legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce se intampla cand evaluarea performantelor este realizata de sefii directi

14 Octombrie 2011
14 Octombrie 2011
evaluarea performantelorsefi directievaluarea resurselor umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Evaluarea de catre manageri sau de catre sefii directi reprezinta baza celor mai multe sisteme de evaluare (92-95%).

Rationamentul acestei abordari este urmatorul: managerii, respectiv sefii directi, sunt responsabili pentru performantele subordonatilor lor, deci este normal ca ei sa efectueze si evaluarea performantelor.

Avantaj

Avantajul acestui tip de evaluare consta in faptul ca managerii sau sefii se afla in cea mai buna pozitie pentru a observa si a evalua performantele subordonatilor directi.

Pentru a va asigura ca evaluarile sunt corecte si cat mai obiective, va recomandam ca rezultatele evaluarilor sa fie revizuite sau aprobate de catre managerii imediat superiori (care pot observa aspecte diferite) sau ca sefii ierarhici respectivi sa fie asistati de specialisti in evaluarea resurselor umane.

Dezavantaje

Dezavantajele evaluarilor realizate de catre managerii sau de sefii directi sunt legate de faptul ca acestia considera ca nu au capacitatea sau pregatirea necesara pentru a fi evaluatori (nu admit sa se „joace” cu viitorul angajatilor lor).

Un alt dezavantaj este legat de raspandirea pe o arie geografica tot mai larga a subordonatilor, precum si de utilizarea noilor mijloace sau tehnologii de telecomunicatii care reconsidera distantele si contactul direct dintre manageri si angajati. In acest caz, seful direct poate sa nu mai fie persoana cea mai avizata pentru realizarea evaluarii cat mai realiste a performantelor.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]