PSI: Obligatiile privind apararea impotriva incendiilor in cazul administratorilor

SSM si PSIobligatiiapararea incendiilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daca sunteti administrator sau conducator al unei institutii, aveti in principal urmatoarele obligatii:

- Sa stabiliti, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea pe care o conduceti, sa le actualizati atunci cand apar modificari si sa le aduceti la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate;

- Sa asigurati identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea dvs. si sa asigurati corelarea masurilor de aparare impotriva incendiilor cu natura si nivelul riscurilor;

- Sa solicitati si sa obtineti avizele si autorizatiile de securitate la incendiu prevazute de lege si sa asigurati respectarea conditiilor care au stat la baza eliberarii acestora;

- Sa permiteti, in conditiile legii, executarea controalelor si a inspectiilor de prevenire impotriva incendiilor, sa prezentati documentele si informatiile solicitate si sa nu ingreunati sau sa obstructionati in niciun fel efectuarea acestora.

- Sa permiteti alimentarea cu apa a autospecialelor de interventie in situatii de urgenta.

- Sa intocmiti, sa actualizati permanent si sa transmiteti inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii, utilizate in activitatea institutiei pe care o conduceti. Lista trebuie sa cuprinda mentiuni privind proprietatile fizico-chimice, codurile de identificare, riscurile pe care le prezinta pentru sanatate si mediu, mijloacele de protectie recomandate, metodele de interventie si prim ajutor, substantele pentru stingere, neutralizare sau decontaminare.

- Sa elaborati instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabiliti atributiile ce revin salariatilor la locurile de munca.

- Sa verificati daca salariatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor si sa verificati respectarea acestor masuri.

- Sa asigurati constituirea, cu avizul inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti, a serviciului de urgenta privat, precum si functionarea acestuia conform reglementarilor in vigoare sau sa incheiati contract cu un alt serviciu de urgenta voluntar sau privat, capabil sa intervina pentru stingerea incendiilor;

- Sa asigurati intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea acestora.

- Sa permiteti accesul fortelor inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti in unitatea dvs., pentru a desfasura activitati de recunoastere, instruire sau de antrenament si sa asigurati participarea la exercitiile si aplicatiile tactice de interventie organizate de acesta.

- Sa asigurati utilizarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor de aparare impotriva incendiilor cu personal atestat, conform instructiunilor furnizate de proiectant.

- Sa asigurati pregatirea si antrenarea serviciului de urgenta privat pentru interventie.

- Sa asigurati si sa puneti in mod gratuit la dispozitia fortelor chemate in ajutor mijloacele tehnice pentru aparare impotriva incendiilor si echipamentele de protectie specifice riscurilor care decurg din existenta si functionarea unitatii dvs., precum si medicamentele pentru acordarea primului ajutor.

- Sa stabiliti si sa transmiteti catre transportatorii, distribuitorii si utilizatorii produselor dvs. regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor, specifice acestora, corelate cu riscurile la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea produselor respective.

- Sa informati de indata inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti despre izbucnirea si stingerea cu forte si mijloace proprii a oricarui incendiu, iar in termen de 3 zile lucratoare sa completati si sa trimiteti acestuia raportul de interventie.

- Sa utilizati in unitatea dvs. numai mijloace tehnice de aparare impotriva incendiilor, certificate conform legii.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSIobligatiiapararea incendiilor

Data aparitiei: 02 Aprilie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

PSI: Obligatiile privind apararea impotriva incendiilor in cazul administratorilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]