand si situatia locurilor de munca nou-create.

Angajatorii vor mentiona pe document scopul depunerii, respectiv acela de a beneficia de prevederile OUG nr. 13/2010.

2. La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane in conditiile OUG nr. 13/2010, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor trebui sa prezinte liste cu persoane care se incadreaza in criteriile impuse de actul normativ.

3. In masura in care este identificata o persoana care sa indeplineasca criteriile solicitate pentru ocuparea locului de munca nou-creat, precum si criteriile impuse de OUG nr. 13/2010, agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca trebuie sa emita un document din care sa reiasa faptul ca persoana este in evidenta agentiei de cel putin 3 luni, document care se va prezenta angajatorului.

Aceste document se poate concretiza intr-o dispozitie de repartizare, insotita de o adeverinta din care sa reiasa vechimea in evidentele agentiei.

4. Ulterior, persoana angajata va avea obligatia de a prezenta agentiei "instiintarea emisa de angajator privind incadrarea in munca", document care se completeaza de catre angajator.

5. Angajatorul va depune la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca o copie a contractul individual de munca, inregistrat la ITM, precum si o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca:

*  locul de munca este nou-creat,

* nu a avut raporturi de munca cu persoana pe care doreste sa o incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii,

* locul de munca nu a devenit vacant in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somerincadrare in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 Octombrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Facilitati la incadrarea in munca a somerilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Compensatie privind transferul contributiilor. Indemnizatiesomaj tehnicIntrebare: Va rugam sa ne spuneti daca suma compensatorie stabilita in urma OUG 79/2017 ( transferul contributiilor angajatorului in grija angajatului ) pentru toti angajatii unei companii, proportional cu salariul fiecaruia, pe care am decis sa o evidentiem distinct si nu sa o includem in salariul de baza, va fi inclusa in calculul indemnizatiei brute stabilite pentru somajul tehnic. Mentionam ca aceste sume au fost evidentiate distinct in fluturasul de plata si pe statul de plata lunar.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariat detasat. Somaj tehnicIntrebare: In cadrul societatii noastre lucreaza si salariati care au fost detasati de la alta societate. Acestia sunt platiti de societatea noastra beneficiind de conditiile mai favorabile. In conditiile situatiei actuale referitoare la COVID - 19, o parte din salariatii detasati au solicitat sa beneficieze de prevederile Lg.19/2020, iar alta parte suntem nevoiti sa-i trimitem in somaj tehnic. Intrebarile noastre sunt : 1. Cine efctueaza suspendarile contractelor ? Poate suspenda angajatorul la care a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]