In ce conditii administratorul unei societati comerciale poate sa presteze si activitati de comercializare?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
06 Iulie 2016
06 Iulie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
administratoradministrator societate comercialacontract individual de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Referitor la activitatea de administrare in cazul societatilor comerciale, legea distinge intre doua situatii, dupa cum urmeaza:

a) In cazul societatilor comerciale pe actiuni

Potrivit art. 137 indice 1 alin. (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, administratorii nu pot incheia cu societatea un contract de munca.

In cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, contractul individual de munca este suspendat pe perioada mandatului.

b) In cazul societatilor comerciale cu raspundere limitata

Conform art. 197 alin. (1) din Legea 31/1990, societatea poate fi administrata de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala.

Acelasi act normativ stabileste faptul ca asociatul unic poate avea si calitatea de salariat al aceleiasi societati.

Asadar, asociatul unic al societatii cu raspundere limitata poate si admnistrator si salariat al societatii respective.

Specialistii Portalcodulmuncii atrag atentia asupra faptului ca activitatea de comercializare nu poate fi considerata o atributie ce revine administratorului. Prin urmare, in acest caz, administratorul poate sa activeze si ca vanzator in cadrul aceleiasi societati numai pe baza unui contract individual de munca.

Nu uitati ca obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in aceasta lege.
Adunarea generala a asociatilor este cea care stabileste obligatiile adminstratorului, in conformitate cu legislatia in vigoare.

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]