Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Contract pe durata determinata incetat de drept. Ce documente sunt necesare pentru concediul de maternitate?

Resurse Umaneconcediu maternitatedocumente casa de sanatateincetare contract

Unei salariate angajate cu CIM pe durata determinata ii inceteaza de drept contractul la data specificata. Vom vedea cu ce documente trebuie sa se prezinte la Casa de sanatate pentru a primi indemnizatia de maternitate.

Solutia consultantului:

Potrivit art. 23 alin. (1) din OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata prin Legea 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcina si lauzie, pe o perioada de 126 de zile calendaristice, perioada in care beneficiaza de indemnizatie de maternitate.

Alin. (2) al aceluiasi articol prevede ca de aceleasi drepturi beneficiaza si femeile care nu se mai afla, din motive neimputabile lor, in una dintre situatiile prevazute la art. 1 alin. (1), daca nasc in termen de 9 luni de la data pierderii calitatii de asigurat. Faptul ca pierderea calitatii de asigurat nu s-a produs din motive imputabile persoanei in cauza se dovedeste cu acte oficiale eliberate de catre angajatori sau asimilatii acestora.

In acelasi sens sunt si dispozitiile art. 43 alin. (2) din Normele de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.

Totodata, art. 32 alin. (1) din OUG  158/2005, aprobata prin Legea 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca in cazul in care, potrivit legii, angajatorul isi suspenda temporar activitatea sau activitatea acestuia inceteaza prin: divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare, reorganizare judiciara, lichidare judiciara, faliment sau prin orice alta modalitate prevazuta de lege, drepturile prevazute la art. 2 alin. (1), care s-au nascut anterior ivirii acestor situatii, se achita din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate de catre casele de asigurari de sanatate.

Alin. (2) al acelauiasi articol mentioneaza ca prevederile alin. (1) se aplica si in situatia in care a expirat termenul pentru care a fost incheiat contractul individual de munca, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitata functia publica ori a expirat mandatul in baza caruia a desfasurat activitate in functii elective sau in functii numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti.

Conform art. 36 alin. (1) din , calculul si plata indemnizatiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat in conditiile legii, care constituie document justificativ pentru plata.

Certificatul de concediu medical se prezinta platitorului pana cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul (art. 36 alin. 2).

Conform art. 36 alin. (3) din ordonanta de urgenta plata indemnizatiilor se face lunar de catre:
a) angajator, cel mai tarziu odata cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectiva, pentru asiguratii prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. A si B;

b) institutia care administreaza bugetul asigurarilor pentru somaj, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care s-a acordat concediul medical;

c) casa de asigurari de sanatate, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care s-a acordat concediul medical, pentru asiguratii prevazuti la art. 1 alin. (2) si pentru persoanele prevazute la art. 23 alin. (2) si la art. 32.

De asemenea, art. 67 alin. (1) din Normele de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate prevede ca certificatul de concediu medical se prezinta platitorului pana cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul. Persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), art. 23 alin. (2) si la art. 32 alin. (1) si (2) din OUG 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, vor atasa la certificatul de concediu medical Cererea-tip privind solicitarea indemnizatiei de asigurari sociale de sanatate, al carei model este prezentat în anexa nr. 9.

In baza acestor dispozitii legale, apreciez ca veti putea beneficia de indemnizatie prezentand casei de sanatate cererea tip insotita de certificatul de concediu medical pana cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul la care veti putea adauga si decizia angajatorului de incetare de drept a contractului individual de munca incheiat pe durata determinata la expirarea termenului.


de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse Umaneconcediu maternitatedocumente casa de sanatateincetare contract

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Mai 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Contract pe durata determinata incetat de drept. Ce documente sunt necesare pentru concediul de maternitate? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Telemunca. Locul muncii in alt statIntrebare: Unul din angajatii unei societati comerciale doreste sa plece in Canada, pentru o perioada de timp, iar angajatorul doreste sa ii incheie un act aditional cu clauza de telemunca (salariatul sa isi desfasoare activitatea din Canada, prin intermediul tehnologiei informatice). In acord cu prevederile Legii 81/2018,contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariaii care desfoara activitatea de telemunca, in condiiile prevzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Radiere contract si salariatIntrebare: Am inregistrat in Revisal din greseala o persoana care nu are legatura cu firma si am procedat in felul urmator: am radiat contractul dupa care am radiat si salariatul si am transmis registrul nou in regespe portalul inspectia muncii. In registrul salariati din Revisal numai apare contractul si salaritul radiat insa cand verific pe portal apare persoana si contractul ca fiind activ . Se mai fac alte operatiuni ca pe platforma ITM sa nu mai aparasau sa apara radiat salariatul si contractul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]