Din pacate, nu toti angajatii aduc contributii majore la dezvoltarea companiilor noastre. Unii merita promovari si mariri salariale in timp ce altii merita eliminati din grila de salarizare pentru ca reprezinta gauri financiare majore.
Dar cum recunoastem contributia salariatilor la dezvoltarea companiei? Iata cele mai importante 3 criterii de care vom tine cont:
Criterii de recunoastere a angajatilor valorosi
1. Contributie semnificativa la dezvoltarea portofoliului de clienti
Cresterea numarului de clienti care au fost satisfacuti de produsele si serviciile companiei si care au revenit cumparand noi produse si servicii este un indicator relevant.
![Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta](https://www.rs.ro/dbimg/product/2012-manual-de-prim-.png)
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
![Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale](https://www.rs.ro/dbimg/product/1563-consilier-ghid-.png)
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
![Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/1475-apararea-impotr.png)
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
2. Cresterea numarului de clienti profitabili pentru companie este un alt indicator relevant.
Dezvoltarea portofoliului de clienti inseamna valoare adaugata adusa companiei si de aceea este utila recompensarea corespunzatoare a celor care au contribuit la producerea ei.
3. Contributie semnificativa la dezvoltarea avantajelor competitive, in raport cu ceilalti competitori
Dezvoltarea de noi solutii care ii asigura firmei competitivitatea pe piata, supravietuirea sau intrarea pe noi piete trebuie, de asemenea, recompensata.
4. Contributie semnificativa la cresterea cifrei de afaceri si/sau a profitului sau ratei profitabilitatii companiei
Desi criteriul este relevant in special pentru actionari, el trebuie plasat dupa criteriile mentionate mai sus, fiind o derivata a acestora.
Sursa: Managementul Resurselor Umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit