Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

PSI: Obligatiile privind apararea impotriva incendiilor in cazul administratorilor

SSM si PSIobligatiiapararea incendiilor

Daca sunteti administrator sau conducator al unei institutii, aveti in principal urmatoarele obligatii:

- Sa stabiliti, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea pe care o conduceti, sa le actualizati atunci cand apar modificari si sa le aduceti la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate;

- Sa asigurati identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea dvs. si sa asigurati corelarea masurilor de aparare impotriva incendiilor cu natura si nivelul riscurilor;

- Sa solicitati si sa obtineti avizele si autorizatiile de securitate la incendiu prevazute de lege si sa asigurati respectarea conditiilor care au stat la baza eliberarii acestora;

- Sa permiteti, in conditiile legii, executarea controalelor si a inspectiilor de prevenire impotriva incendiilor, sa prezentati documentele si informatiile solicitate si sa nu ingreunati sau sa obstructionati in niciun fel efectuarea acestora.

- Sa permiteti alimentarea cu apa a autospecialelor de interventie in situatii de urgenta.

- Sa intocmiti, sa actualizati permanent si sa transmiteti inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii, utilizate in activitatea institutiei pe care o conduceti. Lista trebuie sa cuprinda mentiuni privind proprietatile fizico-chimice, codurile de identificare, riscurile pe care le prezinta pentru sanatate si mediu, mijloacele de protectie recomandate, metodele de interventie si prim ajutor, substantele pentru stingere, neutralizare sau decontaminare.

- Sa elaborati instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabiliti atributiile ce revin salariatilor la locurile de munca.

- Sa verificati daca salariatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor si sa verificati respectarea acestor masuri.

- Sa asigurati constituirea, cu avizul inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti, a serviciului de urgenta privat, precum si functionarea acestuia conform reglementarilor in vigoare sau sa incheiati contract cu un alt serviciu de urgenta voluntar sau privat, capabil sa intervina pentru stingerea incendiilor;

- Sa asigurati intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea acestora.

- Sa permiteti accesul fortelor inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti in unitatea dvs., pentru a desfasura activitati de recunoastere, instruire sau de antrenament si sa asigurati participarea la exercitiile si aplicatiile tactice de interventie organizate de acesta.

- Sa asigurati utilizarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor de aparare impotriva incendiilor cu personal atestat, conform instructiunilor furnizate de proiectant.

- Sa asigurati pregatirea si antrenarea serviciului de urgenta privat pentru interventie.

- Sa asigurati si sa puneti in mod gratuit la dispozitia fortelor chemate in ajutor mijloacele tehnice pentru aparare impotriva incendiilor si echipamentele de protectie specifice riscurilor care decurg din existenta si functionarea unitatii dvs., precum si medicamentele pentru acordarea primului ajutor.

- Sa stabiliti si sa transmiteti catre transportatorii, distribuitorii si utilizatorii produselor dvs. regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor, specifice acestora, corelate cu riscurile la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea produselor respective.

- Sa informati de indata inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti despre izbucnirea si stingerea cu forte si mijloace proprii a oricarui incendiu, iar in termen de 3 zile lucratoare sa completati si sa trimiteti acestuia raportul de interventie.

- Sa utilizati in unitatea dvs. numai mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilor, certificate conform legii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSIobligatiiapararea incendiilor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 Aprilie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


PSI: Obligatiile privind apararea impotriva incendiilor in cazul administratorilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Vechimea In Munca Si Cand Ma Pot PensionaIntrebare: Buna ziua. Sunt nascuta pe data de 10.03.1968. Am lucrat in 1986-1987, pentru scurte perioade ca ziliera la o unitate ce mi-a eliberat adeverinta de lucru pentru 79 de zile. Se specifica ca s-au retinut cele 3% pensie suplimentara si CAS. Datele nu apar in cartea de munca ci doar in adeverinta. Se iau in calcul ca vechime in munca (perioada contributiva)? Din 1.10. 1988- 1.09.1989 am lucrat in aceeasi unitate cu Carte de munca. Am urmat Facultate cursuri la zi 5 ani: 1989-1994.Pe Diploma
 

Raspuns: Reducerea varstei este doar de un an si 6 luni.<br />Va puteti pensiona pe invaliditate indife... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]