Cum arata bugetul pentru asigurarile sociale pentru 2014. Vezi proiectul!

Contributiiasigurari socialeinstitutii publicesalariul mediubugetul asigurarilor de stat 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul propriu Proiectul de lege pentru bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2014, fiind repartizate sumele care urmeaza sa se aloce somajului, asigurarilor sociale de stat si institutiilor publice finantate partial din venituri proprii.

Redam mai jos continutul proiectului:                                                                                       

Capitolul I

Dispozitii generale

    
    Art.1. - Prezenta lege prevede si autorizeaza pentru anul bugetar 2014 veniturile pe capitole si subcapitole si cheltuielile pe destinatii si pe ordonatori principali de credite pentru bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetele institutiilor publice finantate partial din venituri proprii, precum si reglementari specifice exercitiului bugetar al anului 2014.


Sectiunea 1

Dispozitii referitoare la bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2014


    Art.2. - (1) Sinteza  bugetului asigurarilor sociale de stat detaliata la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe,  titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta in anexa nr.1/03

        (2) Bugetul asigurarilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii se stabileste la venituri in suma de 51.888,7 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 51.888,7 milioane lei.
        (3) Sistemul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se stabileste la venituri in suma de 311,3 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 112,4 milioane lei, cu un excedent de 198,9 milioane lei.

        (4) Sinteza cheltuielilor bugetare pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate, dupa caz, pe ordonatori principali de credite este prevazuta in anexele nr.2/03/01, 2/03/02, 2/03/03, 2/03/04.

                      (5) Sinteza proiectelor finantate/propuse la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a Uniunii Europene, Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, precum si altor facilitati si instrumente postaderare si detalierea pe proiecte, numarul maxim de posturi si programul de investitii publice pe grupe de investitii si surse de finantare, detaliate, sunt prevazute in anexele nr.3/03, 4/03 si 5/03.
     
          
Sectiunea   a  2 - a

Dispozitii referitoare la bugetul asigurarilor pentru somaj pe anul 2014


    Art.3. - (1) Sinteza veniturilor si cheltuielilor bugetului asigurarilor pentru somaj, detaliata la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe si titluri, dupa caz, este prevazuta in anexa nr.1/04.

         (2) Bugetul asigurarilor pentru somaj, aferent sistemului asigurarilor pentru somaj, se stabileste la venituri in suma de 1.805,9 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 1.805,9 milioane lei.
                      (3)  Deficitul sistemului de asigurari pentru somaj inregistrat la sfarsitul anului 2014 se acopera din disponibilitatile inregistrate de bugetul asigurarilor pentru somaj in anii precedenti.
        (4) Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale instituit prin Legea nr.200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, se stabileste la venituri in suma de 265,9 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 43,6 milioane lei, cu un excedent de 222,3 milioane lei.

        (5) Sinteza cheltuielilor bugetare pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta in anexa nr.2/04
        (6) Sinteza proiectelor finantate/propuse la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a Uniunii Europene, Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, precum si altor facilitati si instrumente postaderare si detalierea pe proiecte, numarul maxim de posturi si programul de investitii publice pe grupe de investitii si surse de finantare, detaliate, sunt prevazute in anexele nr.3/04, 4/04 si 5/04.

        (7) Sinteza sumelor alocate pentru centrele regionale de formare profesionala a adultilor, care functioneaza in subordinea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, este prevazuta in anexa nr.6/04.
           

                             
Capitolul II

Responsabilitati in aplicarea prezentei legi


    Art.4.-(1) Pentru anul 2014, finantarea cheltuielilor aferente proiectelor/propunerilor de proiecte care intrunesc criteriile de eligibilitate pentru finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a Uniunii Europene, Politicilor Comune Agricola si de Pescuit,  altor programe/instrumente/facilitati postaderare, care functioneaza pe principiul rambursarii integrale sau partiale a cheltuielilor catre beneficiari, se asigura de la bugetul asigurarilor sociale de stat sau, dupa caz, de la bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul  beneficiarilor de proiecte care sunt finantati din aceste bugete, carora le revine si obligatia corelativa a recuperarii sumelor utilizate cu incalcarea dispozitiilor legale in vigoare.

                    (2) Ordonatorul principal de credite poate asigura prin bugetele proprii finantarea cheltuielilor aferente proiectelor/propunerilor de proiecte ai caror beneficiari sunt institutii publice, aflate in coordonare sau subordonare, finantate integral sau partial din venituri proprii, in conditiile stabilite prin memorandumurile/contractele/deciziile/ordinele de finantare.
           
    
 Art.5. - Sunt interzise virarile de credite bugetare intre capitolele de cheltuieli aprobate pentru sistemul public de pensii si cele pentru sistemul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
    
Art.6. - Sunt interzise virarile de credite bugetare intre subdiviziunile de cheltuieli aprobate pentru sistemul asigurarilor pentru somaj si Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.
    
Art.7. - (1) Prevederile de cheltuieli aprobate pentru prestatii de asigurari sociale si asigurari pentru somaj care se realizeaza potrivit dispozitiilor legale, direct de catre angajator, prin deducerea acestora din contributiile datorate, se pot depasi, modificandu-se corespunzator prevederile bugetare atat la venituri, cat si la cheltuieli, cu mentinerea echilibrului aprobat.

                (2) Ordonatorul principal de credite este abilitat sa efectueze modificarile prevazute la alin.(1) si este obligat sa raporteze Ministerului Finantelor Publice aceste modificari atat distinct, cat si prin evidentierea in situatiile financiare trimestriale, respectiv anuale.    
    
Art.8. - Se interzice ordonatorului principal de credite sa efectueze virari de credite bugetare de la titlul "Transferuri intre unitati ale administratiei publice" al capitolului 69.03"Asigurari si asistenta sociala pentru accidente de munca si boli profesionale" si al capitolului 68.04 "Asigurari si asistenta sociala" la celelalte titluri ale aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare, precum si intre alineatele acestui titlu de cheltuieli.
    
Art.9 - Drepturile de pensii obtinute in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, urmare contestarii recalcularii si revizuirii efectuate pentru categoriile de pensii prevazute la art. 1 lit.c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2011, pentru stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor prevazute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat.

Art.10 - (1) in anul 2014 plata titlurilor executorii se efectueaza in cuantumul prevazut pentru acest an prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 230/2011, Ordonanta Guvernului nr. 17/2012, privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor masuri in domeniul invatamantului si cercetarii, precum si in ceea ce priveste plata sumelor prevazute in hotarari judecatoresti devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2014, din sumele aprobate la titlul "Cheltuieli de personal", in mod esalonat in transe trimestriale egale.

         (2) Pentru aplicarea prevederilor alin.(1) in bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj, la titlul "Cheltuieli de personal", sunt incluse si fondurile aferente platii titlurilor executorii, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009  aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, Ordonanta Guvernului nr. 17/2012, privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor masuri in domeniul invatamantului si cercetarii, precum si in ceea ce priveste plata sumelor prevazute in hotarari judecatoresti devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2014.




Capitolul III

Dispozitii finale


          
    Art.11. - Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014 este de 2.298 lei.
    
Art.12. - Cuantumul ajutorului de deces se stabileste, in conditiile legii, in cazul:

        a)  asiguratului sau pensionarului, la  2.298 lei;
        b) unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 1.149 lei.
Art.13. - (1) Cotele de contributii sociale obligatorii pentru anul 2014 sunt cele prevazute la art. 296^18 alin.(3) lit.a),d),e) si f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

                   (2) In cota de contributie individuala de asigurari sociale prevazuta la 296^18 alin.(3) lit.a) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, este inclusa si cota de 4,5% aferenta fondurilor de pensii administrate privat, prevazuta de Legea nr.411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
                         (3) Cota contributiei prevazuta la art.28 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2014, este suma cotelor contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj prevazute la art. 296^18 alin.(3) lit.d) pct.d¹) si d²) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art.14. - In anul 2014 nu se acorda credite in conditii avantajoase, respectiv fonduri nerambursabile prevazute la art. 86 si 86^1 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art.15. - (1) In anul 2014, pentru plata drepturilor la domiciliul beneficiarilor, cheltuielile pentru transmiterea si achitarea drepturilor finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat si a celor din bugetul asigurarilor pentru somaj se stabilesc prin aplicarea coeficientului de 1% asupra sumelor platite si se suporta din bugetul din care se finanteaza dreptul respectiv.

              (2) In anul 2014, tariful pentru un talon de plata la domiciliul beneficiarilor, in situatia in care acestia au optat pentru plata in cont curent sau in cont de card, este de 2,15 lei si se suporta din bugetul din care se finanteaza dreptul respectiv.

Art.16. - Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor pentru somaj ca in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi sa detalieze Sinteza sumelor alocate pentru institutii publice finantate partial din venituri proprii pe bugetele institutiilor subordonate.

Art.17. - Ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat, respectiv al bugetului asigurarilor pentru somaj are obligatia sa transmita Ministerului Finantelor Publice detalierea in structura, pe functii, a numarului maxim de posturi finantat prin prezenta lege si salariul mediu de baza pe functii din anul 2014, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.

Art.18. - In anul 2014 creditele bugetare estimate pentru 2015-2017 sunt prezentate Parlamentului si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei avand valoare orientativa.

    Art.19. - Anexele nr.1/03 - 5/03 si nr.1/04 - 6/04 fac parte integranta din prezenta lege.
       
        Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art.65 alin.(2) si ale art.76 alin.(2) din Constitutia Romaniei, republicata.


PRESEDINTELE
CAMEREI  DEPUTATILOR
Valeriu Stefan Zgonea    

PRESEDINTELE SENATULUI
George Crin Laurentiu Antonescu



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contributiiasigurari socialeinstitutii publicesalariul mediubugetul asigurarilor de stat 2014

Data aparitiei: 08 Noiembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum arata bugetul pentru asigurarile sociale pentru 2014. Vezi proiectul! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]