Regasiti mai jos
fisa de post pentru Reprezentant comercial, cod COR 332202.
Reprezentant comercial
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ...........................
2. Denumirea postului: Reprezentant comercial
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 332202
4. Departamentul / locatia: Vanzari online
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului: Executie
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Directorului Vanzari
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
I. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Ocupantul postului este cel care urmareste derularea contractelor cu beneficiarii si comenzile primite online, informand È‹n permanenta seful ierarhic.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
- sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
- sa nu aiba antecedente penale
- sa fie apt din punct de vedere medical
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
- este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
- este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa realizeze procesarea datelor si detaliilor activitatii desfasurate;
• sa realizeze contactarea potentialilor clienti
• sa respecte Regulamentul de ordine interioara al societatii
• sa È‹ntocmeasca si sa raspunda de corectitudinea rapoartelor solicitate de seful direct
• sa respecte termenele limita pentru È‹ndeplinirea sarcinilor
• sa raporteze problemele aparute È‹n activitatea sa privind vanzarea online a produselor alimentare si non-alimentara
• sa urmareasca derularea contractelor cu beneficiarii (distribuitorii)
• sa urmareasca atent comenzile online primite de la beneficiari
• sa organizeze agenda de lucru a Directorului de vanzari
• sa È‹ntocmeasca diverse informatii pentru echipa de vanzari si distribuitori cu privire la modificarile de preturi etc;
• sa raspunda conform reglementarilor È‹n vigoare, pentru neÈ‹ndeplinirea sau È‹ndeplinirea defectuosa a sarcinilor ce-i revin
• sa organizeze campanii integrate online
• sa evalueze eficient programele de vanzari online desfasurate
• sa participe la eficientizarea comunicarii È‹n organizatie
• sa informez conducerea È‹n legatura cu atitudinile si reactiile acestora
• sa participe la implementarea de politici care demonstreaza atentia crescuta fata de public
• sa realizeze derularea activitatii conform politicii companiei;
• sa se preocupe de mentinerea legaturii cu companiile partenere sau cliente
• sa se preocupe de intocmirea si distribuirea lunara a rapoartelor privind serviciile
• sa se preocupe de centralizarea dosarelor
• sa asigure planificarea, organizarea si coordonarea vanzarilor online
• sa asigure organizarea si coordonarea diferitelor evenimente speciale;
• sa asigure optimizarea relatiilor cu clientii si cu agentiile din domeniu
• sa asigure consolidarea unor relatii agreabile si stabile cu clientii, pentru rezolvarea in timp util si in bune conditii a tuturor problemelor ocazionale
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Obligatii si Restrictii:
- nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
- sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
- este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
5.Conditiile de lucru ale postului
a. Desfasurarea activitatii la birou
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
Va fi raspunzator si utilizeaza:
Echipamente
Baze de date
b. Conditii de formare profesionala
Participa la sesiuni de formare si perfectionare
[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
II. Specificatiile postului
• 1. Nivelul de studii – studii medii
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini si competente personale
- incredere in sine;
- competente de baza in matematica, stiinte si tehnologie
- competente informatice
- competente sociale si civice
- competente antreprenoriale
- atentie distributiva
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- spirit de echipa dezvoltat
- capacitatea de a lucra individual
- dispus intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
- solide cunostinte de cultura generala
- cunoasterea unei limbi straine
- capacitate de analiza si sinteza in valorificarea fondului de informatii la elaborarea materialului documentar
- cunostinte in domeniul economic si al vanzarilor
- operativitate in furnizarea informatiilor
- capacitatea de a gestiona echipe
- spirit cooperant in crearea si cultivarea relatiilor de parteneriat
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................
Data
Numele si semnatura titularului postului,
A P R O B A T