Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Obligatiile angajatorilor care folosesc zilieri in anul 2014

zilieriangajare zilierilucru cu ziliericontributii zilieri


Care sunt obligatiile angajatorilor care vor colabora cu zilieri anul acesta? Ce documente se vor intocmi si cum se vor calcula veniturile realizate de zilieri in 2014?

Angajatorii care utilizeaza zilieri in activitatea cu caracter ocazional din domeniile:

-    agricultura,
-    vanatoare si pescuit;
-    silvicultura, exclusiv exploatari forestiere;
-    piscicultura si acvacultura;
-    pomicultura si viticultura;
-    apicultura;
-    zootehnie;
-    spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, publicitate, activitati cu caracter cultural;
-    manipulari de marfuri;
-    activitati de intretinere si curatenie,

au obligatia:

-     sa infiinteze Registrul de evidenta al zilierilor si sa-l pastreze la sediu;
-     sa-l completeze inainte de inceperea activitatii si prezentarea organelor de control abilitate;
-     sa prezinte lunar pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni catre ITM un extras al Registrului de evidenta al zilierilor.

Nu uitati faptul ca veniturile pe care zilierii le realizeaza sub forma de remuneratie zilnica reprezinta un venit asimilat salariilor, pentru care se datoreaza impozit in cota de 16%. Nu se datoreaza contributii sociale obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar. Calculul si retinerea impozitului pe venituri din salarii datorat se efectueaza de catre beneficiarii de lucrari la data fiecarei plati a remuneratiei brute zilnice.

Atentie! Impozitul se realizeaza pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.

Declararea impozitului pe venituri din salarii se face in formularul 112, Anexa 1 - Creante fiscale - randul 01, cod 602, „Impozit pe veniturile din salarii", cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe venituri din salarii, fara completarea pentru zilieri a celorlalte anexe din declaratie.

Nu uitati faptul ca activitatea desfasurata de zilieri nu confera acestora calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj si nici in sistemul de asigurari sociale de sanatate. Zilierii vor putea incheia, optional, o asigurare de sanatate si/sau de pensie

De asemenea, retineti faptul ca numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (excusiv 3) in functie de care se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112. (art. 58 alin. (2), art. 29619, alin.(13) din Codul fiscal).

Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic (exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca. Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de Munca sau poate fi intocmit electronic. ( art.7din Legea nr. 52/2011 si art. 6 din Ordinul 1930/2011)


Sursa: asistenta-contribuabili.ro

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
zilieriangajare zilierilucru cu ziliericontributii zilieri

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Iulie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Obligatiile angajatorilor care folosesc zilieri in anul 2014 Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Indemnizatie zile libere supraveghere copil. Locul unde se depun documenteleIntrebare: La ce Agentie de ocupare a fortei de munca ar trebui sa trimitem actele pentru indemnizatia de plata a zilelor libere platite cu 75% pentru supravegherea copiilor pana la 12 ani, avand in vedere ca avem sediul firmei in sectorul 3 iar punctul de lucru cu toti angajatii, unde se desfasoara efectiv (si unde se plateste impozitul pe salarii) activitatea este pe ILFOV?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Programul de lucru flexibil contine o perioada fixa si una mobilaIntrebare: Pentru un program de lucru flexibil, cu respectarea normei de lucru de 8h/zi, 40 h pe saptamana se poate folosi in contractul de munca/ actul aditional urmatoarea formulare: Repartizarea programului de lucru se face dupa cum urmeaza: 8 ore/zi in intervalul 8,00 - 22,00, cu 1 ora pauza de masa? Este nevoie si de alte precizari in CIM/ act aditioanal pentru programul de lucru flexibil? In cazul in care formularea propusa mai sus nu este in regula, ne-ar ajuta cateva sugestii.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]