Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Care este temperatura optima a mediului ambiant intr-o cladire de birouri open space?

ssmprotectia munciisecuritatea muncii
Pe adresa redactiei PortalSSM.ro a fost adresata o intrebare de interes pentru numerosi angajatori: Care este temperatura optima a mediului ambiant intr-o cladire de birouri open space?

Angajatorul doreste sa stie si care sunt masurile SSM ce pot fi luate pentru confortul salariatului.

Raspunsul:

Legislatia in vigoare in domeniul securitatii si sanatatii in munca nu prevede o anumita temperatura sau o temperatura optima la locul de munca. Normele de securitate si sanatate in munca (NSSM), care prevedeau astfel de valori, au fost abrogate in 2006 odata cu publicarea in Monitorul Oficial a Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca si a normelor metodologice de aplicare a prevederilor acestei legi.

Angajatorul are obligatia de a identifica pericolele si de a evalua riscurile pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru. Ulterior evaluarii riscurilor si daca este necesar, angajatorul va asigura luarea masurilor de prevenire din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Cateva aspecte de luat in considerare cand se amenajeaza un post de lucru intr-un birou, in functie de pericolele identificate si riscurile evaluate in prealabil, pot fi:

Ecranul computerului
  • Inaltimea ecranului trebuie sa fie la nivelul sau usor dedesubtul nivelului ochilor lucratorului (purtatorul de ochelari bifocali poate avea nevoie de lasarea in jos a monitorului).
  • Ecranul trebuie plasat la distanta lungimii bratului si aliniat cu trunchiul.
  • Ecranul trebuie sa fie inclinat pe spate si pozitionat perpendicular pe ferestre si /sau de desubtul surselor de lumina.
Tastatura
  • Trebuie aliniata cu utilizatorul (cu litera B in partea centrala a abdomenului).
  • Trebuie pozitionata la nivelul sau usor sub nivelul coatelor.
Mouse
  • Trebuie pozitionat la nivelul sau usor sub nivelului coatelor.
  • Trebuie sa fie apropiat de tastura.
  • Mana trebuie luata de pe maus, cand acesta nu este utilizat.

Scaunul
  • Trebuie sa fie ajustabil si sa aiba stabilitate buna.
  • Trebuie sa permita miscarea usoara.
  • Sezutul scaunului trebuie amortizat adecvat.
  • Cotierele trebuie sa fie ajustabile in inaltime astfel incat scaunul sa poata fi impins sub birou.
Spatiul de lucru
  • Trebuie prevazut cu un compartiment adecvat pentru tastatura si mouse.
  • Articolele utilizate frecvent - telefon, documente, capsator, calculator etc. - trebuie plasate in spatiul normal de lucru pentru a ajunge usor la ele.
Suprafata de lucru
  • Bratele si incheietura mainii trebuie tinute departat de marginile ascutite.
  • Trebuie sa fie prevazut sub birou un spatiu pentru picioare.
  • Suprafata de lucru nu trebuie sa reflecte lumina.

Suportul pentru documente
  • Trebuie pozitionat langa ecran si in acelasi unghi.

Telefonul
  • Trebuie asezat astfel incat sa poata fi atins conforntabil cu bratul.
  • Daca se utilizeaza frecvent, un dispozitiv hands-free trebuie luat in considerare.
Conditii ambientale
  • Iluminatul trebuie furnizat astfel incat sa se evite stralucirea si solicitarea vizuala.
  • Nivelul de zgomot trebuie mentinut la un nivel cat mai scazut, prevenind pierderea auzului si stresul.
  • Temperatura, umiditatea si curentii de aer trebuie mentinut la niveluri confortabile.

Sunt necesare referiri speciale la utilizarea laptopurilor datorita cresterii numarului de lucratori ce utilizeaza acest tip de computer pe intreaga durata a zilei. Laptopul nu intruneste cerintele ergonomice de baza pentru computere, si anume de a avea separate tastatura si ecranul. Ca urmare, nu se poate obtine o pozitie optima pentru tastatura si pentru ecran in acelasi timp. Utilizarea laptopurilor poate conduce la disconfort musculo-scheletic, in special la nivelul gatului si articulatiei pumnului, datorita posturilor care sunt adoptate.

Utilizarea sigura a unui laptop la locul de munca necesita urmatoarele masuri:
  • pozitionarea laptopului pe birou in fata utilizatorului, astfel incat ecranul sa poata fi vazut fara arcuirea gatului. Aceasta poate necesita ridicarea laptopului deasupra suprafetei biroului utilizand un suport stabil;
  • utilizarea unui set separat de tastatura si mouse conectate direct in spatele laptop-ului sau la o statie de andocare;
  • sublinierea importantei pauzelor si schimbarilor in activitate pentru utilizatorii de laptop.

Oricat de buna este pozitia de lucru, postura statica prelungita nu este sanatoasa. De aceea activitatea trebuie sa permita pauze si micropauze, in timpul carora lucratorii pot:
  • sa schimbe postura lor de lucru frecvent facand mici ajustari la scaun si suportul spatelui;
  • sa intinda degetele, mainile, bratele si trunchiul;
  • sa realizeze sarcini diferite precum clasarea de documente si scrisori;
  • sa se ridice si sa circule prin imprejurimi;
  • sa-si concentreze privirea asupra obiectelor departate de ecran.
Pauzele regulate in timpul utilizarii computerului vor ajuta muschii sa se relaxeze. Realizarea de exercitii si intinderile vor ajuta, de asemenea, la revigorarea corpului si a mintii. Asemenea proceduri cresc productivitatea, reduc disconfortul si nemultumirile printre utilizatorii de computer si reduc riscurile legate de utilizarea computerului.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmprotectia munciisecuritatea muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Mai 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Care este temperatura optima a mediului ambiant intr-o cladire de birouri open space? Nota: 4 din 5 - 13 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Valentina
22-Oct-2018

Salut! Am cateva intrebari legate de un birou open space: umiditatea trebuie sa fie intre 45% si 55%? Corect? O sursa oficiala aveti studiu, lege, anexa etc Temperatura intr-un open space in care exista mai multe aparate de AC - care functioneaza intermitent unele fiind complet oprite, in timp ce altele sunt mereu pornite cum se calculeaza? Daca un termostat arata 25 C - pe perete si aparatul e pornit, sufland aer rece - desi temperatura e setata la 25 C, iar la o distanta de 5m, temepratura este 23.2 C sau 23.5 C, e corect sa spunem ca acel termostat nu indica temperatura din spatiu, ci doar temperatura de la acel perete unde este pozitionat? Citisem undeva ca viteza curentilor de aer in interior nu ar trebui sa depaseasca 0.5 m/s. Corect? o sursa oficiala ar fi folositoare Sper ca ma puteti ajuta cu aceste raspunsuri. Multumesc anticipat!

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Perioadele De Lucru De Grupa A II-a, Sunt Cumulative?Intrebare: Buna ziua, Sunt nascut in 23.12.1958 (am implinit 60 de ani la 23.12.2018). Am absolvit facultatea, cursuri de zi - 5 ani. Am efectuat serviciul militar 9 luni... M-am angajat in 26.10.1983. La data de 26.10.2018, am atins (si efectuat) cei 35 de ani de cotizare efectiva. In cei 35 de ani de munca, am activat in grupa a II-a de munca (cu 100% contributie) in 2 din locurile de munca, dupa cum urmeaza: - la primul loc de munca, am activat in perioada 26.10.1983 - 15.09.1994 (10 ani, 10 l
 

Raspuns: In contextul in care deja am realizat efectiv (prin munca), cei 35 de ani de cotizare, si varsta de ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]