Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Mai putin zgomot mai multa sanatate!

Protectia Munciizgomotsecuritate si sanatate in muncaobligatiile angajatorilor

Aflati cum sa tineti zgomotul sub control chiar si atunci cand angajatii dvs. lucreaza in constructii!

Zgomotul este o problema generala prezenta in mediul de munca, mai ales in domeniul constructiilor. Nivelurile ridicate de zgomot maresc riscul de aparitie a unor probleme de auz. Unul din cinci angajati din sectorul constructiilor este expus in permanenta la niveluri ridicate de zgomot, iar mai mult de jumatate dintre salariatii din acelasi domeniu (53%) sunt expusi la zgomot pe durata unei parti din timpul lor de lucru.

Cum poate zgomotul sa afecteze securitatea si sanatatea lucratorilor dvs.?
Expunerea la zgomot poate cauza o varietate de riscuri pentru sanatatea si securitatea lucratorilor:

* tulburari auditive;
* pierderea auzului;
* stres legat de munca – acesta are rareori o singura cauza si, in general, este rezultatul interactiunii mai multor factori de risc. Zgomotul din mediul de munca poate fi un factor care cauzeaza stresul chiar si la niveluri destul de reduse;
* risc crescut de accidentare – nivelurile ridicate de zgomot pot cauza lucratorilor dvs. dificultati de a se auzi si comunica, marind probabilitatea producerii accidentelor.

Care sunt responsabilitatile dvs., in calitate de angajator?

In calitate de angajator aveti responsabilitatea legala de a proteja sanatatea si securitatea angajatilor fata de riscurile cauzate de zgomot la locul de munca.

1. Evaluati riscurile legate de zgomot
Elaborati o evaluare de risc care implica masurarea nivelului de zgomot, dar si luarea in considerare a tuturor riscurilor potentiale cauzate de zgomot (risc de accidentare, precum si de pierdere a auzului).
 
2. Eliminati sursele de zgomot
Producerea zgomotului trebuie eliminata, oriunde este posibil. Aceasta se poate obtine prin schimbarea metodei de constructie sau de lucru. Acolo unde acest lucru nu este posibil, zgomotul va trebui combatut.

3. Combateti zgomotul
Pentru a reduce riscurile generate de expunerea la zgomot, dvs., in calitate de angajator, puteti sa dispuneti o serie de masuri tehnico-organizatorice pentru a combate zgomotul la sursa:

* utilizarea unui utilaj care emite mai putin zgomot;
* evitarea impactului metalului pe metal;
* izolarea componentelor care vibreaza;
* amplasarea de atenuatoare de zgomot;
* efectuarea intretinerii preventive (pe masura ce piesele componente se uzeaza, nivelul de zgomot poate creste).

Mai mult, trebuie sa intreprindeti actiuni pentru reducerea expunerii la zgomot a tuturor persoanelor susceptibile de o asemenea expunere.

* Izolati procedurile care implica emisie de zgomot si restrictionati accesul in zonele zgomotoase.
* Atenuati propagarea zgomotului aerian, prin utilizarea de incinte si ecrane fonoizolante, carcase, captuseli fonoabsorbante.
* Utilizati materiale fonoabsorbante, pentru reducerea sunetelor reflectate.
* Combateti zgomotul si vibratiile care se propaga prin sol, prin utilizarea unor masuri de amortizare (dale flotante).
* Organizati lucrul in asa fel incat timpul petrecut in zonele zgomotoase sa fie limitat.
* Planificati activitatile producatoare de zgomot, astfel incat desfasurarea acestora sa afecteze un numar cat mai mic de lucratori.
* Implementati programe de lucru prin care se tine sub control expunerea la zgomot.

Daca nu puteti lua masuri de eliminare sau combatere a zgomotului la sursa si nici masuri colective de protectie, atunci trebuie sa preveniti riscurile generate de expunerea la zgomot prin mijloace individuale de protectie auditiva, astfel:

* Daca expunerea la zgomot depaseste valoarea de expunere inferioara de 80 dB(A), atunci trebuie sa puneti la dispozitia lucratorilor mijloace individuale de protectie auditiva, fara ca acestia sa fie obligati sa le poarte.

* Daca expunerea la zgomot atinge sau depaseste valoarea de expunere superioara de 85 dB(A), atunci trebuie sa puneti la dispozitia lucratorilor mijloace individuale de protectie auditiva, acestia fiind obligati sa le poarte.

Util
* Antifoanele trebuie sa fie adecvate atat genului de activitate, cat si tipului si nivelului de zgomot, si sa fie compatibile cu restul echipamentului de protectie.
* Lucratorii trebuie sa aiba posibilitatea de a alege, dintre diferite antifoane corespunzatoare, pe cel mai confortabil.
* Asigurati informarea si formarea lucratorilor expusi la locul de munca la zgomot privind modul de utilizare, pastrare si intretinere a antifoanelor.
       

Recomandare
Lucratorii de pe santier cunosc adesea problemele specifice legate de zgomot, precum si posibilele solutii. De aceea este foarte util sa-i consultati pe angajati si pe reprezentantii acestora
- atat in cadrul procedurii de evaluare, cat si in cadrul discutiilor privind modul de implementare a masurilor de tinere sub control a zgomotului.
---

4. Revizuiti masurile de prevenire
Pe santierele de constructii, specificul muncii se schimba in mod frecvent. Revedeti adesea evaluarea riscurilor si aduceti, in mod corespunzator, amendamente privind masurile pentru combaterea zgomotului.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Protectia Munciizgomotsecuritate si sanatate in muncaobligatiile angajatorilor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Mai putin zgomot mai multa sanatate! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Timpul De Munca Si Timpul De OdihnaIntrebare: Cum se poate asigura paza unei institutii pe timpul noptii (ora 18 - ora 9 = tura de 15 ore), cu un efectiv de trei agenti de paza, astfel incat sa respect prevederile codului muncii? Multumesc
 

Raspuns: Calculul timpului de munca si a nr de persoane necesare pentru acoperirea postului de paza<br /&g... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]