Permis de sedere in Romania - OBLIGATIILE angajatorului

Isabela Alexe
Isabela Alexe
27 Iunie 2023
27 Iunie 2023
Isabela Alexe
Isabela Alexe
Permis de sedere in Romaniadefinirea veniturilor din salariiOUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Permis de sedere in Romania - OBLIGATIILE angajatorului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"O societate are angajati cu CM nepalezi. Taxele pentru prelungirea permisului de munca se suporta de catre angajator si sunt deductibile fiscal?"
 
Raspunsul specialistului: 
 
Cu privire la permisul de munca fac mentiunea ca nu exista acest fel de permis. Fie este vorba de avizul de angajare, fie este vorba de permisul de sedere.
Daca este vorba de permisul de sedere (banuiesc ca despre aceste permis este vorba intrucat persoanele sunt deja angajate), conform art. 2 din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania:
 
Pentru scopurile prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
 
j) permis de sedere - documentul de identitate care se elibereaza de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, in conditiile legii, strainului caruia i se prelungeste dreptul de sedere in Romania sau celui caruia i se acorda dreptul de sedere permanenta, dupa caz;
Astfel, obligatia obtinerii permisul de sedere acestuia este in sarcina salariatului spre deosebile de avizul de angajare.
 
Prin urmare, angajatorul nu are obligatia sa suporte plata taxei pentru permisul de sedere, dar o poate suporta daca doreste sau a negociat astfel cu salariatul.
 
Daca angajatorul plateste aceasta taxa, contravaloare ei reprezinta venit salariat taxat cu toate contributiile sociale si cu impozit pe venit in baza art. 76 alin. (1) din Codul fiscal:
 
Art. 76: Definirea veniturilor din salarii si asimilate salariilor
 
(1)
Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
 
Pentru angajator cheltuielile cu taxa sunt deductibile integral la calculul impozitului pe venit in baza art. 25 alin. (2) din Codul fiscal.
 
Un raspuns oferit in iunie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]