"O firma are 6 angajati. In urma mutarii sediului, au pierdut fisele de instructaj. Nu mai au nici un fel de documente. In acest caz cum se refac fisele de instructaj? Ce se scrie la instruirea introductiva si la locul de munca, si in special ce data se trece pe fiecare".
Raspunsul specialistilor:
Fisa de instruire individuala trebuie sa fie pastrata de catre conducatorul locului de munca (seful ierarhic superior), impreuna cu o copie a fisei de aptitudine medicala.
In cazul mentionat, cel care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie, in speta, angajatorul/lucratorul desemnat/un reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau serviciului extern de prevenire si protectie va lua o declaratie scrisa de la conducatorul locului de munca responsabil de pierderea fisei de instruire.
In baza declaratiei va intocmi un proces- verbal de constatare cu privire la imprejurarile pierderii fiselor individuale de instruire pe care va semna, obligatoriu, conducatorul locului de munca (seful ierarhic al salariatilor).
Se vor reface fisele pentru fiecare salariat completandu-se toate rubricile instructajelor introductiv-general si la locul de munca cu toate semnaturile actuale.
Completarea rubricilor respective se va realiza tinand cont de recomandarile din cadrul art. 88 si 90 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG nr. 1425/2006.
Se subintelege ca trebuie refacute toate documentele specifice
SSM (evaluare de riscuri profesionale, plan de prevenire si protectie, instructiuni proprii, tematici de instruire etc.).
Un raspuns valabil la data 12.12.2021, oferit de specialistii de
PortalSSM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata salariului in acord. Normarea muncii. Munca suplimentaraIntrebare: Suntem o societate de productie, si dorim sa trecem la plata salariului in acord pentru salariatii din departamentul de productie. Se poate stabili acest tip de plata doar pentru un singur departament, sau trebuie pentru toate departamentele ce apartin productiei? Va rog sa ne spuneti cine ar trebui sa stabileasca pretul pentru fiecare unitate de produs? Si cine ar trebui sa efectueze normarea? De asemenea in cazul in care salariatul nu reuseste sa efectueze norma stabilita, si ramane peste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligativitatea desemnarii unui lucrator cu atributii SSMIntrebare: Suntem o companie din domeniul de activitate pizzerie-restaurant cu livrare la domiciliu si peste 100 angajati. Serviciul de SSM este externalizat, avem implementat si HACCP. Persoana care avea cursul de inspector SSM si care se ocupa si de HACCP va pleca din firma. In acesta situatie trebuie sa avem o alta persoana din firma care sa aiba cursul de inspector SSM chiar daca serviciul de SSM este externalizat? Dar cu privire la HACCP?Trebuie un consultant extern? Ne-ar interesa pe aceasta speta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<