Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Analize de impact si Testul IMM: Preconditii de imbunatatire a mediului de afaceri

Resurse Umanetestul IMMmediul de afacerilegea dialogului social


Va prezentam mai jos o analiza de impact si Testul IMM referior la preconditiile de imbunatatire a mediului de afaceri.


1. Baza de pornire


    Mediu de afaceri in:


        2011: 8 - favorabil, 22 - nefavorabil, 70 - stanjenitor

        2012: 11.8 - favorabil, 33.7 - neutru, 54.5 - stanjenitor.

    Semestrul II 2012 - Indicele intreprenorial pe semestrul II 2012, de 7.67, este mai mic comparativ cu semestrul II 2011 si indica o evolutie nesatisfacatoare a mediului de afaceri si a sectorului de IMM-uri.

    Nerespectarea pe deplin a dispozitiilor privind dialogul social:


        nerespectarea pct. II. 4 teza intai din Anexa nr. 3 a Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, privind organizarea lunara a sedintelor de dialog la nivelul administratiei publice centrale (in perioada 1.01.2013-30.05.2013 nu au fost organizate sedinte ale Comisiilor de Dialog Social la nivelul:Ministerului Justitiei, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Tineretului si Sportului, iar la Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Culturii si Ministerul Educatiei Nationale a fost organizata o singura sedinta);

        nerespectarea pct. II. 4 teza a doua din Anexa nr. 3 a Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, privind termenul de convocare cu cel putin 3 zile lucratoare inaintea desfasurarii sedintei de dialog social (convocarea se face chiar si in aceeasi zi a sedintei, in unele cazuri);

        nerespectarea pct. II. 8 din Anexa nr. 3 a Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, prin lipsa raspunsurilor scrise la propunerile formulate de partenerii sociali;

        neinsotirea proiectelor de acte normative de motivarea elaborarii lor, analiza de impact economic si social, testul IMM.

    Implicarea insuficienta de catre autoritatile administratiei publice a partenerilor sociali in elaborarea si implementarea reformelor si a actelor normative;

    Valorificarea insuficienta a pozitiei partenerilor sociali de catre reprezentantii autoritatilor publice si neasigurarea pe deplin a unui dialog social calitativ.


2. Corelatii intre mediul de afaceri si componentele vietii economico - sociale:


    Corelatia economica intre mediul de afaceri - evolutia economica si nivelul dezvoltarii - PIB, exporturilor, veniturilor la bugetul statului, infiintarii / desfiintarii de noi societati comerciale.

    Corelatia sociala - impactul asupra numarului de salariati, nivelului veniturilor populatiei, standardului de viata, climatului social;

    Corelatia etica - impactul asupra corectitudinii in afaceri si a comportamentului.


3. Un factor major care influenteaza mediul de afaceri este calitatea legislatiei si a eticii in afaceri - predictibilitatea, functionalitatea, "caracterul prietenos" (in Romania este necorespunzator)

4. Initiative ale UE obligatorii pentru tarile membre:


    nota de impact economic si social;

    testul IMM-urilor / SBA.


5. Actiuni ale CNIPMMR:


    Determinarea impactului alocarii pentru start-upuri a sumei de 100 milioane euro anual;

    Determinarea impactului pentru impozitul de 3% si 1.5% (>7.5% diminuare a numarului de societati comerciale), CNIPMMR transmitandu-l Ministerului Economiei;

    Codul de conduita al intreprinzatorului 2004 / difuzat in sistemul CNIPMMR;

    Seminarii axate pe etica si responsabilitate sociala organizate in perioada 2000 - 2012.


6. Propuneri formulate de CNIPMMR:


    Fiecare minister sa isi constituie o echipa de specialisti care sa realizeze analize de impact si testul IMM-urilor pentru fiecare initiativa legislativa si masura adoptata;

    Constituirea la nivelul CES a unei echipe de specialisti pentru evaluare;

    Evaluari selective ale impactului la cele mai importante legi la un an dupa implementare;

    Respectarea legii privind procedurile de elaborare ale acestora si perioadele impuse de Codul Fiscal pentru modificarea acestuia;

    Implicarea partenerilor sociali in aceste analize si valorificarea propunerilor acestora - dialog social calitativ;

    Asistenta tehnica pentru implementarea programelor cu finantare europeana de la fiecare minister economic sa fie utilizata si pentru fundamentari si note de impact, precum si pentru proiectele majore.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse Umanetestul IMMmediul de afacerilegea dialogului social

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Analize de impact si Testul IMM: Preconditii de imbunatatire a mediului de afaceri Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Se Recalculeaza Pensia De Urmas A Mamea Mele?Intrebare: Buna ziua, Tatal meu a fost pensionar in perioada 1.02.1990-16.11.2003, el a fost mecanic de locomotiva. La pensionare Casa de Pensii nu i-a luat in calcul adeverinta pe care a adus-o de la locul de munca in care se arata ca a lucrat 29 de ani in grupa I. Dupa 2 procese si doua Hotarari definitive ale Curtii de Apel din 2014 si 2015 prin care i se recunoaste grupa I de munca si dreptul de calcul de stagiu complet de cotizare de 20 de ani, pe 14.4.2015 se emite o decizie de pensie de urmes pent
 

Raspuns: In opinia mea nu, pentru ca urmare a actiunilor in judecata s-a valorificat perioada lucrata in grup... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]