Pentru fiecare salariat aflat in incapacitate temporara de munca trebuie sa tineti cont de urmatoarele:
1. La constatarea absentei salariatului de la locul de munca, solicitati dovada existentei incapacitatii de munca. Salariatul are obligatia de a anunta starea de boala constatata medical si de a depune certificatul medical eliberat. .
2. Primiti certificatul medical eliberat de medic si verificati daca exista motive justificate de refuz la plata a acestuia. .
3. Verificati cauza pentru care a fost acordat concediul (boala simpla, accident in afara muncii, boala profesionala, accident de munca). .
4. Stabiliti in principal daca salariatul indeplineste conditiile privinde stagiul de cotizare pentru acordarea indemnizatiei. .
5. Stabiliti veniturile in baza carora s-a achitat contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, respectiv pentru accidente de munca si boli profesionale. .
6. Alcatuiti baza de calcul si determinati indemnizatia. .
7. Platiti indemnizatia. .
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
8. Compensati valoarea indemnizatiei cu CCIASS datorat, pentru partea suportata din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, respectiv cu contributia pentru accidente de munca si boli profesionale. .
9. Evidentiati asiguratii pentru care ati achitat indemnizatia de concediu medical in declaratia nominala pe care o anexati declaratiei privind obligatiile de plata impreuna cu certificatele medicale.