Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Motivarea resurselor umane: Cat de importanta este aprecierea si cum ne-o aratam in mod corect?

motivarea resurselor umaneapreciere fata de angajatiapreciere angajatimotivare angajati

Motivarea resurselor umane reprezinta unul dintre cele mai importante investitii pentru a obtine rezultate incredibil de puternice in contul oricarei afaceri, firme, companii, organizatii. In mod clar, daca nivelul de motivare a angajatilor vostri este ridicat, nivelul de eficienta si performanta va fi ridicat.

Iata cateva sfaturi esentiale, extrase din ghidul "Totul despre Motivarea Resurselor Umane":

Apreciati performantele
Aprecierile facute in mod curent duc la performante mult mai ridicate din partea angajatilor.
Daca aprecierea este pur ocazionala si motivele nu sunt precizate, angajatii vor fi dezamagiti. Spre exemplu, daca la o petrecere intreaga echipa este laudata si nu se aminteste contributia fiecaruia in parte, efectul ei asupramotivarii este nul.

Iata mai jos cateva modalitati de a va exprima aprecierea.
Exprimati-va recunostinta in stransa legatura cu realizarile
Exprimati-va recunostinta numai atunci cand este cazul, mentionand realizarile. Daca laudati prea frecvent, nu veti mai fi luat in serios. In plus, angajatii, nu vor mai face diferenta intre aprecierea corecta, reala a valorilor si cea conjuncturala.

Gasiti legaturi concrete intre apreciere si performante
Exprimati-va intotdeauna aprecierea numai in relatie concreta cu performantele obtinute.
– De exemplu, daca in prim-plan este vorba despre o imbunatatire calitativa, nu discutati posibilele economii de costuri.
Angajatul este mandru de ceea ce a obtinut, si nu de ceea ce ar putea sa obtina.
– Justificati-va lauda.Numai atunci angajatii vor vedea ca ati luat intr-adevar cunostinta de performantele inregistrate.
– Lauda adusa cu intarziere lasa impresia ca nu ati luat succesul in serios si ca v-ati exprimat aprecierea numai la indicatiile
unei alte persoane.

Fiti atent la situatia concreta
– Daca o echipa presteaza activitati de succes, puneti accentul pe valoarea cooperariimembrilor ei. Fiti concret in constatarea
lucrurilor care au dus la o colaborare buna.

Laudati performantele unuimembru al unei echipe numai de fata cu toti ceilalti membri, daca intre acestia este o atmosfera
armonioasa.

– Pentru a nu da nastere la invidie, purtati separat o discutie cu angajatul care inregistreaza performante greu de atins
de catre ceilalti. Acelasi lucru este valabil si in cazul angajatilor cu capacitati scazute si pe care doriti sa-i laudati pentru a-i incuraja.
– Nu evitati lauda spontana atunci cand se iveste ocazia, indiferent daca sunt sau nu colegi de fata. Fiti sigur ca angajatii vor recunoaste spontaneitatea si vor sti sa o aprecieze.

Apreciati si parti mici dintr-un proiect complex
Nu asteptati marea reusita. Laudati si pasii mici. Astfel, in cazul unui proiect cu termen lung, angajatii isi pot mentine entuziasmul si pot fi incurajati.

Aratati interes pentru fiecare angajat in parte
Daca performantele sunt legate de prestarea multor ore suplimentare, va veti dovedi implicarea daca va interesati de reactia familiei si a prietenilor.

Faceti cunoscuta lauda primita din partea altor persoane
Comunicati-le subalternilor si colegilor dvs. lauda primita de la clienti sau de la alte persoane din conducere pentru munca desfasurata de ei.

Folositi diferite instrumente de apreciere
Pe langa lauda exista si alte instrumente eficiente, care exprima in mod indirect aprecierea valorii. De exemplu:
– Daca prin performantele inregistrate un angajat lasa sa se vada ca poate purta o mai mare raspundere, angajandu-se intr-un proiect mai complex, vorbiti cu el despre perspectivele de dezvoltare.
– Apelati in anumite situatii la sfatul unui angajat cu experienta. Acesta isi va da seama ca-i sunt apreciate cunostintele si se va simti stimat.
– Acordati recompense materiale sau de alta natura. Alternative la recompensa pecuniara sunt micile cadouri spontane: de exemplu, organizati sarbatorirea reusitei, oferiti flori sau carti.

sursa: "Totul despre motivarea resurselor umane"

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivarea resurselor umaneapreciere fata de angajatiapreciere angajatimotivare angajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Motivarea resurselor umane: Cat de importanta este aprecierea si cum ne-o aratam in mod corect? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Somaj tehnic. Obligatia de informare si consultareIntrebare: Pentru a trimite in somaj tehnic salariatii societatii in baza ordonatei de urgenta 30 si 32, angajatorul trebuie sa consulte in prealabil sindicatul reprezentativ de la nivelul societatii sau reprezentantii salariatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cumul de contracte suspendate. Indemnizatia mai avantajoasaIntrebare: Coraborand cele doua puncte 9 si 10 de la art.XI din OUG nr 30/2020 modificata de OUG 32/2020 respectiv: (9) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1). (10) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]