Angajatul acuza o stare de lesin. Se cheama ambulanta. Comunicam catre ITM acest eveniment?

accident ssmeveniment ssmeveniment itmssmsecuritatea muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce se intampla in situatia in care un angajat acuza o stare de lesin. Nu se simte bine si atunci chemam ambulanta prin serviciul de urgenta 112.

Vom considera ca acest eveniment trebuie comunicat catre ITM daca nu exista o vatamare? Dar daca angajatul va fi internat in spital pentru o perioada de 3 sau mai multe zile?


Raspuns oferit de Consilier Juridic Adina Popescu, pentru PortalCodulMuncii.ro:

 Potrivit prevederilor art. 26-27 din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare, orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f), va fi comunicat de indata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia.

 Angajatorul are obligatia sa comunice inspectoratelor teritoriale de munca, de indata, toate evenimentele, asa cum sunt definite la art. 5 lit.f).

Astfel, potrivit art. 5 lit. f) din lege, evenimentul este definit ca fiind accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.

Asadar, avand in vedere aceste prevederi legale, apreciem ca angajatorul trebuie sa comunice evenimentul la ITM si chiar sa inceapa cercetarea evenimentului, urmand sa stabileasca ulterior, pe baza documentelor medicale pe care le va emite unitatea sanitara, daca exista o legatura de cauzalitate intre activitatea desfasurata de salariat si afectarea sanatatii acestuia, pentru a putea concluziona caracterul evenimentului (de munca, in afara muncii, etc.).  


Raspuns oferit de Consilier Juridic Adina Popescu, pentru PortalCodulMuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
accident ssmeveniment ssmeveniment itmssmsecuritatea muncii

Data aparitiei: 21 Mai 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajatul acuza o stare de lesin. Se cheama ambulanta. Comunicam catre ITM acest eveniment? Nota: 3.93 din 5 - 7 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]