Care sunt planurile de protectie impotriva incendiilor

protetia munciipsiaparare impotriva incendiilorpsiincendiissm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




Intre documentele specifice activitatii de aparare impotriva incendiilor, un loc important il ocupa planurile de protectie impotriva incendiilor. Exista trei tipuri de planuri de protectie impotriva incendiilor la spatiile si constructiile pentru birouri:

- Planul de evacuare a persoanelor
- Planul de interventie
- Planul de depozitare si de evacuare a materialelor care, conform legii, sunt considerate periculoase, dupa caz.


INFO
Toate cele trei tipuri de planuri de protectie impotriva incendiilor se intocmesc si se afiseaza conform prevederilor normelor generale de aparare impotriva incendiilor aprobate prin Ordinul nr. 163/2007 emis de ministrul administratiei si internelor si publicat in M.Of. nr. 216/29 martie 2007.

Configuratia planului de evacuare a persoanelor depinde de tipul si destinatia constructiei, dar si de numarul persoanelor care se pot afla simultan in aceasta. In baza acestui din urma criteriu trebuie intocmite urmatoarele planuri de evacuare:
plan de evacuare pe nivel, daca se afla simultan mai mult de 30 de persoane pe nivelul respectiv.
plan de evacuare pe incapere, daca in incaperea respectiva se afla cel putin 50 de persoane.

Planurile de evacuare se afiseaza pe fiecare nivel, pe caile de acces si in locurile vizibile, astfel incat sa poata fi cunoscute de catre toate persoanele, iar in incaperi, pe partea interioara a usilor.

Pe planurile de evacuare se indica locul mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor: stingatoare, hidranti interiori, butoane si alte sisteme de alarmare si alertare a incendiilor, posibilitatile de refugiu, incaperi speciale, terase, precum si interdictia de folosire a lifturilor in asemenea situatii.

Pentru spatiile pentru birouri inglobate in alte constructii, planurile de evacuare sunt extrase din planul de evacuare al obiectivului si se afiseaza de catre proprietar, conducatorul institutiei sau operatorului economic ori administrator.

Planul de interventie se intocmeste pentru asigurarea desfasurarii operatiunilor de interventie in situatii de urgenta.

Proprietarul, conducatorul institutiei sau operatorului economic ori administratorul asigura intocmirea planurilor de interventie pentru constructiile in care sunt inglobate spatii pentru birouri si comunica partilor interesate masurile si obligatiile ce le revin.

Pentru constructiile care au 2 sau mai multi proprietari sau in care se gasesc mai multe institutii sau mai multi operatori economici, cel care detine partea dominanta este integrator al tuturor masurilor de aparare impotriva incendiilor la nivelul obiectivului.

Dupa ce este intocmit, planul de interventie trebuie avizat de inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.

Un exemplar al planului de interventie avizat ramane la dispozitia inspectoratului pentru situatii de urgenta, pentru efectuarea recunoasterilor si a studiilor tactice si pentru punerea acestora in aplicare cu prilejul exercitiilor, aplicatiilor tactice de interventie, precum si in situatiile de urgenta.

Planul de depozitare si de evacuare a materialelor clasificate conform legii ca fiind periculoase se intocmeste pentru fiecare incapere unde se afla asemenea materiale, pe baza schitei incaperii respective, pe care se marcheaza zonele cu materiale periculoase.

Acest plan trebuie sa cuprinda clasele materialelor periculoase, cantitatile lor si codurile de identificare sau de pericol, precum si produsele de stingere recomandate. Traseele de evacuare vor fi marcate cu culoarea verde.

Planurile de depozitare se amplaseaza in locuri care se estimeaza a fi cel mai putin afectate de incendiu si in apropierea locurilor de acces in incaperi, precum si la dispecerat, acolo unde acesta este constituit, astfel incat acestea sa poata fi utile fortelor de interventie.


ATENTIE!
Planurile de protectie impotriva incendiilor se actualizeaza ori de cate ori este cazul, in functie de modificarile conditiilor care au stat la baza intocmirii lor, precum si de modificarile legislative, constructive, de personal si altele asemenea.

SANCTIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 de lei la 5.000 de lei neindeplinirea de catre administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, a obligatiei de a stabili, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea sa, de a le actualizeza ori de cate ori apar modificari si de a le aduce la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate, potrivit art. 44 alin. IV lit. d) din Legea nr. 307/2006.

Autor: Floriana Mohanu

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protetia munciipsiaparare impotriva incendiilorpsiincendiissm

Data aparitiei: 26 August 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care sunt planurile de protectie impotriva incendiilor Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]