"O angajata aflata in concediu de materninate incepand cu luna septembrie naste prematur in octombrie si este internata in spital. Medicul de familie nu ii poate da concediu medical in acest caz. De la spital ni se comunica faptul ca angajatei i se va elibera concediu medical in momentul in care iese din spital dar ca acest lucru va fi posibil abia dupa vreo doua luni sau mai mult -atunci cand copilul va fi in afara oricarui pericol. Cum procedez in acest caz, cum se calculeaza indemnizatia de concediu medical ce i se cuvine salariatei si cum se face declaratia 112 avand in vedere ca nu voi dispune de concediu medical decat peste vreo doua luni cel mai devreme?"
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 11-50 angajati
• Cod CAEN: 4775
Raspunsul specialistilor:
Conform art. 9 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate:
Certificatele de concediu medical se pot elibera si la o data ulterioara, numai pentru luna in curs sau luna anterioara, pentru urmatoarele situatii:
a)in caz de sarcina si lauzie (numai concediu medical pentru maternitate);
Astfel, certificatul medical pentru maternitate poate fi eliberat cel tarziu in luna ulterioara celei in care salariata beneficiaza de concediu de maternitate.
Prin urmare, medicul poate elibera certificatul medical pentru una septembrie cel tarziu pana la finalul lunii octombrie, iar certificatul medical pentru luna octombrie cel tarziu pana la finalul lunii noiembrie.
Daca certificatul medical pentru luna septembrie este acordat dupa data de 25 a lunii octombrie veti inregistra salariata in declaratia 112 cu ore suspendate, venituri 0 iar in pontaj absent motivat. Nu se calculeaza indemnizatie de maternitate fara certificat medical. Ulterior, daca depune certificatul medical va fi necesar sa depuneti rectificativa la declaratia 112.
Certificatul medical trebuie sa fie acordat pana la data de 31 octombrie pentru luna septembrie.
In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.