Cheltuieli de formare profesionala. Cum procedam privind impozitele?

Contributiicheltuieli de formare profesionalaimpoziteleavantaje de natura salariala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam, prin randurile urmatoare, in ce masura sunt deductibile fiscal sau sunt considerate avantaje de natura salariala (urmand astfel sa fie impozitate), cursurile de formare profesionala platite de angajator pentru angajatii sai de tipul autorizari ISCIR sau training-urile organizate cu furnizori de astfel de servicii.

In ceea ce priveste impozitul pe profit cheltuielile pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului angajat sunt cheltuieli efectuate in scopul obtinerii de venituri, deductibile, in baza prevederilor art. 21 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal
.
In ceea ce priveste impozitul pe venit, conform art. 55 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.

Astfel cum prevede alin. (4) lit. n) al acestui articol, nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, cheltuielile efectuate de angajator pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului legata de activitatea desfasurata de acesta pentru angajator.

Prevederea legala reglementata la art. 55 alin. (4) lit. n) din Codul fiscal nu este dezvoltata de normele metodologice astfel incat angajatorul trebuie sa dovedeasa legatura dintre cursurile a caror cheltuiala o suporta si activitatea desfasurata de salariat cu documentul din care reiese atributiile salariatului respectiv, fisa postului.

Prin urmare, daca cursurile de formare profesionala au legatura cu activitatea desfasurata de salariat pentru angajator, fapt ce trebuie sa rezulte din fisa postului, costurile suportate de angajator nu vor intra in baza de calcul al impozitului si al contributiilor sociale.

Sursa: PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contributiicheltuieli de formare profesionalaimpoziteleavantaje de natura salariala

Data aparitiei: 21 Octombrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cheltuieli de formare profesionala. Cum procedam privind impozitele? Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]