Analize de impact si Testul IMM: Preconditii de imbunatatire a mediului de afaceri

14 Iunie 2013
14 Iunie 2013
Resurse Umanetestul IMMmediul de afacerilegea dialogului social
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Va prezentam mai jos o analiza de impact si Testul IMM referior la preconditiile de imbunatatire a mediului de afaceri.


1. Baza de pornire


    Mediu de afaceri in:


        2011: 8 - favorabil, 22 - nefavorabil, 70 - stanjenitor

        2012: 11.8 - favorabil, 33.7 - neutru, 54.5 - stanjenitor.

    Semestrul II 2012 - Indicele intreprenorial pe semestrul II 2012, de 7.67, este mai mic comparativ cu semestrul II 2011 si indica o evolutie nesatisfacatoare a mediului de afaceri si a sectorului de IMM-uri.

    Nerespectarea pe deplin a dispozitiilor privind dialogul social:


        nerespectarea pct. II. 4 teza intai din Anexa nr. 3 a Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, privind organizarea lunara a sedintelor de dialog la nivelul administratiei publice centrale (in perioada 1.01.2013-30.05.2013 nu au fost organizate sedinte ale Comisiilor de Dialog Social la nivelul:Ministerului Justitiei, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Tineretului si Sportului, iar la Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Culturii si Ministerul Educatiei Nationale a fost organizata o singura sedinta);

        nerespectarea pct. II. 4 teza a doua din Anexa nr. 3 a Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, privind termenul de convocare cu cel putin 3 zile lucratoare inaintea desfasurarii sedintei de dialog social (convocarea se face chiar si in aceeasi zi a sedintei, in unele cazuri);

        nerespectarea pct. II. 8 din Anexa nr. 3 a Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, prin lipsa raspunsurilor scrise la propunerile formulate de partenerii sociali;

        neinsotirea proiectelor de acte normative de motivarea elaborarii lor, analiza de impact economic si social, testul IMM.

    Implicarea insuficienta de catre autoritatile administratiei publice a partenerilor sociali in elaborarea si implementarea reformelor si a actelor normative;

    Valorificarea insuficienta a pozitiei partenerilor sociali de catre reprezentantii autoritatilor publice si neasigurarea pe deplin a unui dialog social calitativ.


2. Corelatii intre mediul de afaceri si componentele vietii economico - sociale:


    Corelatia economica intre mediul de afaceri - evolutia economica si nivelul dezvoltarii - PIB, exporturilor, veniturilor la bugetul statului, infiintarii / desfiintarii de noi societati comerciale.

    Corelatia sociala - impactul asupra numarului de salariati, nivelului veniturilor populatiei, standardului de viata, climatului social;

    Corelatia etica - impactul asupra corectitudinii in afaceri si a comportamentului.


3. Un factor major care influenteaza mediul de afaceri este calitatea legislatiei si a eticii in afaceri - predictibilitatea, functionalitatea, "caracterul prietenos" (in Romania este necorespunzator)

4. Initiative ale UE obligatorii pentru tarile membre:


    nota de impact economic si social;

    testul IMM-urilor / SBA.


5. Actiuni ale CNIPMMR:


    Determinarea impactului alocarii pentru start-upuri a sumei de 100 milioane euro anual;

    Determinarea impactului pentru impozitul de 3% si 1.5% (>7.5% diminuare a numarului de societati comerciale), CNIPMMR transmitandu-l Ministerului Economiei;

    Codul de conduita al intreprinzatorului 2004 / difuzat in sistemul CNIPMMR;

    Seminarii axate pe etica si responsabilitate sociala organizate in perioada 2000 - 2012.


6. Propuneri formulate de CNIPMMR:


    Fiecare minister sa isi constituie o echipa de specialisti care sa realizeze analize de impact si testul IMM-urilor pentru fiecare initiativa legislativa si masura adoptata;

    Constituirea la nivelul CES a unei echipe de specialisti pentru evaluare;

    Evaluari selective ale impactului la cele mai importante legi la un an dupa implementare;

    Respectarea legii privind procedurile de elaborare ale acestora si perioadele impuse de Codul Fiscal pentru modificarea acestuia;

    Implicarea partenerilor sociali in aceste analize si valorificarea propunerilor acestora - dialog social calitativ;

    Asistenta tehnica pentru implementarea programelor cu finantare europeana de la fiecare minister economic sa fie utilizata si pentru fundamentari si note de impact, precum si pentru proiectele majore.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR


NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]