Angajatul acuza o stare de lesin. Se cheama ambulanta. Comunicam catre ITM acest eveniment?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
21 Mai 2015
21 Mai 2015
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
accident ssmeveniment ssmeveniment itmssmsecuritatea muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce se intampla in situatia in care un angajat acuza o stare de lesin. Nu se simte bine si atunci chemam ambulanta prin serviciul de urgenta 112.

Vom considera ca acest eveniment trebuie comunicat catre ITM daca nu exista o vatamare? Dar daca angajatul va fi internat in spital pentru o perioada de 3 sau mai multe zile?


Raspuns oferit de Consilier Juridic Adina Popescu, pentru PortalCodulMuncii.ro:

 Potrivit prevederilor art. 26-27 din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare, orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f), va fi comunicat de indata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia.

 Angajatorul are obligatia sa comunice inspectoratelor teritoriale de munca, de indata, toate evenimentele, asa cum sunt definite la art. 5 lit.f).

Astfel, potrivit art. 5 lit. f) din lege, evenimentul este definit ca fiind accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.

Asadar, avand in vedere aceste prevederi legale, apreciem ca angajatorul trebuie sa comunice evenimentul la ITM si chiar sa inceapa cercetarea evenimentului, urmand sa stabileasca ulterior, pe baza documentelor medicale pe care le va emite unitatea sanitara, daca exista o legatura de cauzalitate intre activitatea desfasurata de salariat si afectarea sanatatii acestuia, pentru a putea concluziona caracterul evenimentului (de munca, in afara muncii, etc.).  


Raspuns oferit de Consilier Juridic Adina Popescu, pentru PortalCodulMuncii.ro
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]